NL200: 87s OOP

#1| 0

Bossen. Villain har raised alle gange på knappen når folded til ham. Har 3-better ham en gang hvor han foldede, og c/raised ham på floppet hvor han foldet, ellers folded uden kamp pre.

***** Hand 1020667518 *****
1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit) - Tuesday, April 01, 2008 1:02:58 PM
Table TH 286 (Real/Cash Game)
Seat 1: 1vip (504.58)
Seat 2: HERO (203.00) -----------
Seat 3: Tiltaren (192.10)
Seat 4: gutiecaba (189.57)
Seat 5: VILLAIN (205.25) -------------
1vip post SB 1.00
HERO post BB 2.00
** Deal **
1vip [N/A, N/A]
HERO [7, 8]
Tiltaren [N/A, N/A]
gutiecaba [N/A, N/A]
VILLAIN [N/A, N/A]
*** Bet Round 1 ***
Tiltaren Fold
gutiecaba Fold
VILLAIN Raise to 6.00
1vip Fold
HERO Raise to 19.00
VILLAIN Call 19.00
*** Flop(Board): *** : [Q, 6, 7] Pot ~39
*** Bet Round 2 ***
HERO Bet 29.25
VILLAIN Call 29.25
*** Turn(Board): *** : [Q, 6, 7, 4] Pot ~100
HERO:

Hvad siger i indtil nu? Og hvad er planen nu, c/f? C/c? Egentlig en juicy nok turn, da vores draws er godt skjulte. Better vi 3/4 igen snapper vi jo ai fra Villain.

01-04-2008 14:13 #2| 0

Hmm... den er svær synes jeg...

Ville nok skyde igen på turn - omkring 66 ...

Ellers er CRAI heller ikke helt forfærdeligt

Jeg må nok være ærlig og sige, at jeg aldrig c/f der

01-04-2008 14:15 #3| 0

jeg bet caller bare her. Bare husk at gøre det med dine stærke hænder også :)

jeg giver den nok til 20-21 pre

Edit: jeg kan virkelig ik lide et CR her. Det ligner et donket spillet draw og du bliver set op light. Mener der er tråde i arkivet om netop den slags spots.

01-04-2008 14:20 #4| 0

Med den historik, så skyder jeg igen på turn og caller selvfølgelig allin, det kunne godt ligne, at villian er blevet træt af dig og prøver at calle flop og se turn an. Villian ligner JJ-99 som han sikkert folder til en second barrel.

Caller villian eller sætter dig allin har du et hav af outs, som du så bare skal ramme på river.

Efter denne hånd, så skal du nok sætte kravene til din 3-bet frekvens oop mod villian betragteligt ned, næste gang bliver du nok callet meget light.

Hvem er villian?

01-04-2008 14:27 #5| 0

Villain er Pirate_861. Virker semidonket. Da jeg c/raiser ham, better han 6 ud i 14 (og folder til mit reraise).

01-04-2008 14:33 #6| 0

Ok, kender ikke villian, så han er vist ikke regular.

"Da jeg c/raiser ham, better han 6 ud i 14 (og folder til mit reraise)." ???

01-04-2008 15:16 #7| 0

Fordelene ved at spille denne hånd passivt i form af check/call giver ikke meget værdi, da de implied odds ikke er gode pga. manglende dybde i stacksizes. Dette på trods at dine draws er rigtigt godt skjulte. Så pga. stacksizes kan jeg ikke lide c/c.
Jeg er tilhænger af bet-semibluffet i dette spot grundet følgende:

1. Du kan rent faktisk få en bedre hånd til at lægge sig.
2. Du går hen og rammer dit draw.
3. Villain har tidligere vist at kunne folde til modstand.
4. Du fortsætter med at tage initiativet i hånden.
5. Du opnår mest FE ved at bette direkte, således at villain ikke committer sig til hånden ved at skulle calle et CR.

Jeg ville derfor bette direkte med tanke på at hånden spilles for stacken. Jeg kunne ofte fristes til at gå AI direkte og lægge den svære beslutning over til villan. Jeg mener der opnås mest FE på den måde.
Der er sikkert gode argumenter for x% potsize bet, men jeg kan ikke lige argumentere herfor. Jeg hører gerne andres mening her.

01-04-2008 15:27 #8| 0

6. Villian har også samlet et draw op, som vi er godt inde imod.

Mht. allin vs. 3/4 pot size bet, så lugter det lidt af draw og at vi ikke vil calles. Der ligger ca. 100$ i puljen og vi har lidt over 150$ tilbage, det fortæller bare ikke den mest troværdige historie, kommer an på, hvordan vi ellers bruger overbettet. Bruger vi det også andre gange med f.eks. AA-KK, så er det fint nok, men det er der ikke nok historik imellem hero og villian til.

01-04-2008 15:29 #9| 0

@Sakii

Det er selvfølgelig afhængig af stil...

Lad os antage, at vi havde en stærk hånd ala set, AA/KK istedet...
I så fald, ville det være naturligt med et bet på 2/3-3/4 pot i det spot (i hvert fald for mig)

Er enig i, vi spiller for stakken regardless - men better ikke AI straight, da dette er out of line ift. min stil

Det er naturligvis OK - hvis man kører samme overbet stil, når man har varene - men tror dog at der er mere værdi på den lange bane i %-potbets som std. (hermed ikke sagt, at out of line ikke skal mikses ind)

01-04-2008 15:33 #10| 0

"Er enig i, vi spiller for stakken regardless - men better ikke AI straight, da dette er out of line ift. min stil"

"men tror dog at der er mere værdi på den lange bane i %-potbets som std. (hermed ikke sagt, at out of line ikke skal mikses ind)"

Kan du blive enig med dig selv?

01-04-2008 15:44 #11| 0

@Anal pirat

"Er enig i, vi spiller for stakken regardless - men better ikke AI straight, da dette er out of line ift. min stil"

Her mener jeg, at det som std. situation ikke er min stil at gå AI first to act - om end jeg er villig til at committe, hvis mit bet sættes AI

"men tror dog at der er mere værdi på den lange bane i %-potbets som std. (hermed ikke sagt, at out of line ikke skal mikses ind)"

Her pointerer jeg, at det dog KAN være en fordel at gå out of line mod tænkende og kendt modstander til tider...).

Kan ikke se, hvordan jeg modsiger mig selv? Måske det er min dobbeltanvendelse af "out of line", der forvirrer dig unødigt.

"Out of line ift. min stil" refererer til en afvigelse fra std. spillet/stilen

"hermed ikke sagt, at out of line ikke skal mikses ind" refererer til en sproglig moderation af førstnævnte udsagn, idet jeg naturligvis ikke advokerer 100% 'mekanisk' poker mod tænkende og kendt fjende

01-04-2008 15:47 #12| 0

@eske og flod

Det er rigtigt at det lugter og derfor skal set m.m. en gang imellem også spilles således. Og får man nu også gjort det?
Selv om intentionen er tilstede, ja så vil man jo helst have max. value og derfor er det svært at gå AI med de rigtig stærke hænder.

På den anden side, hvilket draw er det vi kunne sidde med? Vores flushtræk er noget runner-runner, og er derfor også mindre sandsynlig. Straightdraw er godt skjult og villain kan have svært ved at sætte os på noget medium suited connected, da vi 3better i blinds PF. Det signaler oftest rigtig stærke hænder, når der ikke findes ret meget historik spillerne imellem. Der tales kun om et enkelt 3bet fra tidligere.

Et AI direkte kunne med håndens tidligere forløb også ligne noget AQ eller QQ+ som er bange for at blive outdrawet.

Et miks i dette spot med overvægt at x% bet er nok bedste løsning.

01-04-2008 16:14 #13| 0

jeg ville aldrig bette ai her med disse stacksizes regardless min holding. Kan ikke se, det paa noget tidspunkt kan vaere profitabelt, paanaer imod en MAX tiltet overdonk der ikke ligger sit buttompair og jeg har noedderne.

@Eske

Ok, kender ikke villian, så han er vist ikke regular.

"Da jeg c/raiser ham, better han 6 ud i 14 (og folder til mit reraise)." ???

Mener her, at jeg caller hans buttonbet og checker floppet. Potten er da paa 14 og han better 6 - for at illustrere, at han ikke har styr paa betsize, og dermed virker semidonket.

01-04-2008 16:18 #14| 0

@ Keysor

Err...Du mener AI ligepå ik?- eller er det hele tanken om AI du afviser (B/CAI eller CRAI)?

Ellers ret spændende hånd...

01-04-2008 16:20 #15| 0

@Flod

Ja ret interessant haand imo!

Jo jeg mener AI ligepaa :)

01-04-2008 17:22 #16| 0

Hvis i vil B/CAI, men villian bare caller og river blanker. eks K Hvad er planen så?? CF?

Derfor kan jeg bedre lide CRAI - hvis du ikke kan få river gratis kan du komme ind på turn med en masse outs og stadig en del FE. Desuden kan du sagtens C/F river, da du ikke har commited dig så meget.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar