Villain (26/19/4) har 3bettet mig 3 gange før, og jeg 4better for at sæt mig i respekt, han vælger så bare at kalde, hvilket sker så godt som aldrig. Jeg aner derfor ik hvad jeg gør på flop???
Seat 1: Villain ($236.80)
Seat 2: Dzidzin ($248.35)
Seat 3: SneeuwUil ($195.00)
Seat 4: HERO ($223.45)
Seat 5: Piet1 ($86.82)
Seat 6: Acemar ($207.15)
Acemar posts the small blind of $1.00
Villain posts the big blind of $2.00
The button is in seat #5
*** HOLE CARDS ***
Dealt to HERO A♥ 4♥
Dzidzin folds
SneeuwUil folds
HERO raises to $7.00
Piet1 folds
Acemar folds
Villain raises to $22.00
HERO raises to $58.00
Villain calls $36.00
*** FLOP *** 7♣ 7♥ 9♠ pot = 107
Villain checks
HERO ????
NL200, 4bet cold call??
Jeg folder pre. Som spillet checker jeg. Med et 3/4 pot c-bet er du jo comitted. Hvad er planen med dit 4-bet?
@Fibo
Planen er at reppe en stærkere hånd end jeg har, og tage den ned pre. Jeg kan ik lide at konstant at blive kørt over, og kan ik altid sidde og vente på AA/KK/QQ/AK....
Helt klart. Men den bliver svær, da du giver dig selv to muligheder: 1) passiv-mode (checke ned), da du ikke engang kan være glad for at se esset, eller 2) c-bet og spille for stacken, hvor du som oftest er bagud.
Disclaimer: Jeg spiller kun NL50, og har ikke den store indsigt i dynamikken på NL200.
Er det ikke bedre at gøre det med en hånd som der ikke er så voldsomme reverse implied odds i? Lave SC's oder so
Synes PF er ok..jeg siger måske bare lidt mindre - 50ish (det skal du jo så også gøre når du har AA, KK osv)..
Jeg tror bare jeg giver op på det flop. Han har sikkert JJ, QQ og går broke på alle non Aflops.
Jeg behøver ik nødvendigvis spille for stacks i dette spot da jeg NETOP derfor har 4bette småt. Lander den A høj går jeg ik broke her, da en std nl200 spiller altså never ever er ude i blæse vejr på et A højt board, derfor har jeg som sådan ik nogle særlige revers odds imod mig, imo.
Problemet er at Villains som regel shvover ind over med deres Ak/AQ 1010+ her. Så at vi lige pludselig skal til at spille et flop i en 4bettet pot er ret usædvanligt.
Mazter:
A blocker en masse combis som villain kan have. Derfor vil jeg sige A4s er noget nær den optimale hånd at lave dette bluff med
pf er syyyygeligt skidt, mest af alt størrelsen, men også hånden du gør det med, da du næsten aldrig får et godt flop. Toppair er ikke skide fedt da du oftest kun får action fra større A'er, rammer du kickeren er det sikkert bundpair, der er kun flushdrawet du rigtigt kan håbe på...
Som spillet er det check bag eller skyde en 60-70stykker for at folde til rest, checker du bag skal du mod en god lag nok forvente at han skyder dig af.
GP er i øvrigt endnu mere way of end dig, et enkelt A har squ aldrig rigtigt blocket for en skid
Jeg skubber pre, altså i stedet for at 4bette ;) Folder selvf 9/10 gange.
@Alle
Altså dette er ikke party nl1k, hvor preflop spillet er sygeligt aggro, så vidt jeg er orienteret. Dette er nl200 hvor nogle enkelte tags godt kan lide at lave lidt moves her og der, mig selv inkluderet.
Der er altså ingen der shover indover her medmindre end AQ+ i disse temmelige passive games, hvilket gør at jeg mere end ofte nok vil tage den ned pre. Dette er selvfølgelig balanceret ud med at gøre det samme med AA/KK.
Jeg vil så godt som hver gang c-bet floppet, da jeg jo også gør det med store par. I dette spot bettede jeg 64 og villain muckede.
Jeg forstår ikke hvorfor I mener pf er syyyyygeligt skidt, men jeg er da mere end klar på at lærer, det bliver man aldrig for gammel til:)
Jeg er dog enig i at som OFTEST er det et muck pre:)
Jeg ved ikke, om jeg synes Party NL200 er passivt.....
Derudover, så vil jeg også helst 4-bette ai. Men fold 9/10 gange lyder meget fornuftigt, med mindre villain er syg i bøtten.
Lad os lige slå et par ting fast i hvert fald:
1) Det er ikke skidt at lave små 4-bets preflop (kan godt lave dem lidt mindre end her faktisk). På NL200+ (i hvert fald på Party) vil der sidde regulars og 3-bette OFTE, det er man nødt til at gøre noget ved engang imellem også når man ikke har en hånd.
Her kan man (afhængig af image mv.) vælge 2 muligheder:
a) lille 4-bet bluff og folde til shove (din 4-bet/call range udvider sig selvfølgelig også sammen med dit image)
b) Calle reraiset og lave voldsomme ting på mange flops (caller med AQ pre, CR et 248 board allin fx)
2) Floppet skal c/f'es hver gang her, med mindre du har et specifikt read der siger andet, hans range er AA/KK næsten altid.
3) Det stinker at 4-bette AI preflop med 100bb stacks næsten altid.
Sådan ser jeg det anyway.
hardkAre gider du uddybe hvorfor PF er skidt?
@LasVal
På et A79 flop vil jeg også bet lige marginalt over halv pot. Da jeg selv dækker et A taler det jo for at villain ik har et, selvfølgelig sker det at der vil blive lavet moves på mig i visse tilfælde, men det ser jeg som usandsynligt sjældent, da de fleste villains shover ai pre med en stærk A.
Ellers meget enige i Xizor betragtninger, jeg er dog IK enig i at range på villains ik er bredere. De fleste nl200 tags shover altså AI pre OOP med AA/KK.
Lad mig igen fastslå at imo er disse spots usandsynligt sjældne, folk mucker eller shover pre oftest.
Synes egentlig meget ofte de ret små 4-bets af folk som man har kørt lidt på stinker af at de vil prøve at tage et stand men ikke vil comitte dem selv. Synes meget sjældent man ser 4-bets i den størrelse med legitime hænder.
@ skodko
Hvis modstandernes opfattelse er sådan, så er du selvfølgelig nødt til at vente til du har en reel hånd med at 4-bette småt. Så kan du vælge den anden mulighed for at spille tilbage på folk i mens.
@ Mr_Hit
Samtlige gange jeg har været til showdown hvor jeg har 4-bettet småt og modstanderen har callet har han haft AA eller KK. Sample size er ikke kæmpe stor, men jeg vil i hvert fald mene det er alt for ofte til at et cbet viser profit.