Villain er std TAG 23/19/4.7 over 300 hænder. Stjæler 36% og folder 63% til 3bets.
Jeg har 3bettet ham sidste orbit hvor han foldede, ellers ingen historik. Han har fået sin stack inden jeg kom til bordet.
Jeg har spillet 24/21/3.7 i denne session og 3better 7% fra blinds.
Skal floppet bet/foldes, bet/jammes, bet/calles eller c/f?! Tror der er en stor del af hans range der kan spille tilbage, men kan ikke lide at tage en svag linje med en stor pot og en del equity i potten.
Turn c/f?
Hero ($227)
BB ($169)
UTG ($227)
UTG+1 ($210)
CO ($59.15)
BTN ($383)
Dealt to Hero 8♦ 9♦
fold, fold, fold, BTN raises to $6, Hero raises to $20, fold, BTN calls $14
FLOP ($42) 9♣ 7♥ T♥
Hero bets $21, BTN raises to $52, Hero calls $31
TURN ($146) 9♣ 7♥ T♥ 2♣
Hero checks, BTN bets $82, Hero raises to $155 (AI), BTN calls $73.60
NL200 89s på vådt flop i 3bettet pot
Rimelig std. mos på floppet imo.
I øvrigt er det også et dårligt flop at calle hans raise på, hvis du tænker bare lidt i metagame. Du felter jo like ALLE stærke overpar, sets, flushdraws etc. Jeg kan faktisk ikke komme i tanke om en eneste hånd, som jeg fortsætter med på floppet, men som jeg ikke felter.
bet-3bet flop er standard.
Mod en bandit som forsøger at stjæle potten kan du også check-raise allin på floppet.
Jeg vil aldrig kalde floppet, men hvis jeg gjorde ville jeg openshove turn.
Jørn
Ok - dejligt med enighed i ekspertpanelet :)
Villain havde så valgt at calle med 68s preflop :(
nu er det nemt at være bagklog, men som spillet er turn et automuck. Ingen FE og egentlig ikke nogen særlig flot hånd mere synes jeg :)
I øvrigt er jeg lodret uenig med ManCini ang. betsizing på floppet. Mod en ok laggy type, som stjæler meget, så vil dit typiske adjustment være at 3-bette løsere mod ham, hvorfor du gerne vil give dig selv en så god pris som muligt på dine c-bets.
@ SS
Det er en generel fin tommelfingerregel, den holder bare ikke her. Jeg vil meget gerne bette stort på dette flop, fordi jeg regner med villain kommer over toppen, OGSÅ med air. De gange han har air, samler vi en masse ekstra døde penge op, hvorfor et større bet er mere profitabelt.
Jeg kan btw heller ikke lide at bette ½ pot med AKo på dette flop.
@ ManCini
Kan sagtens se din pointe, men så er det ud fra en betragtning om, at vi spiller hånden i vakuum, no? Hvis vi gør det, så kan jeg godt følge din pointe.
Men hvis vi spiller den som et std. spot, som vil gentage sig, så er jeg så absolut ikke med på din vogn, da vi må formodes oftest at skumme her, hvorfor lavest mulige betsizing må være det optimale.
I øvrigt forstår jeg heller ikke idéen med dit AKo eksempel og betsizing. Du har vel ingen planer om at bet/folde, right? Bet/call virker jævnt spewy uden dynamik at all, hvorfor c/f vel må være ret std. med AKo her?
@Mancini
Betsizing har meget med implied odds at gøre. Selvom bordet er drawheavy, så vil denne type modstander næsten altid raise draws, dvs. implied odds har ingen betydning for vores betsizing. Hvis man derimod spiller mod en passiv spiller, så kan en høj betsizing være bedre da man dermed charger draws.
Min erfaring er at folk floater med ret marginale draws når man 1/2 potter flops, medens hvis man 3/4 - 1/1 potter den, så er de mere tilbøjelige til at jamme eller folde (jam er skidt når vi har air og fold er skidt når vi har en god hånd). Det er ofte bedre for os at de caller flop, da vi får value fra vores gode hænder og bluffs :)
Jeg vil i øvrigt nok check/folde AK på det flop som udgangspunkt.
Jørn
@ Thyssen
"Betsizing har meget med implied odds at gøre. Selvom bordet er drawheavy, så vil denne type modstander næsten altid raise draws, dvs. implied odds har ingen betydning for vores betsizing. Hvis man derimod spiller mod en passiv spiller, så kan en høj betsizing være bedre da man dermed charger draws."
Jeg er en idiot til at formulere mig, men det var faktisk nøjagtig det her jeg mente :)
SS, thyssen: Vi er helt enige om, at betsizing mere eller mindre bliver overflødig, hvis vi alligevel kommer til midten hver gang villain raiser, eller villain folder. Men Thyssen, hvilke marginale draws betaler villain bare med, i stedet for at raise?
SS: Ved nærmere eftertanke, så har dig og thyssen ret med AK, jeg better ikke det flop. Men jeg forstår ikke dette:
"Men hvis vi spiller den som et std. spot, som vil gentage sig, så er jeg så absolut ikke med på din vogn, da vi må formodes oftest at skumme her, hvorfor lavest mulige betsizing må være det optimale."
Better du lavere, fordi du tit har skum? Eller misforstår jeg?
Ja ja, det kan du jo sagtens sige nu :-D
Marginale draws kunne være noget ace high (evt. A6) noget eller gutshots a la KJ/KQ samt marginale made hands som A7/A9 eller lignende.
Jørn
@ ManCini
Ja, jeg better lavere, fordi jeg 3-better løsere end en gennemsnitlig spiller. Det gør jeg hovedsageligt for at kunne skyde 2. tønde etc. uden at investere mere end højest nødvendigt. Derudover er det min erfaring, at det stort set er uden betydning for vores FE på floppet, om vi better 1/2 pot eller 2/3 pot, da folk til og med i hvert fald NL100 i størstedelen af tilfældene spiller fit/fold postflop i 3-bettede pots.