endnu en total passiv linje, skurk er sikkert ikke dårlig i enkelte sessions...men han adjuster overhovedet ikke til hvem han spiller med, vi har utrolig meget historie, jeg tror han ser mig som dårlig og passiv, da jeg egentlig giver ham lov til ok meget i de mindre pots oop, virker til at han kun har en knap når man checker til ham...derfor vælger jeg følgende linje...vi har ikke clashet i følgende session
hans stats er 28/23/4.30 med W$SD på 36.32, hvilket er grunden til at jeg ikke 4 better pre...da han folder stort set hele hans range så...dette vil jeg jo muligvis få comments på :)
***** Hand History for Game 8183611816 *****
$200 USD NL Texas Hold'em - Wednesday, June 24, 09:52:44 EDT 2009
Table Deep Stack #1459753 (Ingen AB) (Real Money)
Seat 2 is the button
Total number of players : 6
Seat 3: DonJuan_335 ( $200 USD )
Seat 2: Fuglane_vett ( $205 USD )
Seat 4: WalterMatern ( $346.39 USD )
Seat 6: cbhelten ( $247 USD ) <-- hero
Seat 5: lovelygame ( $203 USD )
Seat 1: oskar_123 ( $245.79 USD ) <-- skurk
WalterMatern posts small blind [$1 USD].
lovelygame posts big blind [$2 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to cbhelten [ A♦ A♥ ]
cbhelten raises [$6 USD]
oskar_123 raises [$20 USD]
Fuglane_vett folds
WalterMatern folds
lovelygame folds
cbhelten calls [$14 USD]
** Dealing Flop ** [ K♣, A♣, 6♦ ]
cbhelten checks
oskar_123 bets [$25 USD]
cbhelten calls [$25 USD]
** Dealing Turn ** [ 7♦ ]
cbhelten checks
oskar_123 bets [$60 USD]
Your time bank will be activated in 6 secs. If you do not want it to be used, please act now.
cbhelten will be using his time bank for this hand.
cbhelten calls [$60 USD]
** Dealing River ** [ T♦ ]
cbhelten checks
oskar_123 is all-In [$140.79 USD]
cbhelten calls [$140.79 USD]
timebanker turn og kalder med 15sek igen, tænker halvt ned river og checker.
nl200, AA mod aggro oop
Har du nogen reads på hans 3-bet range fra UTG+1?
De fleste 3-better rimeligt tight, og hvis det er tilfældet her, så 4-better jeg pre. Hvis ikke, så er det selvfølgelig oplagt at flatte.
Ellers er din linje fin, givet at villain er typen som nok bareller derudaf.
Jørn
Jeg tror hans range er noget der hedder
+ATs, +88 (måske endda værre)
med en 4bet calling range der ligner
AQ, AK, TT, JJ
med en 5bet shove/reraise range der hedder
AA,KK,QQ (AK, JJ)
men er bestemt ikke sikker på disse...han har bare folded utrolig meget til mine 4 bets på de seneste...men det har så også været lidt andre scenarier hvor han ikke har haft pos...
Ser fint ud, tror faktisk den eneste linje jeg ville tage hvis jeg flatter AA oop. Alt andet er mistænkeligt imod ham, og bliver måske for dyrt at bluffe for ham hvis du f.eks. leader. 4-better hellere end at kalde. Måske et mindre 4-bet end normalt.
Flatcall RR UTG, og check call et AK7tt board. Vores range hedder jo aldrig 99/JJ/KQs eller noget der kan barrelles her imo, det vil ihvertfald være ret så terrible. Der skal meget advanced villains til for at skyde turn og river her synes jeg. Vi spiller oftest mod den stærkeste del af hans range selvom vi blocker noget af det, eller FD's. Jeg synes at gå efter at få 3. barrells ud af ham her, giver for lidt mening, det eneste han shover river er valuerangen vi var kommet ind mod alligevel.
Jeg sidder og overvejer at leade turn, for enten at induce shove fra FD's, eller shove river selv?
jeg havde utrolig mange tanker på alle streets dog specielt pf og turn...
har som sagt ladet ham få en del pots på second barrels (dog har jeg stort set taget alle pots ved showdown), og jeg tror helt ærlig at han ved denne linje sætter mig på FD, og at han enten har ramt en god handske også, eller virkelig har en hånd han ikke længere selv tror på er god (river)
selvfølgelig vil man oftest raise turn i denne hånd, men det er lidt det samme som pf, tror sku kun han kommer over toppen med ganske få hænder...
men tror måske ikke han har den forståelse der gør at han på river stopper op og tænker "hey jeg har AJ, KT eller whatever, men hvilke dårligere hænder betaler mig...."
enten køber han at jeg er på FD og shover _HELE_ hans range river...eller også checker han bag, min vurdering (med linjen jeg har taget self) er jo at han ville shove....
"og jeg tror helt ærlig at han ved denne linje sætter mig på FD, og at han enten har ramt en god handske også, eller virkelig har en hånd han ikke længere selv tror på er god (river)"
Jeg vil tro at FD er ca. noget af det sidste han sætter dig på når du caller fra UTG og check caller et AK7tt board. Det er den hånd jeg mindst forventer i din range her. Hvilken type hænder sku han bette og ikke længere tro han er god med, for så at lave om til et bluff?
"men tror måske ikke han har den forståelse der gør at han på river stopper op og tænker "hey jeg har AJ, KT eller whatever, men hvilke dårligere hænder betaler mig....""
Mem du tror han shover dem river?