Efter 40K hænder ligger jeg her på 4,2 BB/100, hvilket er ok, da jeg er ret ny i NL Cashgame og stadig har lidt kanter der skal pudses i forhold til jeg har spillet rigtig meget FL SH.
Fra min pokertracker kan jeg se at jeg på små pp (88 og nedefter), taber en del i de 3 første positioner). Og fra pos. 3 og 4 taber en del på suited con. fra 109 - 54.
De borde jeg spiller indeholder ofte temmelig loos spillere, typisk sidder der min. to der har vol put in i niveauet 50-65 og folder under 55% på hver streak.
Jeg har derfor valgt indtil nu at limpe in med pp fra de første 3 pos. og calle PP hvis der er en der raiser op til 4XBB efter.
Limper også ofte suited con. fra pos.
2-4 og caller hvis der er min. et raise (3-4XBB) og et call efter mig.
Syntes i det er helt skævt?
Kunne overveje at raise 3-4XBB med PP, men syntes ofte det ender med at jeg får min. 2 der caller og så kommer der 2 overkort og så er det altså meget vanskeligt at spille sådan en hånd, når de har en vol put in på over 50 og er typisk callingstations.
Kommentare?????
NL200 6 mands
Jeg veksler personligt med at limpe og raise med små par. Hvis spillet er loose vil jeg foretrække at limpe i tidlig, mid og sen position. Grunden til dette er at når jeg rammer et set vil gerne have mange med i potten og fordi de spiller mange mærkelige hænder kan de fleste bords give dem 2 par, hvor de går broke til mit set.
I sen position raiser jeg par 9/10 i first in. Til raise caller jeg 1-10% af min stack alt efter modstander. 99+ raiser jeg fra alle positioner.
Jeg bryder mig ikke om limp med SC. SC skal spilles med position og helst med dybe stacks. Derfor fold SC i tidlig position.
Med position har du alle muligheder for at udspille din modstander.
Hvis du rammer et draw har du mange muligheder (nedenstående eksempler er for HU mod en preflop raiser)
- Semi bluff floppet og tag et gratis kort
-Semi bluff floppet og skyd turn, hvis du føler svaghed eller der falder et scare card
- call floppet og skyd til hans check eller bare tag gratis etkortet.
Der er utrolig mange muligheder som afhænger meget af din modstanders aggression og handrange.
Alle ovenstående valg er meget svære at tage ud af position især såvel HU som med flere modstander, hvor man også skal overveje sin relative og absolute position.
Små og mellempar kan selvfølelig spilles i alle postion fordi du for det meste flopper en made hand eller ingenting.
En anden ting som er vigtigt, når du spiller SC og par - husk at tænke over de implied odds. Der er ingen grund til at calle med små par eller SC mod en spiller der har 1-30BB. De skal minium have 30+
Det var lige min hurtige besyv.
Spiller du crypto?
Hej Krisdk
Tak for dine gode indspark.
Ja, hedder Laur3000, spiller du også der? (utroligt så mange fisk der her på deres low limits, de gir jo næsten penge væk)
Anders
Raiser alle par first in fra alle positioner. Men hvis du ikke får value nok fra dine sets i forhold til, når du må give op mod en stædig CS, kan det jo godt være bedre at limpe (på party er det ikke så mange CS?) eller måske min-raise, som Sklansky og Miller vist advokerer. Spiller til gengæld kun suitede connectors, når der er limpere før mig, eller jeg kan raise first in fra knappen. Og caller sæføli med dem, hvis en maniac raiser.