Lang tid siden jeg har postet en hånd, so here goes.
CO er fornuftig, men lidt for løs og passiv preflop. Stats omkring 30/8 på dette tidspunkt - har ikke haft det store postflop spil med ham.
SB er en kæmpe donk - har set ham overbet pushe floppet en enkelt gang før.
Hvad er vores linie på floppet efter SB's push, og CO's call, og hvad er vores linie på eventuelle senere streets.
Hvad er vores to villain's ranges?
Party Poker No-Limit Hold'em, $2 BB (6 handed)
BB ($202.75)
UTG ($169.20)
MP ($663.94)
CO ($745.62)
Hero ($228.35)
SB ($51.60)
Preflop:/ Hero is Button with A♥, A♠. SB posts a blind of $1.
2 folds//, CO calls $2, Hero raises to $10/, SB (poster) calls $9, 1 fold//, CO calls $8.
Flop:/ ($32) Q♥, T♥, 7♥ (3 players)/
SB calls $41.60 (All-In), CO calls $41.60, Hero?
NL200: AA på monotone flop
Bred range. Men turn er nok non hjerter, så du bør checke. Du er nede på floppet og drawer til en bedre hånd.
Hvorfor er turn nok non hjerter? Er der ikke ligeså stor chance for at river er det? ;)
"Men turn er nok non hjerter, så du bør checke"
Uddyb venligst - hvornår bør jeg checke?
Hvad gør vi hvis turn er non-♥, og CO better?
Hvis vi kun trækker efter flushen på turn, har vi ikke odds til at kalde (medmindre der er implied odds, hvilket nok ikke er det store på et 4-flush bord, taget i betragtning at A♥ og Q♥ er ude).
'Bred range' er rimelig tyndt - hvad limper CO med, caller et raise, og caller et overbet på et monotone bord, med preflop raiser stadig til at acte?
Push flop? Når vi får calls, er det udelukkende fra hænder vi er bagud til - er potten blevet stor nok til at det er profitabelt?
Det tror jeg ikke du har ret i.. Mon ikke K♥ Q[x] fx godt kunne betale?
Anyway, ved nærmere eftertanke et et push ikke det bedste spil. Jeg tror det meste af hans range er ♥ træk og derfor kunne det være fint at ramme en ♥ sammen på turn/river. Du ender dog i en potentielt svær situation på turn.
Addr.
Vi har heldigvis position på CO, udnyt det og call her og se turn an.
Jeg har bestemt ikke lyst til at bygge en større pot op i en situation, hvor jeg mange gange kun har mit farvetræk og måske en syver/tier til at redde min røv.
Nu ved vi godt nok, at SB er en kæmpe donk og CO derfor sandsynligvis caller med en lidt større range end normalt her (hans range er noget der minder om; Alle Q's med ok kicker, stærke draws som fx J♥9x, to par kombinationer, sets og flushs) men jeg kan altså heller ikke lige se hvilke hænder, som vi har slået/er favorit mod, som CO kan betale et push eller raise af med her, hvis han er fornuftig.
Vi kan meget hurtigt få fingrene alvorligt i klemme her. Jeg tror pot-kontrol er nøgleordet i den her situation.
Edit - den havde været så meget mere klam, hvis vi havde holdt AA uden ♥ her imo
Ahle
Raise til 120$, call et push.
Hvis turn blanker og der er checket til dig checker jeg. Samme på river.