Jeg har styret bordet i godt en time, men har lieg måtte drysse i en stor pot mod BB (som er fisk - men ikke vigtig i denne hånd). UTG har kun siddet på bordet i et par runder eller 5 - han startede ud weak/tight, men har efterhånden overtaget min position som "table-captain" og er hen af vejen blevet LAG. Han virker ikke som typen der trap-caller fra UTG med en monster PF. Jeg har ikke yderligere reads...
Party Poker No-Limit Hold"em, $ BB (6 max, 5 handed) converter
Button ($133.15)
SB ($246.40)
BB ($142.20)
UTG ($221.60)
Hero ($272.74)
Preflop:/ Hero is MP with 9♠, 9♣. SB posts a blind of $1.
UTG calls $2, Hero raises to $8/, 3 folds//, UTG calls $6.
Flop:/ ($19) 7♣, 6♥, 6♦ (2 players)/
UTG checks, Hero bets $14/, UTG raises to $28/, Hero ??
Hvad er linjen hér? (for at gøre til at forstå - også for Jungleras - har jeg ikke tænkt mig at drysse...) Så hvad gør jeg her, som leder til "??" på turn? Sure - det ser rimelig standard ud... Men jeg leder efter argumentationer for, call, raise etc.
Andre kommentarer til spillet indtil da...?
Michael
Edit: Mindre tilføjelser!
NL200 - 99
Klart fold i min bog.
Der er simpelthen for mange hænder der slår dig. Der min-raise UTG laver viser ekstrem stor styrke.
Selvfølgelig er der den mulighed at UTG bare vil teste om du cont.better, men der er stadig ingen grund til at sætte så mange $ over styr på en meget, meget maginal hånd.
Call. Du har position, så call og afvent hans reaktion på turn. Linien herfra er måske svær, men at ligge dig ned til et gayraise her er alt for weakt, synes jeg.
Så udnyt positionen...
@ Jungle/Xizor
"Call!" Ok, men hvad så når han checker, better ½ eller hel pot? Det er nemt nok bare bare at skrive call...- kom så gents! :-) Det er skam også linjen bagefter jeg leder efter...
Så nemt slipper i ikke!
Er jo på arbejde :-) Kan jo ikke stå her og chatte med dig din fisk hele natten ;-)
Men skriv da hvad han gør på turn. Kan kun overskue en konkret situation, det er AsgerB der kan alt det andet :-)
Kan jo ikke lade være når nu det er dig :-)
Men denne type hænder har vel været oppe før, så der er vel hans turn action der kan differentiere hånden, og derved gøre denne hånd anderledes og spændende at diskuttere - eller hvad?
Nu begynder der at komme mennesker, så skriver nok ikke mere i dag, vi snakkes..
@ Jungle
Hvis den er uinteressant at diskutere, then don´t!
Jeg kan opstille 4 (mere eller mindre) mulige scenarier;
1) Jeg raiser, han caller... Turn action? (så er der selvfølgelig også muligheden for at han re-skubber = jeg drysser)
2) Jeg caller, han leader turn stærkt...
3) Jeg caller, han leader turn svagt...
4) Jeg caller, han checker ind i mig...
Argumentationer for forskellige scenarier?! Call eller raise flop...?
Må jo hellere prøve inden asger vågner. Altid smart at lave opgaven inden facitlisten konmmer frem :-)
Jeg synes at du viser med alt stor tydelighed at du har et overpar ved et re-re-raise, og du gør derved villians beslutning for let. Jeg er dog også med på at der er mange kort du ikke vil se på turn. Hmm, måske har du ret - måske er den ikke så skide let...
Nå, men jeg caller stadig flop her, og synes stadig at det er svært at svare på dine scenarier, idet turn kortet ikke er givet!
Hvis turn er blank, raiser jeg mange turns her. Men det afhænger meget af den feeling med det bet han nu laver. Synes som sagt at det er svært at snakke generelt, da vi skal dække utrolig mange scenarier her. Dine 4 og så lige samtlige af dem, hvor:
a) turn er blank
b) turn er overkort
c) Turn completer straight...
ARGHH Har IKKE LÆST HÅNDEN ORDENTLIGT FRA START - TIS. Met et paired board kan jeg måske lige pludselig godt lide dit re-re-raise. Med kun et call her, bliver det for let for villian at skubbe dig ud på turn uanset kortet.
Ved det ikke, jeg er jo bare en skide fisk - det ved du... Du må vente til eksperterne vågner :-)
@ Jungle
Ja, ved godt der er mange flere svenarier alt efter kort osv... Jeg venter med at komme med mit synspunkt lidt endnu - flere svar må da komme!?
Re-raise.
Gider ikke se et overkort på turn. Og gider ikke virke svag, så villian let kan tage den på turn. reraise til 60-70 stykker, og fold til et skub. Caller han her tuder jeg.
Den sidste post er mit endelige svar indtil eksperterne overbeviser om noget andet i morgen formiddag :-)
Hmm, jeg synes selv at man står i en virkelig vanskelig situation...
Først; Hvilken handrange skal man sætte ham på?
Han limper ind utg og caller dit 3xbb raise - kunne godt indikere en drawing hand, eller en small / middle pair. Small/ middle pair hælder jeg mest til, da disse ville reraise for at finde ud af, hvor man står. ISÆR hvis du er den mest Loose agressive ved bordet kan man sagtens se dit bet som et continue bet og sætte dig på 2 overcards.
Jeg tror jeg nok, ville calle og afvente hans move på turn. Et fold er i min verden aaaalt for weak. Og et raise kan også være løsningen.
Hvad gjordre du ?? :)
Det er en rigtig svær hånd at spille, men villain tester dig her.
Villain hand-range er sandsynligvis low-middle PP, middle suitede connectors, og muligvis et overpar.
Hvis du gerne vil tage kontrollen over bordet igen, skal du raise her. Jeg ville nok raise til 65-70. Villain vil sandsynligvis folde alle hænder vi slår, og nogle vi er foran. Du har repræsenteret en stærk hånd, fx. overpar hele vejen, og det er godt for dit table image.
Hvis villain caller, er jeg stort set færdig med hånden. Ud over hænder der slår os, kan jeg kun se villain calle med feks. 89, så jeg checker/folder sandsynligvis alle turns udover en 9, muligvis 6 og 8 afhængig af villains bet.
Hvis villain better meget svagt ind i potten, caller jeg ned. Det kan være et svagere par, men hvis du raiser får du igen kun action af hænder der har dig slået.
Hvis du vil spille med mindst varians, caller du.
Hvis villain better fuld pot, folder du.
Hvis villain better halv pot, folder du.
Hvis villain checker, checker du. Du er sandsynligvis foran, men vil gerne komme til et billigt showdown. På denne måde vil du også ofte inducere et river bet fra en 7.
Hehe, det kunne godt se ud som om, jeg skulle svare på den her tråd ;-)
Preflop: Fint.
Flop:
Jeg bryder mig absolut ikke om et re-raise, specielt fordi du har position. Alle hænder, der har dig beat caller dig, og resten folder.
Nogle LAGs potter automatisk turn ved et check-clickraise på floppet - og det betyder at du kan overveje et fold allerede hér. Hvis du ikke har set det pattern endnu, så er et call bedste option.
Turn-action bliver så selvfølgelig afhængigt af kort, og villains action.
Med overkort såvel som underkort (alle blanke), er min linje:
Villain better fuld pot: Fold.
Villain better weak: Call.
Villain checker, jeg checker bagved.
Hvis villain better ½ pot, er turnkortet mere vigtigt:
Overkort folder jeg for det meste.
Underkort der ikke completer straight caller jeg, men folder hurtigt river, hvis han igen stikker ud (med mindre det er meget weak).
Underkort der completer straight er tough. På en weak dag, folder jeg.
På en 8"er mere, caller jeg.
På en 7"er folder jeg.
På en 9"er caller eller raiser jeg.
Ovenstående er taget som udgangspunkt i, at villain er LAG. Mod en standard villain er der meget få hænder, der check-clickraiser sådan et flop som du samtidig kan slå (jeg kan faktisk ikke lige komme på nogen). Jeg siger ikke et fold er best option, men mod nogen spillere kan det være.
- Asger