Crypto, Ingen reads.
Rimelig standard situation, men hvad gør i?
Seat 6 is the button.
Seat 1: IbetUfold ($202 in chips)
Seat 2: piphans ($58.50 in chips)
Seat 3: heappl ($243.75 in chips)
Seat 4: Messaa ($197.25 in chips)
Seat 5: bikerpot ($212 in chips)
Seat 6: hasse81 ($91.25 in chips)
IbetUfold: posts small blind $1
piphans: posts big blind $2
----- HOLE CARDS -----
dealt to Messaa [A♣ A♠]
heappl: folds
Messaa: raises to $8
bikerpot: calls $8
hasse81: folds
IbetUfold: calls $7
piphans: folds
----- FLOP ----- [Q♦ 6♦ 7♠]
IbetUfold: checks
Messaa: bets $20
bikerpot: calls $20
IbetUfold: raises to $75
Messaa?
NL200 AA møder checkraise
@Lilbabs
Say what? du vil altså open raise 5-6xbb ? Er det dit standard raise eller kun når du har AA/KK ?
Desuden er det alt for højt, 4xbb, som hero åbner for, er helt perfekt.
Jeg går broke mod IbetUfold!
Bare ikke lige her, selvom han er en aggro satan, så raiser han alligevel ind i to mand. Fold og vent på et marginalt bedre spot.
Jeg skubber.
Det eneste reelle at være bange for er vel QQ? Og jeg tror ikke at villain ville check-raise med et set allerede på floppet, hvis han kan se, han har den bedste hånd. Og jeg tror at QQ ville blive re-raiset preflop for at hive flere informationer ud af dig. Jeg sætter ham på A,Q og skubber. QQ går jeg broke imod.
@Jonasag
"Det eneste reelle at være bange for er vel QQ?"
"Og jeg tror ikke at villain ville check-raise med et set allerede på floppet"
"Og jeg tror at QQ ville blive re-raiset preflop"
huh????, nr. 2 og 3 argumenterer da lige præcist for at 1 er usandsynlig (er desuden enig i 3, ikke 2).
Det er squ for mange dadler i potten og for mange draws villain kan sidde med til at jeg drysser der, AI.
@PSchmidt
Jeg tror ikke han sidder med QQ. Og begrunder det med 2 og 3 :) Og eftersom det eneste jeg ville være bange for i den situation, som hånden er spillet, er QQ ville jeg skubbe.
så du er ikke bange for 66 eller 77 ? ... for de er da langt mere sandsynlige end QQ eller AQ
Nej jeg er ikke bange for dem. For jeg tror ikke villain check-raiser et set allerede på floppet. Det ville ihvertfald være dumt spillet IMHO.
wtf QQ er et set!
Du siger han nok ikke har et set og så siger du hans mest sandsynligte hånd er et set!
Jeg synes du skal folde btw. Jeg har selv problemer med det dog.
En fisk's kommentar (-:
@Sørenmatias
Jeg bliver ikke bange for en Q på floppet. Jeg ser det som en meget større mulighed at IbetUfold reraiser med TPTK eller semibluffer med en openended straight draw og/eller flushdraw. En muglighed kunne vel også være at AA efter floppet uheldigvis er bagud til 2 par: seksere og syvere, men jeg vil alligevel gætte på det vil høre til sjældenhederne og give den gas.
Jeg ville ikke begynde at slowplaye efter hans reraise pga. potentiel flush eller straight draw, men vil her sætte ham all-in og faktisk håbe på at han f.eks med TPTK vil tro det er et bluff og calle.
@Lilbabs
Synes Sørenmatias's raise pre-flop er ok. Jeg mener ikke man behøver gøre det alt for dyrt for folk at se et flop, da jeg tror din AA hånd for det meste vil være foran. Hellere tabe lidt flere hænder med AA og vinde flere penge i længden end at vinde stort set alle gange men ikke få så mange $ ud af det i længden. Ved godt det gør ondt at se AA tabe, men det må man tage med. Man har jo muligheden for at folde på et farligt flop.
(Jeg har ikke spillet særligt meget cash-game og kun på meget små stakes. Jeg er vindende (nu) 10+1$ SNG-spiller og har stort set kun spillet i de sidste 2 måneder så er ikke særlig erfaren, men ville lige prøve at give min kommentar til denne hånd).
Gummifed
gummi,
Jeg synes du skriver et godt indlæg og har mange gode pointer. Mht til preflop så synes jeg generelt man skal lave det samme raise hver gang. Altså ca pot, 3,5-4 x bb + 1 bb pr limper. Måske 1-2 bb mere hvis det er fra blinds. (I cash games selvfølgelig)
Meget modstander- og dynamikafhængigt.
Jeg er stort set altid AI her, men jeg sidder også i nogle lidt mere aggro spil.
Jeg synes også du skal folde uden at kende mere til din modstander og uden dynamikken har været heftig.
tror det for mit vedkommende går jeg nok all in 50% og folder resten af gangene...
Mærkeligt at ingen har nævnt bikerpot. Tror også sandsynligheden for at han har et set er ret stor, selvom der er mange andre mulige hænder han kan ha
50 % all in er måske lidt i overkanten, når man tager bikerpot's flat call med i betragtningen... Men hvem har ikke en svaghed for AA :)
LOL OMG, nu har jeg så lige gamet selv samme villain i 2 timer på 6 borde, og det er et instant push! OMG en ny tur!
Ukendt for 100BB's er det for drawy til der ikke kan pushes. Checkraise virker underligt her, og jeg skal have nogle ret tørre reads for ikke at gå til bunds med AA her.
Nå men jeg pushede og begge villain caller, bikerpot viser K high flush draw og IbetUfold viser 66 og scooper en pot på 300bb.
Efterfølgende ærger jeg mig da jeg bare ved den skal foldes, crypto er simpelthen så stramt....
Jeg raiser et set på dette flop hver gang - det gør de fleste kloge spillere vel - det er et rigtig drawy bord!
Syntes IBETUFOLD spiller den helt optimalt.
Det er EV i længden i sætter ham ikke i et svært spot på et klamt turn kort.
@Paula
Læs hvad jeg skriver. Jeg ved sq da godt at QQ er et set. Og det er lige præcis hvad jeg ikke ville sætte ham på. Skrev at jeg satte ham på A,Q.
Synes egentlig både vores helt og IbetUfold spiller dem optimalt.
I øvrigt, inden du skubber vognen ind, så spørg ham i chatten om hvor meget I skal vædde om, at du folder - for det gør du jo ikke ;-) (IbetUfold)
@ Jonasag
Villain har _ALDRIG_ QQ her, han er alt for aggro! Han har 66/77/76 som vi er bagud til eller noget combodraw af en art!
Jeg bliver derfor mere og mere i tvivl om hvad der er rigtigt nu, for selvom han er en aggro fanden, så er vi sjældent specielt godt inde.
DUDES! Læs nu hvad jeg skriver!
Jeg siger at jeg IKKE sætter ham på QQ!!
@ Jonas
"Det eneste reelle at være bange for er vel QQ? Og jeg tror ikke at villain ville check-raise med et set allerede på floppet"
Vi er ikke bange for QQ! Og hvorfor ville en aggro fanden ikke raise et set "allerede" på floppet?
@Mancini, Paula
Ok, I har misforstået mig :)
Jeg skriver, at den eneste hånd jeg ser som muligt kan slå mig er QQ - men samtidig siger, at jeg IKKE tror på at villain holder QQ af to grunde:
1. QQ ville være reraiset preflop.
2. I sådan en situation ville villain have slowplayet top-set, da hero ser mere end bydevenlig ud. Et check-raise signalerer enorm styrke, og hvorfor jage hero væk allerede på floppet?
Altså QQ er ikke muligt, og jeg havde sat ham på A,Q.
@ Jonas
Det er klart nok, for hvorfor nævner du overhovedet hånden QQ? Det er den eneste hånd der _IKKE_ er i spil her! Q6o er der større chance for.
1. Præcis!
2. Nej, han ville NETOP raise et set fordi, NETOP fordi han har to spillere der er villige til at spille om penge. Med hans image er det kanon godt spillet, hvor de fleste aldrig nogensinde kommer væk fra TPTK og bedre!
Undskyld Jonas. Jeg misforstod dig lidt ja. Jeg troede du udelukkede set og så sagde han mest sandsynlige hånd var QQ.
Jeg bryder mig dog stadig ikke om din tankegang her. Jeg kan ikke forstå at du kan udelukke 66,77, 67 her, når de meget meget ofte vil bliver spillet sådan. At flat calle 3-way med et set her er enten meget tricky eller meget dumt.
Desuden kan jeg ikke lide måden du "sætter" ham på AQ. At sætte en modstander på en hånd i stedet for en range af hænder bryder jeg mig meget lidt om.