Har 114 hænder på villain, som siger 26/23/2,4 med en 3bet på 0 (lol), og en fold to 3bet på 64. Vi har ikke clashet, og jeg har ikke set ham lave noget snavs, mest fordi han lige er kommet.
Jeg har spillet 23/18 og ikke været out of line.
*** HOLE CARDS ***
Dealt to Hero [ 7 ♠ 6 ♠
Ohfukit: Fold
D0nkeyshot: Raise (NF) £6.00
Hero: Call £6.00
lolcondoms: Fold
HankDandy: Fold
Ganarlooo: Fold
*** FLOP *** [ J ♣ 3 ♠ 4 ♠ 15£
D0nkeyshot: Bet £11.00
Hero: Call £11.00
*** TURN *** [A ♠ 37£
D0nkeyshot: Bet £24.00
Hero: Raise (NF) £64.00
D0nkeyshot: Call £40.00
*** RIVER *** [K ♠ 165£
D0nkeyshot: Bet £119.00
Hvor rykker jeg musen hen, og hvorfor?
EDIT: lol
NL200£ 67s vs riveropenpush
Med chance for at hijacke din tråd. Hvad er grunden til, at du ikke vælger at raise floppet?
Jeg rykker musen over på fold, og trykker.
Du slår kun bluffs, og han ligner bestemt ikke et bluff. Forventer han sidder med et par, med træk på siden ofte her, som så har ramt på river.
I øvrigt raiser jeg flop som std.
3better pre.
som spillet pre, spiller jeg flop og turn som dig. og folder river da du næsten selv har skrevet grunden ifht han slet ikke virke tricky bluffy
@ Hahila
Bestemt en mulighed, jeg ved dog ikke helt hvor meget jeg kan lide det, når jeg kun har ca 100 hænder på villain - jeg tror ikke talene fortæller os præcist nok endnu, hvordan han spiller, da jeg derudover ikke havde noter eller set ham vise noget som helst op endnu, blev det til et flatcall
@ Meincke, Liger
Flopspillet er imo det mest uinteressante - det skal naturligvis mixes op, denne her gang blev det et flatcall, næste gang bliver det et raise :)
Jeg raiser flop 90% af gangene.
Som spillet er river et fold, det virker som et retarderet bluff spot.
100% raise på floppet.
Personligt, havde jeg skudt lidt mere til den på turn. :)
Jeg synes floppet er et raise 95/100. Så har du også resten til midten på turn helt af sig selv.
@ Muffies, Kristiandali
Nu da vi har fået kommenteret både flop og turn, kan I så også komme med nogle bud på årsagen til jeg postede hånden, rivercall/fold? :)
Fold. Vi må formode, at en villain med de givne stats bluffer temmelig sjældent i det spot der.
Jeg folder eller 3-better preflop.
Jeg raiser floppet.
Jeg hælder nok til at betale river, da han repper superntyndt. Det skulle være QQ♠ eller made flush Q♠x♠, men begge hænder er noget usandsynlige.
Jørn
Når jeg har bestemt mig for at spille hånden, så 3 better jeg preflop. Jeg folder river, fordi jeg ikke gider at kigge ind i et par damer med en spar...
@Thyssen
Hvorfor 3bet/fold preflop? Du har tidligere talt for flat, jvf
www.pokernet.dk/forum/show.asp?tid=163449
Vi er i cutoff og har 3 spillere efter os fremfor blot 2 når vi er på knappen. Derudover har spillet ændret sig noget siden min post for over et år siden, så ville nok også 3-bette idag i den hånd du linker til.
Jørn
Jeg tror faktisk jeg kalder river. Det eneste jeg synes er likely villian kan have er noget QJ♠ QT♠, ellers synes jeg der er en masse bluffs derude.
De stats som vi ser synes jeg ikke kan sige noget om hvornår og hvor meget villian bluffer i sådan et spot som vi har her. Det kan godt være han er tight med sine 3-bets, men det betyder måske bare han spiller mere friskt til postflop, hvem ved.
Tror i forøvrigt at villian ville kalde turnraise med QQ, da han jo stadig ikke ved om han er oppe på K♠?
Autofold. Villain skal lave en (stærk) made hand om til et bluff, før du er god og det er nok ret unlikely.
Da op ik melder noget op om de spillere som sidder efter os, så synes jeg ikke vi kan udtale os om pre spillet.
At man som 100% default siger raise pre her, lyder for mig som et leak!
villains holding ligner vel meget A med J♠
Tager jeg fejl?
Hvad viste han efter du callede?
Ved villain ikke, at jeg nærmest uanset hvad jeg sidder med, har en utrolig svær beslutning? Jeg har jo sjældent QJ ♠ eller KQ ♠.
Thyssen er spot on på, hvorfor jeg postede hånden. Jeg synes han reppede super tyndt, men nu har jeg aldrig været kendt for at lave de store rivercalls for hele stakken, hvilket egentlig også gorde, at jeg havde musen på fold lige det mest af tiden i boksen. AB var spot on, villain viste turnede TTP, og jeg tog hjem
Kan btw godt lide, at Dallernofler lige melder op, at han ved jeg callede, efter 90 % af svarene i tråden siger fold eller autofold, han ved obv hvor stor en SD donkey jeg er ;)
Floppet er ikke noget "der skal mixes up" - det er et klart raise.
Kan ikke helt forstå, at folk opfatter det som et dårligt spot at bluffe i for villain. Hero har meget sjældent Q♠ selv, men ofte farven, og uden mere dynamik/historie/tiscalls/whatever, så er det ikke nemt for hero at betale med 7♠6♠, og den spiller stort set på samme måde som J♠ imod villains range på river. Synes det kunne være lidt frækt at shippe det ind i villains sted, men i praksis ser du nok ikke ret mange regs på NL200 være kreative nok til det, så bare fold og kom videre.
AxQ♠, Q♠Jx, Q♠Tx, KxQ♠ måske en turned made flush med Q♠, måske AxJ♠ og måååske Q♠Qx giver fin mening, så ved ikke, om han repper så forfærdeligt tyndt endda. I'd fold.
Så du kan calle en 7high flush, men ikke nutflush på unpaired board? ;)
@ LOD
Det kostede villain sin stack, at jeg er så donket, at jeg ikke kan sætte en ordentlig range op, at jeg kan ikke bare kan raise floppet, hvor hele lortet så kommer ind og pokerguderne afgører det for os!
jeg begynder at forstå, hvorfor alle altid er sitting out samtidig med mig ;)
@ Chris
Jeg har 3 knapper foran mig, der hedder fold, call og raise - jeg trykker bare lidt hist og her når det kommer til riverspillet :(
@PaulaL
Det er formentlig kun AxQ♠ villain shover på river (de færreste shover AxJ♠). Villain kan måske også have QQ♠, KxQ♠ og JxQ♠ (dog er det de færreste som åbner QJo fra UTG+1, og QJ♠ jammer formentlig turn). Det er derudover ret usandsynligt at han har en løs Q♠, da de færreste kalder et turnraise med Q♠T♦.
Villain repper dermed QQ♠ (3 kombis, dog ved jeg ikke om han kalder et turn raise OOP), AxQ♠ (3 kombis), KxQ♠ (3 kombis) samt slowplayed flush (realistiske kombis som slår os er: QJ♠, QT♠, JT♠ og derudover så jammer flushes ofte turn). Villain repper dermed totalt set omkring 10 kombis (+/- et par stykker afhængig af frekvenser), og 10 plejer at være grænseværdien for hvornår man tror på villain, med mindre man har grund til at tro "at han har den".
@Mr_Hit
Mit defaultplay vil være fold eller 3bet. Jeg siger ikke at jeg 3-better 100%.
Jeg vil helst spille 76s HU i position, så hvis der er loose callers bag os, så folder jeg hellere. Vores hånd spiller ikke særlig godt med dårlig relativ position og vi risikerer tilmed at button kalder, så vi ikke engang har absolut position.
Jørn
Jeg er nærmest altid enig med LOD, meeeen:
"Floppet er ikke noget "der skal mixes up" - det er et klart raise. "
Ser jeg gerne uddybet. Er det i OPs spot, generelt eller hvordan skal den forståes?
Jeg ser en masse merits for at flatte flop, strømligning, beskyttelse af bunden af vores range, muligheden for at "udspille" villain på senere streets (♥), folk tror ofte man raiser flops m FDs, og vi har mange semi nut FDs i vores range som burde raise/calle anyways, det ved en LAG villain. Lade villain barrellle videre når vi ginner turn osv.
Det er obv ikke terrabad at få pengene ind ldo, det er super, og ret default vel. Men hvis villain er en habital 3barreller eller generelt non-believer, kan jeg godt lide at flatte (og det er ikke for at "mixe det op":-)
Jeg er heller ikke top glad for preflop.
Det er en masse gode argumenter for at flatte, men det ændrer ikke på, at preflop spillet skal forsvares en del - og mod meget aggro spillere, bør man stække dem med en rimelig %del flopraises.
Set fra villain perspektiv så må han vel formode at hero repopper et flushdraw på et flopboard, der rammer en tør villains hijack åbningsrange ret skidt, like 4 ud af 5.
Hero repper meget andet end farven på turn, fx er der en del Ax der floater floppet, netop fordi det ikke rammer villains range skide godt, strittræk osv.
Hvis villain på river sidder på en made hand som han vuderer han ikke kan folde til et shove, pga. heros floplinje så shover han obv. selv og tager den kolonorme FE der er i spottet.
Villain viser obv. en flot rød AK op :)
Jeg glemte at nævne at jeg nok er mere for at flatte turn hvis jeg flatter flop. Specielt med det image jeg tror OP har ved bordene og sådan.
hilberado,
Er enig i de fordele du nævner, og jeg raiser obv heller ikke flop 100/100 gang. Men imod en reg'ish dude på NL200, der ikke virker som den største løsaggressive CHEF (3-bet% på 0?), ser jeg ikke den store grund til at variere mit spil efter 114 hænder. Det lød bare på ManCini-donken som om det var lidt 50/50 mellem call/NAKKEN isoleret set, og det er jeg ret uenig i.
Jeg er i øvrigt også nærmest altid enig med dig ♥
LOD fra Fitty-donkens bruger.
Et kald på riven er helt i hegnet.
Al action før riven er det mest interessante.
Jeg har intet omkring preflop, flop og turn, jeg kan tilføje.
@Mansebamsen
Er det riven, du er interesseret i?
@ LÅD
Jeg tror den hedder 80/20 - 85/15 når det kommer til flopraiset - jeg beklager, hvis jeg har formuleret mig forkert, og derved fået folk til at tro det er min default linie, at flatte.
God kamp i aften mester, som du ved ville jeg sindssygt gerne have været med. Hils Fiji.
@ David
Ja - jeg kan ikke se hvorfor et rivercall er "helt i hegnet", slet ikke med den uenighed der har været i tråden.