NL200 party
Så er jeg rykket op på NL200 :D
Larslo: 16/10/5 over 120 hænder. Han er tilmed fra DK - ved ikke om han læser herinde
Hero - 18/17/4
Som mine stats viser, så har jeg raiset en del preflop. Jeg har næsten aldrig callet.
***** Hand History for Game 6165034719 *****
$200 USD NL Texas Hold'em - Thursday, July 19, 12:42:26 ET 2007
Table Table 127435 (No DP) (Real Money)
Seat 1 is the button
Total number of players : 6
Seat 4: Razga ( $245.97 USD )
Seat 6: zionpokert ( $253.84 USD )
Seat 3: EveryHandsAparty ( $327 USD )
Seat 5: pakman82 ( $195.90 USD )
Seat 1: Larslo ( $200 USD )
Seat 2: cwchcl ( $196.70 USD )
cwchcl posts small blind [$1 USD].
EveryHandsAparty posts big blind [$2 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to Razga [ 7♥ 9♥ ]
Razga raises [$8 USD]
pakman82 calls [$8 USD]
zionpokert folds
Larslo calls [$8 USD]
cwchcl folds
EveryHandsAparty folds
** Dealing Flop ** [ 6♦, 7♣, 4♣ ]
Razga bets [$22 USD]
pakman82 folds
Larslo calls [$22 USD]
** Dealing Turn ** [ 9♦ ]
Razga checks
Larslo bets [$44 USD]
Razga is all-In [$215.97 USD]
Like?
Er det bedre at leade turn?
NL200: 97s turner to par
Er ikke så meget inde i hvad de stats der betyder, men viser de ikke at han er ok aggro? hvis dette er tilfældet, kan jeg godt lide at CRAI på turn. Hvis ikke hans stats betyder hvad jeg tror, er jeg mere for at leade turn.
Ville leade turn, dit play er også helt acceptabelt. Hvis du er bagud, suger du vel alligevel ud, lede tyr :)
Godt så, WP IMO, den kan dog osse spilles med turn lead, ved dog ikke hvad det mest profitable vil være, det lader jeg nogle kloge hoveder komme med. ;-)
Fin måde at hive et ekstra bet ud af en aggro type.
Problemet ligger i at du sjældent bliver kaldt af en dårligere hånd, så du skal tage den ned der en del gange for hver gang du bliver kaldt af en bedre hånd.
Alt hvad jeg lige har skrevet forsvandt tilsyneladende. En kort version:
Jeg finder et lead markant overlegent i forhold til et checkraise af følgende grunde: Villain betaler dig aldrig af med en dårligere hånd. Han får muligheden for at tage et frikort på et særdeles farligt board. Du sætter hele din stack på spil for at beskytte din hånd efterfølgende?
Du opnår så tilgengæld et ekstra bet de gange han floatede dig, hvilket ikke i nærheden af kompenserer for de negative aspekter af et checkraise.
Bet-call turn og bet alle gode riverkort.
Dvs. call et evt. turn push.
@NP
Jeg vil jo ikke se halvdelen af decket på river :S
Læg mærke til hvor aggressiv han er. I hånden lagde jeg ikke mærke til hans turn-aggression-factor, hvilket jeg nok burde have kigget på.
Faktisk så siger hans aggression-factor alt hva jeg skal gøre i denne hånd.
PF: 1.29
Flop: 2.29
Turn: 5.50
River: 1.67
Der er vidst ingen tvivl her.
Men du har nogle gode pointer, med at han kan få et frikort. Jeg tror dog der er større end normal chance for at han byder turn, idet jeg også selv har været meget aggressiv.
Samtidig får jeg også strømlinet mit spil med, når jeg ikke har ramt floppet, men bare har con. bettet med AK/KQ/QJ/etc.
Lad vær' med at lægge for meget vægt på statsne. Desuden giver de udrtryk for frekvensen mellem villains bets og raises ifh. til calls. Dvs. at de gange han checker turn bagved ikke ville være inkluderet i denne værdi.
Der kan falde mange scarecards på river men ved at bette turn skærer du jo hans pot-odds i stykker, hvilket kræver at du selvfølgelig ikke giver ham gode nok implied. Basic stuff.
Dit sidste argument virker ret vagt :)
Strømlining har begrænset betydning på NL200 og slet ingen betydning ifh. til dine overcard-pushes i det konkrete eksempel, som jeg iøvrigt håber er meget sjældne?
@Razga
Hvis vi snakker strømlining, så er fordelen ved turn-lead at det kan give mere respekt for dine fremtidige 2nd barrels.
@Mancini
85♣ raiser floppet...
Jørn
Villain virker jo ikke tabt bag en vogn, men derimod tænkende. Glemte at sige han multitabler, og jeg tror der er ret meget value i at lade ham bluffe på turn.
Det er da vigtigt at strømline sine bets. Han skal da ikke vide sig sikker hver gang jeg åbner preflop, con better flop og så checker turn. Han skal vide at han ikke har et let bet her, og at jeg kan komme over toppen.
Du bliver også nødt til at tage mit table-image i betragtning.
Ja, men det er ikke den rigtige hånd at sætte en floatende villain på plads med af grunde tidligere nævnt.