Game #3405268663: Hold'em NL ($1/$2) - 2007/03/09 - 16:57:13 (BST)
Table "Drawf" Seat 6 is the button.
Seat 1: nederenDK ($45 in chips)
Seat 2: The_bfb ($207.49 in chips)
Seat 3: gunpete ($204 in chips)
Seat 4: morgangee ($199.32 in chips)
Seat 5: pysa86 ($204.50 in chips)
Seat 6: Goldfish ($324.25 in chips)
nederenDK: posts small blind $1
The_bfb: posts big blind $2
----- HOLE CARDS -----
dealt to gunpete [Ac Ad]
gunpete: raises to $8
morgangee: calls $8
pysa86: folds
Goldfish: folds
nederenDK: folds
The_bfb: folds
----- FLOP ----- [Ts 8s 5h]
gunpete: bets $14
morgangee: raises to $191.32 and is all-in
Er helt ny ved bordet, har ikke spillet mod villain før. Hvad gør i her?
NL200 AA mod overbet
Instabetalt
Han vil vel ikke spille et pp der har ramt på den måde når han ikke har et read på dig. Ligner mere en der er bange for floppet og vil lukke hånden. Når man bliver budt velkommen til bordet med en allin hvorfor så ikke takke ja og tæske hans overpar/to par/straightflush-draw?
Og hvis du taber (rimeligt sansynligt), så frem med trompeten og ned på Nørreport. Så er pengene måske tilbage igen på et par aftener...
Hvorfor er de to første poster i den slags tråde altid noget i retninge af: "Instabetalt" eller "autobetaler"?? Måske er det rigtig, men kunne man ikke prøve at begrunde den slags udmeldinger? Ellers kan man jo ikke bruge det til noget!
For mig at se er der flere muligheder. Han kan være på et flush draw med par. Det mest sandsynlige er dog at han har et sæt. Jeg ville folde den her og vente til jeg har et read på ham.
Bare min mening også kunne jeg godt tænke mig at høre hvorfor man skal betale denne her med det samme?
Hvad gjorde du YougurtKing??
Jeg instant betalte og han viste top set TT, i mine øjne er det en meget besynderlig måde at spille top set på, så ville lige høre hvad i synes om hånden.
Desværre fik jeg ikke mulighed for at finde ud af, hvor stor en donk han var/er, da han forlod bordet med det samme.
Tror jeg skulle have spillet en del mod min modstander for at folde, mod nogle modstandere kunne jeg folde, men mod en alm. crypto player kan jeg ikke finde et fold frem, da vi er foran mod en helt masse mere eller mindre, besynderlige hænder
Villain ved jo også at du ikke kender ham og derfor ikke har reads. Denne form for all-in skal jo kun lykkedes forholdsmæssigt få gange, før end det er +EV for ham.
Jeg folder i den situation.
/sakii
@sakii
yes yes og det er også +EV at skubbe AA all in preflop hver gang, for de gange du bliver kaldt... juhu
@ SmurfIt
Det er en triviel hånd, og instabetalt er det eneste der er at sige i sådan en situation. Vi kan da godt diskutere ranges og hvad villain har og bla bla. Vil skyde på vi er i en dominerende position ihvertfald 70% af tiden her. Lidt større og mere spændende beslutninger, kan analyseres lidt mere i dybden, men her har vi altså med et medium trivielt board at gøre, med noget så lækkert som AA - there is no spoon.
Langt bagud eller en anelse foran. -EV - ship it.
I hvert fald ikke autobetalt.
@ Jonas
"70% foran" og "There is no spoon"
Hvad bygger du det på?
Vi ser her den tydelige forskel på gambleren og pokerspilleren.