Villain(SB) er 23/19/2.9 og er generelt udmærket. Han 4better dog en del og har set ham cold4bette ihvertfald en gang før i en tidligere session. Han virker vindende. WTSD er 19% og W$SD 70% over 1k hænder.
Han c-better ikke særlig meget hverken i normale eller 3bettede pots uden jeg dog har stats på hans 4bettede pots.
Vi har haft nogle clashes:
- Jeg har 5bet bluff shovet BvB mod ham hvor han havde TT.
- Han har åbnet SB og ch ch QT5s flop og CR en blank turn 3.
MP folder 87% til 3bets og er en std TAG.
BB er en std passiv donk.
Han ser mig som LAGish der 3better en del fra BTN og mig image er nok ikke helt godt i hans øjne.
SB ($243)
BB ($128)
UTG ($276)
CO ($202)
Hero ($240)
Dealt to Hero T♥ K♥
fold, CO raises to $7, Hero raises to $24, SB raises to $54, BB calls $52, fold, Hero calls $30
FLOP ($169) 3♠ 8♠ K♦
SB checks, BB checks, Hero ?
Jeg vil gerne bette for at stakke donken i BB men bliver vel næsten nødt til at calle den af hvis SB CRAI.
Dog virker det mærkelig for ham at tage denne linje med en valuehånd da han kan byde og stakke BB, oder?
Effektive staks på turn er 187$.
NL200 4bet pot 3way TP
Hvad er tankerne bag dit 3vejs 4bet call med KTs, når du ikke aner hvad du skal gøre når du klonker, med lidt mere end en potbet tilbage?!
Preflop er helt ekstremt spew i min bog, og så 3 vejs endda. Jeg betcaller noget lavt, 50-60ish.
3bet i pos preflop er vel ok. 4bet-callet ved jeg ikke helt om du har odds til, da jeg ikke kender SB's 4-betrange.
Du skal trods alt kun calle 30 ind i 137... Tror dog alligevel den er lige tynd nok.
Synes SB's check postflop virker underlig med mindre han har KK. Har han tendenser til slowplay?
Umiddelbart sætter jeg ham til at have misset floppet, og better som joonas.
@ begge
Vi har næsten 30% mod en meget stram range med JJ+ og AK.
Derudover får jeg 30/139 = odds 4.63 hvilket gør det direkte profitabelt at calle direkte!
Vi har selvfølgelig nogle reverse implied odds, men der må også være nogle implied odds mod specielt donkenog samtidig har vi position og kan stjæle potten hvis bordet er scare og 4betteren giver op med AK fx.
@ Mancini
Vi er enige om at åbne AA UTG er fint men derfor har du vel ikke styr på alle tænkelige postflop situationer vel? Du ved sikkert hvad du vil gøre i de fleste spots men ikke alle. Præcis sådan forholder det sig med KhTh i denne hånd. Jeg ved udmærket godt hvad jeg skal gøre i de fleste situationer men nogle er man i tvivl om.
Ja 30% og implied odds, not so much. Du spiller KT mod dødsdominerende ranges, og skal altså til river mod de hænder hvis du skal have gang i dine 30%. Synes det er forfærdeligt stadig.
Direkte profitabelt, ah mester, den køber jeg sku ikke :)
@ joonas
Ok, også med donken i potten og når du har set ham cold4bette før og har en formodning om han kan gøre det i skæg?
Hvilke af følgende hænder caller du så med ?
AQo, KQs, KJs, QJs, KQo, JTs, SC ala 98s
KQs,JTs er noget nær det eneste, resten vil jeg hellere have ind pre (Næsten lige før jeg også hellere vil det med KQs hvis du mener han er så aggro med 4bets - hvilket jeg iøvrigt tror er fejlagtigt, da der altså stadig er en drooler med).
@ joonas
Der var ikke en drooler med da han 4bettede. Fisken callede 4bettet cold.
Pre: 3bet KTs er fjollet i 6max imo, hellere spille den i pos, og tage den på later streets når vi misser. Kræver bedre reading skills, men er imo den bedste løsning, med mellem hænder, gem 3bets til hænder du value-3better, eller hænder der er lette at folde vs et 4 bet. Hvis du ved han kan cold 4bet bluffe, shipper jeg indover. Dog svært med BB, der viser stor styrke
Fold til 4bet anyday imo
Flop: Bet-call, SB sætter dig ikke på Kx, som hånden er spillet, så han kan cr marginale holdings, for at reppe AK. Hvis BB giver yderligere action, fold. I teorien er check også ok, for at få value fra BB, de gange han har TT-QQ, men jeg tror oftere vi får hele stakken, fra et mislykket bluff fra SB, v at bette.
Wow! Så jeg ikke engang, det er bare endnu større incitament for at folde pre, gigant kæmpe fold pre så, næsten ligegyldigt hvor stor en drooler han er.
@ pow
Okay, ja du har en pointe med sådan en type er god at 3bette med en polariseret range. Dog synes jeg der er mange gode pointer i at 3bette med toppen af din folding range som KTs og K9s.
@ alle
Virker som om der er bred enighed om at fold til 4bettet trods 1:4.7 odds er bedst - sikkert et leak jeg har der for jeg troede det var ok.
Resultat: Aktuelt bettede jeg præcis de i foreslår, ca 45 og måtte pukecalle da SB jammede og BB foldede.
Som nævnt. Hvordan kan man overhovedet overveje at calle pre, hvis man ikke vil insta-ind på det her flop? OMFG!
Jeg flatter ofte pre, og giver modstand postflop i stedet. Man kan lige så godt udnytte sin position optimalt, medmindre der sidder squeze-happy spillere i blinds.
3-bet er slet ikke dumt, og jeg gør det bestemt også ind imellem, men hvorfor så meget?
Normalt ser vi åbning til 6, og "korrekt" 3-bet i position vil i min verden være 18. han raiser til 7, og det kan vi naturligvis vælge at adapte ti og sige 21. Det er dog ikke som sådan nødvendigt. For at illustrere forskellen...
eks. 1
co åbner til 7 vi siger 20 han betaler... pot 43 givet blinds folder...
vi c-better any flop ½ pot 21,5$
eks. 2
co åbner til 7 vi siger 24 (som i dit tilfælde). Han betaler, blinds folder. Pot 51. vi better ½ pot 25,5$.
Pointe.
Hvis villain vælger at give os action på flop her, så er det YDERST TVIVLSOMT, at en dygtig spiller folder på noget tidspunkt senere i hånden Vi kommer altså til samme spot ved det lave 3-bet for 7$ mindre, eller hele 3,5 bb's.
Og det smukke er, at hvis vi gerne vil have value, så gør det næppe nogen forskel (for 100-ish bb's), da vi i givet fald har 2 streets endnu til at få stakken ind.
Mod en spiller som MP her, så 3-better vi altså ikke KTs for value, men som bluff, og der er absolut ingen grund til at 3-bette så stort mod en spiller der folder så meget til 3-bets.
Omkring cold-4bet tendensen....
"Han 4better dog en del og har set ham cold4bette ihvertfald en gang før i en tidligere session."
Kan altså kun grine.... Du har set ham 4-bette 1 gang før, og konkluderer ud fra det, at han har skrald?
Uanset, så er call det værste af dine 3 muligheder imo især pga negative implied odds, som her, hvor du flopper K, og megegt ofte kommer ind mod AK, AA KK måske KQ hos donken.
Konklusion. Fold pre!
Overvej om du skal 3-bette her pre. Ja det er bestemt +EV at 3-bette den her spiller, men det betyder ikke, at det er det du skal. Det kan sagtens være bedre at flatte så "stærke" hænder som KTh, og spille den i pos, men du kan 3-bette ALLE hænder profitabelt mod en der folder så meget, hvorfor så vælge at lave en spilbar hånd om til bluff?
3-bet store hands for value, ogskrald. Undgå broadway-hands og lignende i 3-bettede pots, da du simpelthen for ofte rammer ting der stinker. De spiller meet bedre i singleraised pots mod denne type spiller.
MVH Skod
@ skod
Ja den hånd fik jeg vist spillet temmelig dårligt, enig og 3betting size skal vist også justeres - ren dovenskab når man multitabler og der er en potknap.
Tror også at især det her spot med donken i BB er bedre at flatte pre da du kan lokke ham med.
Mht 3betting:
Jeg synes bare jeg har hørt konceptet med at 3bette toppen af sin folding range preflop fra nogle instruktører på DC som en god ide da du har bedre mulighed for at ramme noget brugbart hvis de spiller tilbage men det afhænger så af om KTs er toppen af vores folding range eller bunden af vores calling range om du 3better, ikke?
Det kan være jeg har misforstået det og de mente det kun var mod spillere som har en højere call 3bet og som er mere profitable at 3bette depolariseret ?
For hænder som K9s, 76s, 89o og top 3% vil jeg mene er fine at 3bette mod ham her som en del af en polariseret range.
Det de mener er nok, at begynde at 3bette med rangen fra hvor det ikke bliver profitabelt at calle pre, og her har du altså et ret solidt +EV call pre, og altså ikke nødvendigvis noget der er godt at bruge til det.