Ja ville gerne hvis jeg kunne få nogen kommentare fra flop og frem! Er mit reraise på flop for lille eller vil i hellere bare calle? Og turn bet? For lille/stort/dumt? Og better i også river?
Vil prøve mig med lidt stats:
Mennex100: 52/34/2,4 over 50 hænder så siger nok ikke så meget, men han virker sådan okay og ikke mere.
farezmatu: 46/6,5/0.65 over 61 hænder så ja callingstation?
enriko35: ja han er ligegyldig.
***** Hand 784955581 *****
1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit) - Thursday, October 11, 2007 7:05:04 PM
Turbo TH 35 (Real/Cash Game)
Seat 1: enriko35 (3.44)
Seat 2: farezmatu (331.40)
Seat 3: Mennex100 (299.80)
Seat 4: jussixx (166.10)
Seat 5: HERO (193.00)
enriko35 post SB 1.00
farezmatu post BB 2.00
** Deal **
enriko35 [N/A, N/A]
farezmatu [N/A, N/A]
Mennex100 [N/A, N/A]
jussixx [N/A, N/A]
HERO [8 ♣, 8 ♥]
*** Bet Round 1 ***
Mennex100 Raise to 6.00
jussixx Fold
HERO Call 6.00
enriko35 All-in 3.44
farezmatu Call 6.00
*** Flop(Board): *** : [3 ♦, 5 ♥, 6 ♥] --pot ca. 21
*** Bet Round 2 ***
farezmatu Check
Mennex100 Bet 18.00
HERO Raise to 44.00
farezmatu Call 44.00
Mennex100 Call 44.00
*** Turn(Board): *** : [3d, 5h, 6h, 7 ♣] -- pot ca. 150
*** Bet Round 3 ***
farezmatu Check
Mennex100 Check
HERO Bet 70.00
farezmatu Call 70.00
Mennex100 Fold
*** River(Board): *** : [3d, 5h, 6h, 7c, Q ♠] -- pot ca. 290
*** Bet Round 4 ***
farezmatu Check
HERO Check
NL200 88 i multiway!
Jeg caller bare flop.
Turn instatjekker jeg bag
River tjekker jeg ligeledes bag.
Mickey
Tja flop er måske ok hvis mennex contbetter std, og kan smide til raise, ellers så caller jeg/folder jeg alt efter hans contbetting frekvens.
Turn checker jeg 100 ud af 100.
Som spillet er river easy check mod callingstation.
@coco og mickey
Hvorfor instacheck? Er vi bange for en af dem sidder med en fire, eller bare et højere middlepair? farez caller meget, så burde vi vel være godt inde mod ham? Og Mennex er ikke speciel for, men okay og et check fra ham virker det ikke som om han har opgivet lidt? Gør mindre gode Tag spillere vel på turn når de bliver called, eller er jeg helt forkert på den?
Kan sagtens se Mennex calle flop for at lade dig leade, få call fra stationen, og så rasie dig allin, de gange han har en stærk holding.
Du kan risikere at skyde dig selv af hånden på turn, hvor du samler et OESD op, og den gør at der er en del value i at se river.
Da du bliver callet på flop, kan jeg se mennex have 77+ samt måske en AQ+ der måske har farve træk(evt bagdørs) og som sagt også et set der vil CR turn kan ikke udelukkes.
Stationen er ikke så vigtig, men du kan ikke få ham til at folde 99+ på turn, men han kan trods alt have mange holdings.
Blev lidt rodet, men specielt da du samler OESD op, er der klart mest value i et check.
C/F flop pga. "enriko35 All-in 3.44"
PF og river er det eneste du spiller fint
@HK
Forklaring bedes
Har givet en, nægter at tro at Mennex er så dum at han c-better 18 hver gang med den bette sidepot
Okay så må vi være kommet til afslutningen og dermed afgørelsen.
Blev pænt overrasket over at vinde potten, og bagefter sad jeg med den tanke at jeg var meget heldig!
*** Showdown *** : Rake: 3.00 Total Pot: 290.44
enriko35 [7 ♦, A ♣] Pair of sevens Win: 0.00
farezmatu [8 ♦, 7 ♥] Pair of sevens Win: 0.00
Mennex100 Fold Win: 0.00
jussixx Fold Win: 0.00
HERO [8 ♣, 8♥] Pair of eights Win: 290.44
Flop: Du har et mellempar af den lavere slags og position. Det vil sige du kan mix'e mellem call og re-raise. Så dit call er fint. Raise ind i mellem er også fint (skal være nok til at AT agtige hænder kan folde, hvis du raiser). Fold er en fejl her.
Flop: Et lidt skræmmende bord. Du er stadig bagud til alle overpar. Flere små par har overhalet dig og der kan ligge en str8 draw derude.
Jeg vil nok hælde til et raise for at tage pot'en hjem nu og alternativt få besked, hvis du er bagud. Synes dine 44 er fint, men du kan evt. give den lige en anelse mere for at nægte AQ-AK odds til at fiske, hvis han får de næste to kort at se.
Call er dog igen ikke en fejl, mener jeg - men altså ikke mit foretrukne spil her.
Turn: Hælder absolut til check. Du kan som nævnt være bagud hele vejen og nu kom str8 kortet også. Hvis du better skal det være et mindre bet, hvor de ikke ved om det er for value med en str8 eller block for at teste om de andre har str8 (du folder til raise).
Dit 70 bet er ved at commit'e dig med en marginalhånd mod to modspillere. Det er ikke så smart ...
River: Check og vær lykkelig for at få et show down uden nogen skal ud og repræsentere en str8 og give dig et svært call :-)
Nu nåede jeg lige at se resultatet inden jeg fik postet, men du er heldig med at de spiller den skidt og du får nok for mange store tab og små sejre med den linie i det lange løb.
Jeg mener at man ligefrem kan folde flop. Raise er helt hen i vejret, turn ligeledes.
@zmag
En call kommer vi vel ikke langt med, så det er vel enten raise eller fold?
et call kommer vi da langt nok med - Pot control.
Den hedder nærmere fold/call - hvis vi kender nok til modstanderne kan vi folde floppet.
Mickey
Vi får ingen information ud af det hvert fald, og hvis vi caller det bet er vi vel næsten sikre på at få smidt et 2/3 del pot bet i hovedet på turn?
Raise for information er sjældent godt.
Endvidere, hvis villain better turn igen, tror jeg oftest vi sagtens kan folde - Sjældent du bliver 2nd barrelled af air på NL200.
Desuden, hvad koster flop+turn call kontra et raise på floppet?
Mickey
PowerMichael
Nej, jeg bryder mig ikke om call (medmindre man ved at villain c-better nærmest hver gang). Problemerne med call er endeløse:
1. Din hånd er ikke særligt god, og du kan næsten være sikker på der kommer scarecards på turn og river.
2. Du er OOP
3. Du har ingen ide om hvor du står.
EDIT: Jeg mener ikke raise er en mulighed medmindre du har et decideret read. Din hånd er jo ikke særligt god, så du spiller i hvert fald ikke dine kort (men manden) med et raise.
Jeg folder 8 ud af 10 gange i det spot.