nl200, AA bliver set, fold?

#1| 0

skurk er nit, breaker vel even vil jeg tro, comments?

$200 USD NL Texas Hold'em - Monday, June 15, 17:18:26 EDT 2009
Table Jackpot #1309450 (Real Money)
Seat 1 is the button
Total number of players : 6
Seat 2: DeepDog_ ( $146.55 USD )
Seat 3: IHaveADream_ ( $200 USD )
Seat 6: NaberNaaier ( $221.28 USD )
Seat 4: HERO ( $398.74 USD )
Seat 5: luchiano_ru ( $479.30 USD ) < 14/12.8/2.40 over 2k hænder
Seat 1: mobydick899 ( $41 USD )
DeepDog_ is sitting out
HERO posts small blind [$1 USD].
luchiano_ru posts big blind [$2 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to HERO [ A A ]
NaberNaaier folds
mobydick899 folds
HERO raises [$5 USD]
luchiano_ru calls [$4 USD]
** Dealing Flop ** [ T, J, A ]
HERO bets [$8.55 USD]
luchiano_ru raises [$33 USD]
HERO calls [$24.45 USD]
** Dealing Turn ** [ 6 ]
HERO checks
luchiano_ru bets [$45 USD]
HERO calls [$45 USD]
** Dealing River ** [ 2 ]
HERO checks
luchiano_ru bets [$133 USD]
HERO folds?

comments?

16-06-2009 00:38 #2| 0

Han 3-better vel JJ pretty much altid, hvad med 1010? Kan han spille J10 på denne måde?

Ligner godt nok KQ utroligt meget, og du blokker jo for stort set alle andre 2 par combos.

Jeg er i øvrigt ganske enig i dit read jf de hænder jeg har spillet mod ham.

16-06-2009 00:40 #3| 0

obvs ret sikker på han raiser TT og JJ pre, hvilket gør at han kan have en hånd...

+AT og AJ som er temmelig usandsynlige...

<3imo

tror satme det er en kold dag i helvede han spiller JT sådan her...

han er utrolig passiv og nittet, og hans linje udstråler jo ingen frygt overhovedet...specielt river tror jeg ikke på at han spiller JT sådan...heller ikke AT og AJ, men de 2 sidste kan jeg selvfølgelig ikke udelukke muligheden med...

16-06-2009 00:52 #4| 0

Hvorfor er AT og AJ temmelig usandsyndlige, og hvordan kan han komme OOP på river ligepludselig?

Hvorfor får du ikke nogen flere penge ind at some point? Altså med din linje kan du ikke alvorligt mene du vil folde top set? Virker som en underlig whine post. Undskyld jeg lyder hård, men du kan ikke være så dum du mener du vil folde topset med 1 hånd der slår dig? Come on, realism.

16-06-2009 01:18 #5| 0

Sygt solid fold, altså hvis du foldede. Kræver sgu noget at folde 2. nuts.

Dit read lyder meget fornuftigt, men tror der går noget tid, før jeg vil kunne gøre det i praksis. Det er trodsalt 2. nuts.

Kudos

16-06-2009 01:30 #6| 0

Han behøver vel ikke nødvendigvis 3bette TT/JJ? Og selvom de er statistisk mindre sandsynlige, KAN han jo altså godt have AJ/AT.

Betal og kom videre.

Lidt spild af tid at diskutere sådanne posts imo, for du folder jo aldrig når du sidder i spottet alligevel :)

16-06-2009 01:36 #7| 0

er altså fuldstændig enig med joonas, måske ikke tonen, men hvordan i hele hulen kan du folde AA her.
Jeg sætter ham på JJ her!

Det bliver hurtigt for paranoia altid at tro han sidder med nødderne.
Ind til midten med pengene, du vinder 9 ud af 10 gange her.

16-06-2009 01:38 #8| 0

<3imo

forklar lige joonas hvorfor jeg ikke får flere penge ind på tidligere streets mod denne spiller pls...

ThomasJJ

jeg siger også bare jeg har spillet en del hænder med ham, og det er min fornemmelse at han raiser alt fra +88 i blind v blind, er faktisk 100% sikker på at han raiser JJ, TT er bestemt også oftest et raise fra hans side...

men udover alt dette, den eneste hånd der giver mening at spille så stærkt som han gør + flat pre taget i mente, synes jeg KQ giver mest mening...

16-06-2009 01:39 #9| 0

Jeg kommer sq ikke væk her.

På trods af reads, så lægger jeg mig ikke med 2. nuts her.

16-06-2009 01:47 #10| 0

Hvorfor kan han ikke have TT/JJ her, hvis han kan have KQ? Hvorfor er det kold dag i helvede, når han spiller TJ sådan her? Hvorfor er AJ/AT usandsynlige, udover du selv blokker for det?

Jeg synes det er jævnt dårligt at folde her - okay, RIGTIG dårligt ..

16-06-2009 01:48 #11| 0

En helt anden tanke kunne være om han kunne calle mere løst her da han er bb ? - selv kunne jeg finde på at spille en sc, men sådan er jeg :-)

16-06-2009 02:01 #12| 0

Kan ikke lide dit preflop raise og c-bet. Syntes det ligner meget KQ på trods af jeg selv måske ville raise JT, AT for value når der gaybettes.(Men det er en smagssag)
Ville ikke være superked af det hvis jeg kaldte og tabte, da man måske skal hedde Ivey for at lægge hånden ned.
Men på den anden side ville jeg hellere ikke være ked af at folde top set da der alligevel ikke er det store investeret og at vi skal kalde stort bet. Syntes måske fold er bedre da man vil se Nuts flere gange end en random 2 pair, lower set, bluffs fra denne villian og de reads du har med han 3-better f.eks. 1010, jj osv osv.

16-06-2009 02:15 #14| 0

mancini, fordi han raiser JJ og TT preflop, han er nittish og i min verden giver det mening at han ikke raiser KQ, ligeledes tror jeg heller ikke han raiser AJ eller AT...JT selvfølgelig heller

på flop kan han have JT, på turn kan han have JT, på river better han aldrig sådan med JT...

han kan have AJ eller AT men blocker temmelig godt for dem, og linjen ligner specielt på river også med KQ....

han ved godt jeg ikke ville spille AK, AQ sådan her alligevel....

16-06-2009 02:15 #13| 0

Hvis hans valuereraising range indeholder 88+, indeholder den også KQ.

Det er eeekstremt sjældent at jeg ikke får pengene ind enten på- eller inden river.
Jeg synes overskriften skulle ha' været: "nl200, AA bliver set, all-in?"

Overhovedet at overveje at folde river, din linje taget i betragtning og det faktum at du har 2nd nuts 200 bb's dyb, er helt væk.
At du overhovedet overvejer det bunder højst sandsynligt i et downswing og / eller at du er resultatorienteret.

Insta-fucking-snap-kald, bræk dig hvis du er slået - og glæd dig over at du sparede 180ish dollars.

16-06-2009 02:17 #15| 0

LEX, du er helt, helt væk. Håber satme du har gang i et level af vanvittig karakter, ellers skal jeg være den første til at sige at din analyse i bedste fald er decideret mangelfuld.

16-06-2009 02:21 #16| 0

@MHau

For your info: 200 bbs dyb

16-06-2009 02:22 #17| 0

For mig er det her et jam/call spørgsmål.

Hvis han er nit 3better han vel ikke jj/tt hver gang pf? Dertil bør vi adde crazymovespasseud-faktoren, der gør at et fold aldrig nogensinde kommer på tale. Selv den tørreste nit spasser ud nogle gange, og laver ting han ikke plejer.

Jeg nøjes med at kalde jvf dit read.

16-06-2009 02:23 #18| 0

@ Razga

Typo :) Thx.

16-06-2009 02:34 #19| 0

Jeg synes det er langt mere close end de fleste mener.

Jeg har spillet en del mod villain, han er møgstram og aldrig ude i sjov.

Når det sagt spiller jeg den som OP, men betaler. Det er bvb ect.

Edit: Jeg er i øvrigt helt enig i at det ikke giver nogen mening at cr turn el river.

Som OP også siger er jeg ret sikker på at ham her checker J10 bag på én street.

16-06-2009 02:38 #20| 0

Joe

Jeg synes river jam er rigtig skidt. Han folder stensikkert J10, sandsynligvis AJ/A10, sets er jeg ikke sikker på, men JJ reraiser han ofte pre, samme med 1010.

16-06-2009 02:45 #22| 0

@<3imo

True

16-06-2009 02:45 #21| 0
Pokernets ME vinder !

@OP
Sick dårligt at folde her, ligner en forklædt whinepost.

16-06-2009 02:48 #23| 0

Helt ærligt, det er det mest resultat orienterede bullshit nogensinde det her. Selvfølgelig folder vi aldrig nogensinde AA her med den linje, og spørgsmålet er om du spiller den forkert på andre streets, hvilket der helt sikkert kan findes argumenter for. Hvis du mener han er så sygeligt nitty at han kun har KQ, har du selvfølgelig ikke ret. Det her er klart den mest passive linje mulig at tage, og at folde på noget tidspunkt i hånden er bare fantastisk skidt. Jeg er ligeglad med folk sidder og kører hinanden op over at han altså er så nitty at det er helt standard det her, det er ingen mennesker. Alle hænder kan fortælles med en perfekt udlægning som det OP prøver med hvad for nogle hænder du mener du kan udelukke fra hans ranges (Hvilket sjovt nok er alt andet end KQ). Get real poker peeps, finde muligheder for at folde her er bare pikke lorte poker :)

16-06-2009 02:50 #24| 0

Walth

Øhh, okay. Keep spraying money to the nits. Han 3-better JJ stort set altid preflop, 10's er jeg ikke sikker på, men han 3-better i hvert fald nogle gange.

Så hvis hans river calling range er sets, hvilket meget sjældent er JJ, nogen gange 10's og ellers KQ hvorfor vil du så skubbe? Han betaler aldrig med AJ/AT/J10.

16-06-2009 02:53 #25| 0

Du mener simpelthen sjældent han caller JJ her på river? Ej men helt ærligt, også at mene han ik better AT/AJ/JT på river her er sygt, det er en blindbattle. Vi ligner hvad, KJ der nægter at folde eller A9? Det er bollocks det her, og jeg fatter ikke folk overhovedet kan diskutere fold delen af den.

16-06-2009 02:59 #26| 0

ffs, læs nu. Hvor siger jeg at jeg folder?

"Når det sagt spiller jeg den som OP, men betaler. Det er bvb ect."

Hvor siger jeg at han sjældent caller JJ på river? Jeg skriver at JJ sjældent er i hans range fordi han 3-better den pre.

Hvis han stort set aldrig har JJ og sometimes 10's, hvad er det så lige der skal betale et river skub?

16-06-2009 03:12 #27| 0

"mancini, fordi han raiser JJ og TT preflop, han er nittish og i min verden giver det mening at han ikke raiser KQ, ligeledes tror jeg heller ikke han raiser AJ eller AT...JT selvfølgelig heller"

Er det også rimelig meget pointen? Altså, hvis du mener han er så nittish PF, at han flatter AJ og AT, så er de vel ligeså meget i hans range som KQ? Ergo er du allerede der, ikke i nærheden af at folde...

At han er nittish PF, betyder ikke han er PSF - hans stats siger i øvrigt ikke han er passiv, nærmere semi aggro.

16-06-2009 03:17 #28| 0
Pokernets ME vinder !

@<3imo
havde overset at OP skrev nit, så my mistake. Shover nok ikke hvis jeg once in a blue moon tager den her linje.

16-06-2009 03:29 #29| 0

OMG man er på verdens sygeste heater, hvis man overvejer at folde topset.

16-06-2009 03:43 #30| 0
Pokernets ME vinder !

hvad har herofolds med heater at gøre?

16-06-2009 04:02 #31| 0

Ehhh at man rammer så sick godt normalt, at man begynder at overveje at folde sets?

16-06-2009 04:22 #32| 0

At raise her på noget tidspunkt er selvfølgelig HELT blankt.

Du kender ham bedre end os, og hvis du ikke mener han kan have JJ/TT, ja så er vi jo ude i om han bluffraiser flop og 2nd og 3rdbarreler her, for så slår du obv kun et bluff. No fucking way han har AJ eller AT her.
Jeg kan godt lide dit fold på baggrund af det du fortæller om villain. WP.

16-06-2009 04:57 #33| 0

Haha come on det kan du ikke mene :)
Hvordan kan han nogensinde no fucking way have nogen af de to par comboer? Hvad er din baggrund for aldrig at raise top set her? Hvad mener du vi ligner med vores linje (AA er nok ikke den første i mit hovede -red), men du mener ikke simpelthen ikke han vber top to her?

16-06-2009 05:00 #34| 0

Haha come on det kan du ikke mene :)+1

16-06-2009 05:08 #35| 0

Drenge det lyder lidt på jer som om I tror vi sidder i et tyre 5/10 game mod en 35/30'er med en masse dynamik, men det er altså et 1/2 game mod en 14/12'er.

Altså, jeg ville umiddelbart godt tro, at han kunne flatte JJ og TT pre, især 200bb deep, men hvis OP ikke mener det, hvad er der så tilbage af hænder vi kan slå? Selvfølgelig har han ikke AJ og AT medmindre han er den største overspillende monkey 14/12'er på nettet og sådan lyder det ikke på OP eller den anden fyr i tråden, der kender villain.

Jeg kunne dog godt ha tænkt mig at høre lidt om hvordan Hero har spillet og hvad de har af historie...

16-06-2009 05:19 #36| 0

Jeg tror på ingen måder vi er i et overaggro game. Jeg spiller 1/2 fast og har gjort det meget meget længe. Har aldrig nogensinde spillet mod nogen på NL200 jeg kan tage den her linje med og folde river profitabelt - aldrig. Selv mod de mest nitty af nitty kan det simpelthen ikke komme på tale. Reads, dynamik, whatever du leder efter, kan aldrig nogensinde rigtig fortælle dig at han aldrig, altså ALDRIG nogensinde flatter JJ eller TT her, og samtidig kan det heller ikke fortælle dig at han har altså en hånd, og det er KQ. Jeg kan heller på nogen måder få det til at passe sammen at du mener AJ/AT vbets for stacks er for overspillende monkeys. Jeg er med på han er stram, men altså, jeg tror sku han VBer AJ 100% af gangene her, og tager HELT sikkert den her linje med den også. Fair nok vi blocker til et enkelt A, men ja. Det virker sku somom folk giver mennesket for lidt credit for kun overhovedet at kunne tage en 3 street value linje med nuts, det er jo ikke realistisk. Fair nok han er stram, men jeg kan aldrig nogensinde se KQ er det eneste i hans range.

Vi skal calle 133 ind i 167 så vidt jeg kan regne mig frem til, vi er altså ned på at skulle være gode 30%ish procent af gangene for at breake even, og folk vil folde?
Og det er altså igen, den mest nitty af de mest nitty linjer vi tager, og jeg tror ROLIGT vi kan sige vi er i toppen af vores range her. Jeg kan på ingen måder i verden se hvordan det nogensinde bliver et fold :)

Og jeg kunne godt tænke mig at vide om der findes nogen som helst villains (udover gigant spewers), som folk raiser vs på nogen som helst streets? Synes det giver for lidt mening at lave gigant toppen af vores range om til en bluff catcher på galaksens mest uoplagte board. Synes på ingen måder det kan blive blankt at ville raise noget sted i hånden, tværtimod.

16-06-2009 05:26 #37| 0

Med de hænder, I har i hans range, er det da btw helt blankt ikke at gå efter runner runner 22-99 eller det sidste A, da vi obv. ellers taber hånden. Derfor må linjen være check, check check, medmindre vi improver.

Lidt mere seriøst. Ja, han er stram og ja, vi blocker for en del 2 pair combos etc., men gu fanden flatter sådan en gut da til tider TT-JJ, specielt når du så vidt jeg har set (på DC) spiller 22/12?

16-06-2009 05:46 #38| 0

joonas, kan du komme AI her mod en 14/12 med topset profitabelt, når du ovenikøbet har fået den info, at OP er overbevist om at han næsten altid 3better TT/JJ pre? Har du set vi er 200bb deep? Jeg synes, det er helt væk :)

Altså hvis vi smider TT/JJ ind i hans range, er jeg enig i, det er et call på river.

Jeg tror stadig ikke på, at han har AJ mere end måske maks 15-20% af tiden. Der er 1 A tilbage i decket, og jeg tvivler stadig lidt på, at en 14/12'er spiller en to par hånd på det her board, med de her stacks, så hårdt. Hvis han havde bettet mindre på river, kunne jeg bedre tro det - men hans betsizing ligner imo mere total skum eller nuts. Caller han btw overhovedet AT/JT preflop?

Jeg er glad for at komme ind med AA her mod mange villains btw og jeg er heller ikke kendt for at lave store laydowns, men det her er anderledes imo.

Altså 14/12....det er jo ÜBER STRAMT. Vi snakker næsten med en garanti en mand, der sidder og spiller 12 borde og venter på nøden.

16-06-2009 05:57 #39| 0

Jeg kan sagtens se pointerne, og jeg tror vi er enige størstedelen af vejen, men jeg kan sku aldrig se hvordan vi nogensinde får information præcis nok til at sige at vi ikke er gode 30% af gangene her, det tror jeg sku ik på. OP har det read her, men det kræver at du skal vide han ALDRIG mixer det op, du skal have set ham aldrig reraise KQ i en blindbattle osv? Det kan man sku ikke basere et read på. Betsizingen er hård med AJ, helt sikkert, men ligner vi en hånd der slår AJ? I think not. 15% kan vi mødes ved, og AT er måske at presse den, men jeg synes stadig den er der. Vi må formodes at tage den her linje med AK (med mindre i altså mener han er så nitty at vi folder turn) og AQ som udgangspunkt i en blind battle. Stram eller ikke, så tror jeg næppe at villain insta tænker, gal han ligner AA!

Jeg tror jeg kan raise floppet profitabelt, men at raise gør vi hurtigt ryger ud i noget mere advanced spas som kun nogen villains kan være med på. Synes klart den her situation er anderledes, men det gør så bare vi tager den linje vi har taget, og caller obv river.

16-06-2009 10:28 #40| 0

Hvorfor poste en hånd man slet ikke er i tvivl om ? For at vise hvor sej man er, at være i stand til at folde topset ? i så fald, forkert kategori.

Er 100% med joonas på den her.

16-06-2009 11:08 #41| 0

Er også med Joonas her

CALL

Vi kan ikke med rimelighed sætte ham så sikkert denne ene hånd, så vi kan folde. (KQ)

I blind-battle ser jeg ham sagtens cold-call AT/AJ + evt. TT/JJ.

16-06-2009 11:28 #42| 0

Raise (på alle streets) er ekstremt ringe her for 200BB mod en nit. Jeg tager samme linje, og river er et call hver gang.

16-06-2009 12:03 #43| 0

"Seat 5: luchiano_ru ( $479.30 USD ) < 14/12.8/2.40 over 2k hænder"

Hvis i har logged 2k hænder sammen, så må du da vide en masse mere om ham og du bliver nødt til at fortælle, hvor meget han ved om dig. For at få lidt bedre svar her i tråden bliver du nødt til minimum at svare på følgende:

Hvad er dine egne stats? Hvad er dine SB steals? Stjæler du meget på "nittens" BB og kan han være træt af det nu?

Er det f.eks. standard at du ude af position bare benyttet 3/4 pots knappen på party (som jeg gætter på det her er)?

Hvad betyder hans 33 bet i det store hele? Det er næsten 4 gange dit bet? Gør han det med nuts? Slowplayer han aldrig flopped nuts imod folk som dig?

Kan han ikke vågne op med et draw (fine implied odds pre i pos jo) i blindbattle her på flop ala Q9s/98s?

Hvorfor better han kun næsten halv pot på turn (45 ud i like 85)? Er hans value bet på turn altid så lave imod dig?

Hvilke betsizes bluff/valuebetter han med på river?

damster

16-06-2009 12:52 #44| 0

hej, afsluttede en lidt dårlig session i nat, som endte med denne hånd, hvor jeg lavede et fold jeg meget sjældent laver...kunne godt have posted mere info - men i første omgang ville jeg gerne have diskutionen, og har intet imod at folk mener det ene eller det andet om mig, så længe jeg bare får deres tanker...

grunden til at jeg ikke postede mere info om vores historik, var at det kommer til at ligne det er skrevet til fordel for mit read/fold

men skurk og mig har selvfølgelig clashed mange gange, og han virker ret let at spille, han har faktisk sygt ofte, præcis hvad han repper, og er meget sjældent i spots hvor jeg er usikker på om jeg har ham, de eneste større potter jeg taber til ham er faktisk sets vs oversets....overpairs har jeg smidt til ham flere gange må jeg også indrømme...

jeg er ikke helt sikker på hvor mange borde, men skurk multitabler i alt fald, nok 6 eller mere vil jeg tro. Jeg har ham til +500$ over 2k hænder...og er personligt oppe 100$ mod ham...jeg laver stort set kun 1 street bluffs mod ham, da han som sagt altid har hænderne hvis han betaler i min verden....mit største problem er, at han ikke er dum, han ved nok godt, at jeg i alt fald ikke kommer til river med AQ her, og hvis jeg har AK og kommer så langt uden at raise som river, så kalder jeg aldrig det bet han laver...

jeg har endnu aldrig fanget ham i et bluff. Han kan selvfølgelig være begyndt at løsne op mod mig, fordi han har lagt mærke til jeg ikke kæmper imod ham på samme måde som tidligere, men jeg tror det ærlig talt ikke...

nu til hænderne, han er nittet ja, men i blind v blind valueraiser han mig nok med følgende

+(88), 99
+(KQs), AQ

når dette så er sagt, så finder jeg det overhovedet ikke underligt hvis han flatter med 88, KQ til tider, han er virkelig så nittet...men han raiser altså næsten hver gang TT og JJ her...

problemet med AJ og AT er, at han skal sætte mig på 1 hånd, hvis han vil lave det river bet han laver, og det er AK.

ellers tror jeg ærlig talt ikke han better som han gør...

når alt dette så er sagt, så kalder han selvfølgelig et shove med TT og JJ, dog ikke AJ AT tror jeg ikke...

og hvis man vil raise, gør man det selvfølgelig på turn....

16-06-2009 14:27 #45| 0

Dybt uenig i at man "selvfølgelig" skal raise på turn.
AK er vel det mest likely i din range her med dit rivercheck? Jeg vil godt love dig at selvom jeg var verdens strammeste nit, har jeg aldrig nogensinde i mit liv topset i din range her, og endnu mindre forventer jeg at du folder den. Hvis man har runnet bad en session, er begyndt at spille dårligt, og tingene generelt falder forkert ud for en, så sker sådan nogle ting altså. Du føler selv alt info i den her hånd giver mening, og kan næsten ikke se andre muligheder end et riverfold, men jeg står hårdt fast ved det er en fejl, og sikkert et produkt af den dårlige session. Faktum er du aldrig nogensinde kan folde toppen af din range her med 30% for at vinde, for hvad der bliver en pot for stacks.

16-06-2009 14:39 #46| 0

Jeg tror han mener, at hvis man vil raise så skal det være turn, ikke river.
Ikke at man selvfølgelig skal raise turn

16-06-2009 14:50 #47| 0

Altså hvis villain kan flatte KQ i position, så kan han sgu da også flatte AT og AJ og selvfølgelig kan han også flatte TT og JJ. Desuden vil de fleste af vores read stamme fra 100bb-play og mange spiller altså helt anderledes med 200bb.

Det kunne være rart hvis vi kunne få villains W$SD at vide. Det giver en indikation af hvor solidt hans postflop-spil er.

Som spillet betaler jeg river ca 100% (de gange jeg folder er et misclick eller timeout). Som joonas mener jeg også at vi snildt har 30% mod hans valuerange.

Jørn

16-06-2009 14:53 #48| 0

Umiddelbart læser jeg en del essientielle fejl i din sidste post - lad os slå en ting fast: Der er kæmpe forskel på en nit der 3better 1 % af gangene, og en nit der 3better bare like 7-8 % af gangene! Du har stadig ikke givet noget som helst info om, hvor meget villain 3better - ergo kan du ikke bare fjerne diverse halvmarginale hænder fra hans range, som du nok selv ville 3bette. Ellers må du støve op med nogle stats/reads.

Du kan heller ikke bare fjerne hænder som AT/AJ/JT, bare fordi han ikke regner med, at du kommer til river med hænder der ikke kan slå dem - Disse hænder skal han bette turn med, hvis ikke for value, så for at beskytte dem mod scarecards/actionkillers whatever. Der vil altid være mest action på turn ift river. Det er desuden total ligegyldigt hvor meget han better, hvis han allerede på forhånd jf. din linie, har vurderet at hans to par er gode - og jeg forstår ham sq nok.

16-06-2009 16:06 #49| 0

er lige på en mindre trip, og har derfor kun lappen med, så har ikke skurkens 3bet %...men må lige update når jeg har...

thyssen

jeg kan godt se det matematisk korrekte i et call, og så ærligt som det er sagt har jeg kæmpe respekt for dine teorier, og evner thyssen...men tror altså det er længe siden du virkelig har spillet 2k hænder mod en person på de lavere niveauer...og specielt at du mener jeg ikke kan sige at han raiser JJ og TT mens han flatter KQ, forstår jeg ikke...for dig og mig er det til at se at hænderne er tæt på lige stærke, men jeg tror han raiser disse hænder fordi de er utrolig lette at spille postflop oftest, hvorimod KQ 3bet, nemt kan blive dyr...

jeg mener sagtens jeg kan sige at skurken raiser JJ og TT preflop i dette spot ca hver gang...mens jeg også tror han til tider raiser KQ, men dog også ofte flatter...

mancini

jeg skriver jo også at AT og AJ er en mulighed, men er 99% sikker på at han ikke better JT sådan her på river...

en anden grund til at jeg helst vil sætte ham på KQ er selvfølgelig antallet af mulige combos det er muligt for ham at sidde med, af denne...

mens AJ og AT er single combo's...

ALL (specielt <3imo)

det der virkelig afgøre for mig at river er et fold såfremt jeg ikke improver, er hans turn bet, han vil jo overhovedet ikke beskytte hans hånd...og ærlig talt better han så ikke højere med AT AJ her...?

16-06-2009 16:44 #50| 0

"det der virkelig afgøre for mig at river er et fold såfremt jeg ikke improver, er hans turn bet, han vil jo overhovedet ikke beskytte hans hånd...og ærlig talt better han så ikke højere med AT AJ her...?"

Lige præcis det der er essientielt, men tror du nogensinde han sætter dig på topset her? Hvis han ved du har topset og har KQ better han nok højere ja, hvad mener du han skal beskytte mod? En 4 outer? Han trækker value fra en range, og din range er så begrænset til top set her. Turn bettet trækker det langt langt mere imod at få value fra dårligere hænder end top set.

Jeg er med på du har stor respekt for Thyssens matematik, men bare fordi han ikke har spillet 2K hænder mod en regular på NL200, behøver det vel ikke være forkert? Jeg har spillet 8K hænder mod nogle NL200 regulars, masser af dem er nitty, ingen af dem kunne jeg drømme om at folde mit top set mod her. Som sagt skal du have 30% bare for at breake even, og du er god mere end det her.

16-06-2009 16:51 #51| 0

nej jeg tror ikke han sætter mig på topset.

altså kan kun sige, at jeg tror han byder højere turn hvis han er usikker på hvor han står...og at turn to river bet ratio, ikke giver nogen mening overhovedet...hvis han har AJ eller AT...men JJ og TT gør det, men jeg tror ikke på han har disse hænder oftere end 1 ud af 100...

16-06-2009 17:15 #52| 0

@OP
"problemet med AJ og AT er, at han skal sætte mig på 1 hånd, hvis han vil lave det river bet han laver, og det er AK."
Hvis han ved ligeså meget om dig, som du tilsyneladende gør om ham, ved han jo også at du KUN kalder med KQ her. Og uden at skulle bryde dit read, må man vel altid tillægge en lille procent rettet mod plays.

damster skrev et godt indlæg synes jeg, med en del faktorer der skal være på plads før et fold i min verden kan komme på tale.

Jeg tror måske du har ret i dit svar til Thyssen med skurkens 3-betting range. Min egen oplevelse er også at selv ubertight spillere 3-better TT/JJ, men flatter KQ. Mener dog stadig ikke dette er 'god nok' begrundelse for at smide topsettet.

Skal indrømme jeg ikke har fået nærlæst hver eneste kommentar, så hvis følgende er nævnt undskylder jeg, men: Mener du så stort et reraise med nuts på floppet er sandsynligt? Og hvorfor vælger du en 'svag' linje med call/call/fold, i stedet for at 3-bette den på floppet? Selv mod nuts spiller vi 35%, og på dette tidspunkt i hånden kan vi trods alt ikke polariserer hans range til KUN KQ?

@SuperSennels
Alle har vel prøvet at smide topsets, selvom jeg dog aldrig selv har gjort det i et spot som dette. At sige man normalt rammer for godt hvis man kan lave sådanne folds er decideret noget sludder, i hvert fald når man er 200BB dybe.

16-06-2009 17:47 #53| 0

"altså kan kun sige, at jeg tror han byder højere turn hvis han er usikker på hvor han står..."

Så du mener han better lavere med floppede nuts efter kæmpe raise på floppet, for så at gøre det endnu mere umuligt for ham selv at få maximalt med penge i? Det giver jo ingen mening. Og så bette højere og bloate potten med hænder hvor han ikke ved "hvor han står". Et turn bet med AJ,AT og JT er alt sammen valuebets obv.

Either way, det lyder til du er helt overbevist om det er godt at folde her, og jeg er som en del andre skrigende uenig, men argumentationen er vel kørt til ende, og du mener altså han kun spiller KQ sådan her. I mine øjne virker det somom du har runnet en dårlig session, følt dig slået allerede fra floppet, set han er nit, og så har du overbevist dig selv om alle de andre faktorer efter foldet :)

Jeg mener stadig, at vi aldrig kan folde her.

16-06-2009 19:14 #54| 0

@sayallin

Du skal passe på kategorisk at afvise han har flattet JJ/TT. I er altså 200 bbs dybe og mange spillere bliver meget mere forsigtige end når de har 100 bbs og bare automatisk 3-better TT+,AQ+.

Lad os sige han virkelig er übernitty så kan han have:

16 komb. af KQ
3 komb. af AJ
3 komb. af JJ
3 komb. af TT

Han valuebetter selvfølgelig alle 16 kombinationer af KQ og med pot odds 133/299 (~1:2.25) skal vi finde 1/2.25 * 16 = ~7 kombinationer som vi slår.

Der er som sagt 9 kombinationer af AJ/JJ/TT, så selvom han kun valuebetter disse i lidt over 75% af tilfældene eller måske 3-better TT/JJ preflop så har vi et marginalt kald. Hvis vi så samtidigt sætter han på bare lidt air og måske noget backdoored set (f.eks. 66, som bluff-raiser floppet og turner set), så mener jeg ikke vi nogensinde kan folde.

Jørn

16-06-2009 19:27 #55| 0

Thyssen har en særdeles valid pointe her mht TT/JJ og dybe stacks.

16-06-2009 20:01 #56| 0

som jeg længere oppe skriver, så tror jeg også det matematisk er et kald her, men tbh så kan du godt fjerne den 66 teori, og air har han heller aldrig...

hvis vi endelig skal så langt ud, som at han ikke har KQ, så har han enten AJ AT eller TT, den sidste tror jeg som sagt slet ikke på :D

men du synes ikke det er underligt at han bryder linjen på turn, og laver et lille lokke bet, ifh til flop og river betsize...

og hvis du ikke synes dette, virker det så ikke underligt at gøre netop dette med TT, JJ, AT og AJ? som man jo på turn meget gerne vil beskytte mod str8/flushdraws...

jeg ved godt det lyder dumt at en spiller aldrig har air, men synes heller ikke han er ret god, og ganske let at spille + at jeg som sagt aldrig har fanget ham i noget der ikke gav mening....

16-06-2009 21:07 #58| 0

At du ikk har fanget ham i et bluff på i 2K hænder beviser jo kun at han nok ikk bluffer meget.
Men, du kan selvfølgelig aldrig udelukke det 100%. Det er ganske enkelt alt for naivt. Specielt når du ikk har større samplesize.

16-06-2009 21:07 #57| 0

Jeg siger jo ikke at han er en bandit som 3-bareller dig 50% af gangene. Jeg siger bare at man aldrig kan udelukke et bluff.

Og jeg er lodret uenig i at han aldrig kan have 66 her. Den slags spillere bluffraiser altså en gang imellem.

Med mindre du har et betsizing read, så kan vi altså ikke lægge meget i hans betsizing.

Desuden kan vi aldrig udelukke "wtf"-faktoren.

Hvad er i øvrigt hans W$SD ?

Jørn

16-06-2009 21:46 #59| 0

Det er vel klart at du aldrig har fanget ham i et bluff på river, hvis du folder second nuts her ;-)

I øvrigt er jeg 100% med joonas og Thyssen her af grunde som de allerede fint har beskrevet.

16-06-2009 22:43 #60| 0

Wow. Tror jeg vil sætte mig og spille 14/12 på NL200 og så raise og barrelle i alle pots over 25bbs mod regs.

"som jeg længere oppe skriver, så tror jeg også det matematisk er et kald her"

Men du mener det er et fold?

16-06-2009 22:48 #61| 0

"Wow. Tror jeg vil sætte mig og spille 14/12 på NL200 og så raise og barrelle i alle pots over 25bbs mod regs."

Præcis dette.

17-06-2009 16:25 #62| 0

det er jo ikke sådan jeg aldrig har kaldt ham ned, jeg prøver bare ikke at komme ud i de store problemer mod ham, måske de sidste 800-1000 hænder fordi jeg har ham til de stats jeg har, og de reads jeg har...

der er da mange andre der spiller hans stats som jeg uden at tænke over raiser på turn og shover ind i på river...

det handler jo selvfølgelig om at jeg bare 1 gang skal fange ham i et bluff for at ændre min opfattelse...

men de gange jeg ikke folder, er jo selvfølgelig hvor hans linje ikke giver mening, og eller jeg har ham på en hånd jeg har slået...

steenv

selvfølgelig er det ikke et profitabelt fold af grunde allerede nævnt, og kan også godt følge nogle af de ting joonas siger, som jeg egentlig sammen med andre havde tænkt mig at ignorere pågrund af idioti comment "få dog nogle flere penge i potten" han lavede til at starte med, men da han fik tænkt sig lidt om og skrev mere fornuftigt, var det egentlig fine nok tanker, selvfølgelig thyssens viser at det jo er et "betalt" spot..

men lad mig tage 5 spillere med denne spillers stats, så er han den eneste jeg kan folde hånden mod overhovedet, de andre er instabetalt fordi de forstår at man selvfølgelig bliver nød til at være ude og bluffe engang i mellem for at være vindende...

men jeg savner lidt <3imo her senere i tråden, fordi jeg gerne vil høre om han nogensinde har fanget manden i at have en linje som denne og ikke have den hånd han repper, eller bare har fanget ham i et bluff...

@thyssen

det er nok første gang, og sidste gang jeg nogensinde kommer til at komme i et spot som dette, mod en så kendt skurk....og det er selvfølgelig ikke et fold man bør lave ofte...

er stadig på en lille trip, skal fordi vejle casino i aften, også tager vi hjem bagefter, så skal jeg nok lige finde den til dig ;)

17-06-2009 16:31 #63| 0

Tag en cooler for hvad det er og call!

17-06-2009 17:06 #64| 0

"få dog nogle flere penge i potten" han lavede til at starte med, men da han fik tænkt sig lidt om og skrev mere fornuftigt"

Jeg har hele tiden været fornuftig, og hvorfor fuck er det du insisterer på konstant at spille smart over for mig? Om der er nogen mennesker som poster idioti comments er det vel din egen indebrændte teen hjerne som vil folde top sets, og kan svare alle posts med reads der sætter mennesker på KQo. Helt ærligt kom nu over dig selv og fald ned på jorden istedet for det her spasme had.

17-06-2009 17:23 #65| 0

Det er jo helt væk at folde her.

Hvis han er nittet kan han netop finde på at flatte TT og JJ pf fordi I er dybe. Du risikerer ik en gang 200bb her da i ik kommer ai.

18-06-2009 05:40 #66| 0

Respekt for at følge intuitionen og gutfeeling i et marginalt spot

18-06-2009 05:51 #67| 0

Du har spillet for meget Omaha paa det seneste hvis du folder river her.

18-06-2009 06:14 #68| 0

Tråden bliver ved at poppe op øverst...

Hvad er der at analysere? Du kan sgu da ikke folde 2nd nut - og da slet ikke med den passive/forsigtige linie du har lagt.

Dårlig session - måske et egentlig downswing? Og man begynder at se spøgelser. Kalder store bets med marginale hænder - og laver "store lay downs", fordi han kan jo kun have nødderne. Er det det?

Uanset hvor nittet en modstander, så ryger pengene ind senest på turn, og vender han KQ, så er det bare en cooler. Videre til næste hånd.

18-06-2009 11:55 #69| 0

joonas

had?

det er da idioti på noget tidspunkt at raise denne spiller med de reads der er smidt...hvis i så gerne vil have at han har AJ eller AT folder han alligevel...synes bare det var lidt slemt at der var en 5-6 stykker i starten af tråden der gerne ville allin...

men rent faktisk så skrev jeg bare at din post ca var lige så meget værd som mancini's std post, men at du efterfølgende kom efter det og forklarede en smule bedre hvorfor du aldrig mener det kan være et fold, og rent faktisk som en del andre kom med gode pointer der taler for et call....

18-06-2009 17:57 #70| 0

Hvad havde han? :o)

18-06-2009 18:18 #71| 0

Hmmmmm..............

Hvis du mener, at villands range i den pågældende situation virkelig kan reduceres til kun en bestemt hånd, kan man jo næsten argumentere for, at du med jævne mellemrum ville være nødt til at calle, blot for at få bekræftet at dit read på manden stadigvæk holder :-)

20-06-2009 04:32 #72| 0

Selvfølgelig havde han QK

@MHau

lol ja, jeg er helt væk nogle gange

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar