NL200 6 max - set igen

#1| 0

Vi prøver lige med et set mere.

Villan virker TAG, og da han er fra DK er jeg sikker på han har en god fornemmelse for position, så har ham på en rimelig smal range preflop fra UTG

Game #2504850443: Hold'em NL ($1/$2) - 2006/10/01 - 13:49:45 (ET)
Table "Navy" Seat 1 is the button.
Seat 1: Hylde ($130.50 in chips)
Seat 2: tanling11 sits out
Seat 3: Laur3000 ($164.58 in chips)
Seat 4: AZWLDCAT ($93.50 in chips)
Seat 5: ship'it ($334.25 in chips)
Seat 6: jon1943 ($196 in chips)
Laur3000: posts small blind $1
AZWLDCAT: posts big blind $2
----- HOLE CARDS -----
dealt to Laur3000 [4c 4s]
ship'it: raises to $6
jon1943: folds
Hylde: folds
Laur3000: calls $5
AZWLDCAT: calls $4
----- FLOP ----- [4d Ac 7h]
Laur3000: bets $12
AZWLDCAT: folds
ship'it: calls $12
----- TURN ----- [4d Ac 7h][3d]
Laur3000: checks
ship'it: bets $29
Laur3000: raises to $78

Ville i vælge at bette ud igen, eller er et check-raise ok. Jeg har ham med stor sandsynlighed på AK eller AQ

01-10-2006 21:28 #2| 0

fint... CR dog mere...

01-10-2006 21:32 #3| 0

@AlexKP
Hvorfor skal han chek raise mere ??

01-10-2006 21:50 #4| 0

Jeg c/r flop, leader turn og pusher river pga stacksizes.

Hvis du vælger at c/r turn her (som jeg ikke bryder mig; skurken kan sagtens tage et frikort her, der er mega mange kort på river, du ikke vil se) skal den have mere, boardet er ved at være ret klamt, så jeg committer mig selv og siger noget i nærheden pot ~115 og pusher stort set any river.

01-10-2006 22:05 #5| 0
OP

Ja det var også en line jeg overvejede, men kan godt li at bette ud i preflop-raiser når jeg mener han har ramt.

Derfor vælger jeg den her linie, med forhåbning om at han raiser mit flop bet. Gør han det spiller hånden jo stort set sig selv, da vi så er tæt på committet. Har han ikke A får jeg jo alligevel ikke meget ud af at c/r, som samtidig viser meget styrke i en pot der stadig er lille nok til han kan smide.

De der mega mange kort jeg ikke vil kunne li, har jeg dog svært ved at se når der er tale om et raise fra utg fra en TAG spiller. Langt overvejende sandsynlighed for at han sidder med højt par eller AK-AJ.

Nå men han sad med AK og calte mit c/r og naturligvis mit all in på river

01-10-2006 22:12 #6| 0

Laur,
Pretty much alle 2'ere, 5'ere og rudere du ikke vil se på river. IMO er det altså en del. Problemet er ikke, at 2'ere og 5'ere (eller rudere, men det ved vi ikke helt) vil improve villains hånd, for det vil de sandsynligvis ikke, derimod er det ofte kort der ødelægger din action.

Iøvrigt signalerer det meget større styrke at c/r turn end at leade direkte ud i ham. En rimelig sane spiller drysser næsten altid turn til sådan et c/r her, hvis han holder AK-AJ (medmindre han måske holder noget farvetræk også), hvorimod der generelt er større sandsynlighed for et call, hvis du leader ud i ham - og her får du som sagt også beskyttet din hånd bedre mod 'killer-action'-kort, som kan falde på river.

Generelt synes jeg også, det er fint at leade ud i pf-r med sådan en hånd her, og det er på ingen måde skidt her heller, men grundet stacksizes kan jeg bedre lide et c/r.

01-10-2006 22:37 #7| 0
OP

@ahle
gode argumenter, og ja mit c/r på turn viser stor styrke, derfor heller ikke mere end jeg gør, for at forsøge at holde ham ind. Men ja endnu et lead kunne bestemt også være et fornuftigt valg.

Er dog stadig ikke enig i at der er mange kort jeg ikke ønsker at se. De små kort er jeg slet ikke bange for, for jeg er ret sikker på han sidder med høje kort. Ja en ruder vil da ikke være det fedeste, men der er ikke noget der tyder på han er på et draw. Så skal det være rent uheld hvis han sidder med to store ruder, og samtidig her jeg jo altså også outs selv hvis han rammer en flush (hus).....

Men dine andre argumenter køber jeg fuldt ud.

01-10-2006 22:45 #8| 0

Laur: Tror du misforstår.

"Problemet er ikke, at 2'ere og 5'ere (eller rudere, men det ved vi ikke helt) vil improve villains hånd, for det vil de sandsynligvis ikke, derimod er det ofte kort der ødelægger din action."

Her mener jeg ikke, at du skal beskytte din hånd, fordi 2'ere og 5'ere ofte vil give villain den bedste hånd, men derimod fordi 2'ere og 5'ere ofte vil ødelægge al din action. Villain betaler oftere af på river, hvis ikke der mangler et kort til en straight på bordet fx og villain betaler oftere af på river, hvis ikke der ligger tre kort i samme suit.

02-10-2006 01:37 #9| 0

Jeg leader turn og pusher river. Syntes dit c/r på turn skriger af styrke...

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar