NL200 6max, trapping w/ set

#1| 0

Har ikke siddet ved bordet ret længe, men party har endnu engang vist at det igen er skrubaften. Villain har jeg ikke spillet særlig meget med, men ud fra hans PT stats er han ret agg. Jeg spiller mine sets på flere forskellige måder, så vil høre hvad folk synes om denne.

Eff. stacks ~200

** Dealing down cards **
Dealt to iCleanYou [ 7 7 ]
KillingFields raises [$7]
>You have options at Table 127101 (No DP) Table!.
APS82 folds
cyprean folds
TheGord13 folds
sweater_73 folds
iCleanYou calls [$5]
** Dealing Flop ** [ 7, 2, T ] Pot: ~15
iCleanYou checks
KillingFields bets [$14]
iCleanYou raises [$44]
KillingFields calls [$30]
** Dealing Turn ** [ 4 ] Pot: ~100
iCleanYou checks
KillingFields bets [$75]
iCleanYou is all-In [$157]
KillingFields calls [$82]
** Dealing River ** [ K ]

Tanker til hånden. Jeg er allerede på floppet overbevist om at han sidder med overpair, grundet hans nearly fullpot bet. Han tænker dog noget tid før han caller mit CR. Efter jeg checker turn er jeg ret overbevist om at han intet fatter af hvad der sker. Grunden til det skyldes at CR flop hvornæst et lead på turn umuligt kan være andet end monster, så jeg viser svaghed da jeg er sikker på han vil have value for sit overpair. Derudover, hvis han checker bageved på turn har jeg tænkt mig at reppe et bluff på river med et overbet.

Like?

27-02-2007 05:09 #2| 0

I like it alot. Nice play med at checkraise turn. Håber ikke han havde KK :(

27-02-2007 05:12 #4| 0

frækt og godt spillet imo:) Men han viste vel k,k?

27-02-2007 05:12 #3| 0

Hvis du tror, han har overpar og han checker bag på turn, kan jeg langt bedre lide et river c/r end et lead overbet.

27-02-2007 08:10 #5| 0

Bare det ikke er dit standard-play.
1. "Alle" folder til flop check-raise. Med mindre du checkraiser med en masse hænder.
2. Turn-check giver gratis flush og straightdraw
3. Gode spillere checker bagved med en svag hånd (et overpar) på turn for at kontrollere potstørrelsen.

Men mod en tænkende spiller, måske engang i mellem.

27-02-2007 09:36 #6| 0

Jeg kan ikke lide det med mindre du har været meget fremme i skoen og tjek-raise halv meget på sådane flops og din modstander har lagt mærke til.
Og som Ahle kan jeg os helt klart best lide c/r river.

27-02-2007 17:22 #7| 0
OP

bump

27-02-2007 17:42 #8| 0

i like, synes det er helt fint at skifte mellem hvordan du spiller dine sets og din linje ser imo fint ud

27-02-2007 17:44 #9| 0

Check-raise turn bryder jeg mig heller ikke om på det her board. Det er meget drawheavy og villain vil meget ofte checke bag.

C/r flop er fint, men lead turn og push river.

27-02-2007 17:46 #10| 0

Synes også det ser fint ud..Men ikke mit standardplay.

27-02-2007 17:58 #11| 0

gør det her 5% af gangene... den måde du beskriver det på virker det som om du gør det her langt oftere måske en 25-30% af gangene og det synes jeg bestemt ikke om

du checkraiser ikke andet på 2 streets udover en monster.... og du giver et nemt fold til overpar i modsætning til lead turn hvor mange bliver nød til lige at se en river...

27-02-2007 18:26 #12| 0
OP

Hvis jeg leader turn her, er jeg ret overbevist om, at han folder sit overpair, hvis han altså bare har en smule sund fornuft.

Johnson, jeg går efter at få ham til at lave en fejl ved at comitte sig med sit bet. Altså trappe ham.

Derudover har du ikke ret med hensyn til hvor ofte jeg spiller mine sets på denne måde.

27-02-2007 18:36 #13| 0

han caller oftere et lead og et river bet hvor du siger rest end han caller dit checkraise allin på turn = makes it -EV for din linje

my opinion stands.

27-02-2007 18:57 #14| 0
OP

Er ikke enig.

27-02-2007 19:39 #15| 0

Sådan noget her er altid frekvens afhængigt angående dit eget spil. Hvis du leader eller CR'er meget med forskellige holdings er det smart, men synes man extracter klart mest ved at leade med et set, specielt mod overpar. Turn er totalt blank, og du kan nemt følge dit CR skæg op med et follow up bet, og kan sagtens betale igen. Er villain bare lidt fornuftig, checker han et overpar bag ved. Synes det er for gamblet at gå efter 2 gange CR. Straight forward virker stadig på NL200 :)

27-02-2007 20:22 #16| 0

Jeg synes checkraise er helt fint på floppet, selvom jeg dog oftest vil leade i stedet. Forstår dog ikke, at du ikke følger op på turn. Det er godt nok ret balla at gå efter en doublefecta, men som andre har sagt, checker en sane modstander stort set altid overpairs bag. Bare stik et moderat bet ud og så resten ind på any river.

I øvrigt synes jeg Ahles idé om at checkraise river efter turn er blevet checket kan være god mod en del modstandere. Jeg vil dog langt hellere leade river normalt på et kort som en K, fordi hænder som JJ og QQ stort set altid vil checke bag, når den rammer.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar