NL200 - 3rd barrel bluff

#1| 0

Villain er en dygtig TAG. Han spiller rimelig straight forward, men er før set bluffe (Jeg checker flop i pos m TP som raiser, han skyder turn + river m air).

Jeg har respekt for ham og jeg tror det er gensidigt.

Seat 1: yarali06 ($124.95)
Seat 2: lorky ($206.00)
Seat 3: sneakinboy ($201.40)
Seat 4: Hero ($209.00)
Seat 5: Villain($198.00)
lorky posts the big blind of $2.00
yarali06 posts the small blind of $1.00
Villain is the button
*** HOLE CARDS ***
Dealt to Hero T 7
sneakinboy folds
Hero raises $8.00
Villain calls $8.00
Blinds folder
*** FLOP *** 5 2 Q ($17)
Hero bets $17.00
Villain calls $17.00
*** TURN *** 5 2 Q K ($61)
Hero bets $41.00 (Turnbet skal være større, enig, men nåede at taste ind i sidste øjeblik)
Villain calls $41.00
*** RIVER *** 5 2 Q K 2 ($143)
Hero bets $132.00

Villain har $132 tilbage.

21-10-2007 22:43 #2| 0

I like..

AK og sets tror jeg du hører fra på flop eller senest turn.

Han kan self calle dig med en K, meeeeeeeen jeg kan godt li det bluff;-)

21-10-2007 23:07 #3| 0

Hvem er villian?

21-10-2007 23:10 #4| 0
OP

AngryMob

22-10-2007 00:08 #5| 0
OP

@ kaspernj

AK er jeg 100% sikker på denne villain repopper preflop ligesom han, som du sevl er inde på, fastplayer gode hænder. Jeg har i hvertfald ik tidligere set ham sandbagge.

22-10-2007 01:11 #6| 0

Er det std at potte floppet?

Bet mere på turn og C/F river

22-10-2007 02:09 #7| 0

hvis du skal bluffe river tror sgu jeg nøjes en 85-90 stykker, eneste vi får til at folde her vel en bustet flushdraw eller en meget ringe queen. og ja tror ikke her det gør nogen forskel om vi siger 130 eller 90... men tror generelt at imod en dygtig spiller, så checkfolder jeg bare her..

22-10-2007 05:54 #8| 0

Ved du hvordan han spiller toppar på flop og hvordan han spiller flush draw?

Umiddelbart kan jeg godt lide det. Har du før været ude i store bluffs som villain ved noget om?

Nå, men I like i hvert fald.

22-10-2007 09:36 #9| 0

Hvis din beskrivelse af villain er alt hvad du har på ham (btw: så er det for lidt!) så mener jeg at din linje tenderer ren spew mod en "rimelig straight forward" TAG. Du skriver at du har set villain bluffe (hvor vildt ;o)) - men:

Har villain set dig bluffe ?

Har du ingen reads på hans evner til at folde ?

Hans 3 første calls ser jeg som styrkesignaler (!?) - hvad range sætter du ham på ?

At køre 4(!) barrels for i alt et fuldt buy-in skal generelt imo gøres meget sjældent hvis nogensinde.

Mod den rigtige villain(!) - i det rigtige spot - med den rigtige (sjældne) frekvens er det fint - heftigt exploitable ellers...

22-10-2007 09:55 #10| 0

@Kandinsky

En gut som ham her caller ikke ned når der er et farvetræk. Han ved godt at Fitty fint kan lave 2 barrels med draws og kan derfor ofte calle ned med en marginal hånd. Et set eller (turned) 2 par bliver som regel hurtigt spillet.
Han har nok noget ala Qx eller måske Kx og de hænder betaler ikke særlig tit et river bet uden videre dynamik.

Fitty, i like og det ved du os :)

22-10-2007 10:09 #11| 0

@Myth_Dark

"En gut som ham her caller ikke ned når der er et farvetræk. Han ved godt at Fitty fint kan lave 2 barrels med draws"

En gut som ham ? OK det er mig der misser noget her - "vi" kender ham altså ? Fortæl venligst lidt mere - jeg kender ham ikke.

Jeg kan ikke få villains linie t.o.m. turn til at ligne Qx eller måske Kx - ligner for mig KUN et monster der prøver at stimulere hero til spew - men nu kender jeg ham jo som sagt heller ikke...

22-10-2007 10:48 #12| 0

@mig selv
"ligner for mig KUN et monster"

Det skulle da lige være et float - i hvilket fald hero's 4th barrel jo er go' - men heros odds er ikke gode nok til det uden bedre reads end "dygtig TAG".

"Dygtig TAG" kan imo ikke spille Qx eller måske Kx til river og folde river på denne måde - ikke noget hverken "Dygtigt", "T" eller "AG" ved villains linie i så fald...

22-10-2007 11:05 #13| 0
OP

@ Koller

Han fastplayer store hænder. Jeg tror han er i stand til at være tricky og så flatcalle et set på floppet, men så raiser han altid turn - ligesom han også raiser two pairs senest på turn.

Jeg er ikke helt sikker på hvordan han spiller toppair/flushdraw, men jeg har før set ham raise toppair, og da han bestemt virker fornuftig, går jeg også ud fra han er i stand til at raise FDs på floppet for at strømligne.

Jeg har ikke tidligere bluffet villain, så mit image hos ham må være en stram TAG.

@ hardkAre

Nej, det er absolut ikke standard. Jeg spillede bare 5 borde og nåede kun lige at trykke betsize før jeg timede ud. Hvilke hænder ser du ham med på river, som kan calle en 3rd barrel?

@ Kandinsky

En dygtig TAG kan sagtens spille Qx sådan her for at variere sit spil.

@ Myth_Donk

Tak, din fish! :p

@ Alle

Villain foldede - viser I nogensinde her? Jeg valgte dog ikke at vise.

22-10-2007 11:29 #14| 0

@Fitty

"En dygtig TAG kan sagtens spille Qx sådan her for at variere sit spil."

Ja - der er vi så uenige - hvis det skal give mening for mig, må han vise aggression enten pre eller på flop.

Men tillykke med gevinsten!

Og nej - jeg viser kun meget sjældent mine bluffs - flashes giver en mere upålidelig og uberegnelig dynamik - hvilket er til min ulempe da jeg bilder mig ind at jeg er bedre til at læse en pålidel'ish dynamik end mine modstandere. Så skulle det da være for at bringe en ellers stærk modstander på tilt...

22-10-2007 11:32 #15| 0

never ever show !! med mindre det er en mate.. fint spillet, enig med djoffer i size. .

finexp

22-10-2007 11:34 #16| 0

@Fitty

Jeg viser aldrig en hånd -- hvad enten du havde et monster eller ej, så giver det dine modstandere information omkring dit spil.

De få gange jeg viser en hånd op, så er det for at få folk på tilt (det er oftest nemmest at detektere i homegames hvor man kan næsten kan se røgen ud af ørene på folk mens de folder deres KK faceup og ved at vise et stort bluff op med 72o så kan man skubbe dem ud over kanten).

Jeg har også vist hænder op i tourneys omkring boblespillet hvis jeg kan se i chatten at folk er ved at være træt af mit 15. raise i træk -- det giver en orbits kredit at vise et højt par op :)

Anyway, i den aktuelle hånd:

For at fyre den 3. barrel kunne det være rart med et read at

(1) villain kalder 2. barrels med draws (--> go ahead and bluff)
- eller -
(2) villain kalder 3. barrels med top par hænder (--> check/fold)

Da villain nu foldede, så er kan du bruge det til at bluffe ham igen på tilsvarende boards (han er enten af typen der kalder to streets med draws eller typen der folder toppar hænder til den 3. barrel)

Jørn

22-10-2007 14:47 #17| 0

Ja jeg viser nogen gange, hvis jeg tror at jeg kan få villain på tilt.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar