NL200 AA

#1| 0

Jeg har ikke de store reads paa Villian (J_Suited) udover at have spillet mod ham et par gange hvor han lader til at klare sig OK.
Jeg har omkring 220$ og han daekker svagt..

NL200 Full Ring

Jeg sidder paa knappen og kigger paa AA

NEW HAND
dutch81 posts the small blind $1.00
rychy21 posts the big blind $2.00

PREFLOP:
nartsemaj folds
Ad Money calls $2.00
DaPerch folds
Slimeham folds
jimmy2005 folds
J_Suited calls $2.00
Major A raises $7.50 to $9.50
dutch81 folds
rychy21 folds
Ad Money folds
J_Suited calls $7.50
nartsemaj is sitting out

DEALING FLOP
K, 5, 2

J_Suited checks
Major A bets $14.50
J_Suited raises $14.50 to $29.00
Major A raises $35.00 to $64.00
J_Suited calls $35.00

DEALING TURN
T

J_Suited bets $50.00
Major A goes all in $149.50
J_Suited calls $99.50

Kommentarer oenskes!?

31-03-2006 14:01 #2| 0

Ser fint ud.

31-03-2006 14:16 #3| 0

@Major A

Fint spil..KK fra villam kan nok udelukkes pga call preflop.Rammer han set her på 55 / 22 må du jo betale.

Ellers er det jo oplagt at snuppe hans stack hvis han har ramt sin AK.Turn virker lidt wierd og kan muligvis ligne et blockbet fra en QJ!?Du har jo vist stor styrke på alle streets så hvorfor better han 1/3 pot her?

KT er simpelthen for usandsynligt og her vil jeg også betale ham..Et så stort call preflop og et reraise ind i en raiser med kun TP lille kicker er ikke helt logisk?

TT holder slet ikke med den flop action.

Postede selv en lignende situation her til morgen hvor villain caller min allin på turn med 2 spar og rammer flush mod mine AA...syyygt..men det er også sjældent.

Puuuush og håb på det bedste!

GL

31-03-2006 14:28 #4| 0

Den kan godt få lidt mere gas preflop. En 11-12 stykker er fint.

Jeg er ikke meget for dit postflop-spil. Når du 3-better floppet lader du villain slippe væk, hver gang han har en hånd à la TP, som du har slået og får ellers action, når han har set eller et godt draw.

Det gælder generelt om at holde potten lille med et overpair, så call hans raise på floppet og se, hvad han gør på turn.

31-03-2006 14:34 #6| 0

Jeg raiser til 12 preflop.
Du skal bette mere på floppet - med et 14.5 bet i en 24 pot giver du for gode odds til villain.
Afhængigt af reads på villain, vil jeg nogle gange calle hans check-minraise.
Hvis du vil raise, skal det gøres ordentligt - villain får 3.34:1 på sit call, og kan altså calle næsten udelukkende på pot odds, hvis han har et flush draw. Med implied odds, er det et let call fåfremt han trækker. Raise til minimum 100.

Problemet med denne linie, er at du mod en god modstander ikke vil få ham til at lave fejl - et flushdraw bør smide, og et set stacker dig sandsynligvis.
Derfor foretrækker jeg ofte et call på floppet, med position. Mod en ukendt modstander, forventer jeg følgende fra et flop check-minraise:
1) Set
2) TPMK, som KQ
3) Draw (oftest flush)

Som spillet, forventer jeg virkelig ikke at villain har et flush draw på turn - han leader svagt ud i dig, da turn bricker. Min vurdering er at det er et set 50-75% af gangene.

31-03-2006 14:34 #5| 0

@ Go Around
"Rammer han set her på 55 / 22 må du jo betale"

Det er netop pointen med overpairs, at man skal forsøge at vinde lidt penge, når dine modstandere giver action/overspiller med deres TP-hænder og ellers undgå at tabe en stor pot til et set.

Når vi ovenikøbet har fået at vide, at villain spiller fint, er det rigtig, rigtig skidt at gå bust til et set her.

31-03-2006 15:08 #7| 0

Enig med Roger:

Mere preflop
Bet mere på floppet
Call hans raise på floppet
Pot kontrol

31-03-2006 15:21 #8| 0

Helt enig med LOD, Rooger og Xizor :)

31-03-2006 15:29 #9| 0

@-LOD-

Reads på villain : Ikke de store reads udover han har klaret sig OK i tidligere spil.( det eneste jeg kan tolke her er at han ikke er en totalt fisk ).Om han er loose nok til at kalde et raise med 22 / 55, eller om han generalt limper med AK - KQ vides ikke.
Hans betting pattern på flopdraws kendes heller ikke,er han agressive nok til at reraise med flushdrawet alene?

At sætte ham på et set her er da for weak med AA, når der samtidg flopper en K og et farvetræk.

På floppet better Hero - villain raiser - Hero reraiser - 99.9% af alle spillere ville pushe et sæt nu,det gør villain ikke?

Har han i dette tilfælde et sæt er det da talentløst weak spil fra Villain...han giver jo alle chancer/pot odds for at hans set bliver hentet.

Klart at jeg med denne linije må understrege at der skal stikkes til den på floppet.

31-03-2006 15:42 #10| 0

@ Go around

Hvis jeg sidder med fx 555 i Villains sted pusher jeg IKKE på floppet fordi:
- Hero raiser pre-flop, better flop og re-raiser flop. Hvilken drawing hand på dette board vil spille sådan?

Risikoen for at blive outdrawn for et set her er minimal, og samtidig vil et push skrige set og give Hero mulighed for at slippe væk.

Der er selvfølgelig risiko for at turn mindsker/dræber action, men jeg mener der er mere EV i at calle med set hér og leade eller c/r turn alt efter boardets sammensætning.

Derudover mener jeg det afgørende punkt i denne hånd er Heros re-raise på floppet, som unødvendigt bygger en kæmpe pot efter Hero er blevet check-raiset.

31-03-2006 15:58 #11| 0

@Skanberg og CO

Det lyder lidt som om der bliver tænkt : Villain ved at Hero kan lægge AK eller AA til mit set...derfor sucker han ham med hele vejen.

Har man spillet på disse levels ved man da at 9/10 går hovedkulds allin på AA på any flop.Flere spillere har endvidere utrolig svært ved at smide TPTK-MK her også.

Rammes et sæt på sådan et flop imod en preflop raiser, skal pengene bare ind ASAP inden scarecards forhindre det.Muligheden må da siges at være tilstede på floppet.

Hele problematikken må da være,at Hero ikke får bettet stærkt nok ( første gang )på floppet til at få et klart svar.

Ps det skal da siges at jeg alt efter table selection og grundige notes på folk spiller en sådan hånd meget meget forskelligt.På dette level mener jeg dog ikke at den agressive linije er forkert, da modstanden generelt er ringe.

31-03-2006 16:11 #12| 0

@ Go around

Helt enig med dig i at floppet bør have et kraftigere bet. Synes til gengæld stadig at et re-raise bygger potten unødvendigt stor med Heros overpair.

31-03-2006 16:36 #13| 0

@Skanberg

Også enig...med reraiset på flop bliver det en roddet omgang, hvor Hero ikke aner hvor han har Villain.

@Xizor

Lad os antage at Hero potter floppet eller lidt mere endda, og bliver flatcalled.Hero checker turn og villain better...hvor lille et bet vil du drysse AA til ?

Jeg mener.. du har skudt en gang på flop men checker så turn for potkontrol...det inducerer måske et fra Villains KQ, da han formoder du har respekt for K på boardet( sætter dig måske på QQ JJ AQs ).

Caller du ½ pot bet fra Villain på turn?...2/3 pot bet?...og ender det alligevel, med disse stacks, ikke med et allin på river?

At frygte settet i en raised 2way pot med AA, og et board som dette, er imo alt alt for defensivt.Der er så mange hænder Villain kan komme galt afsted på, og kun 2 der slår Hero.

Det er rigtigt at gennem analyseres Villains bets, giver settet klart mere mening( OG DOG :-),men stadig synes jeg at der laves såååååå mange fejl på dette niveau at man skal tage chancen.

31-03-2006 16:47 #14| 0

@Go Around
Jeg er enig i meget af din analyse, dumper heller ikke esser her uden et read, der er bare en ting jeg ikke kan forstå; du skriver:

"Om han er loose nok til at kalde et raise med 22 / 55,"

Efter hvad jeg har set er det yderst standard at limp calle imod en fullstack med et PP, udelukkende pga set værdi - jeg gør det hver gang selv, raiser også PP''s indimellem hvis det er ren fullstacks bag mig, også for set værdien.

Jeg ved ikke om det er et leak at spille så mange PP''s, men det er helt klart de store vindere i min PT.

ps. spiller 50$NL-100$NL fullring

31-03-2006 17:40 #15| 0

@yskhyr

Jeg er helt enig...at folde et pp,selv 22, er heller ikke min stil.Dog kender jeg ikke pågældende Villian, og ud fra readet kan jeg derfor ikke udelukke at han caller med 22 / 55.

Formuleringen var lidt skæv, da jeg egentlig bare ville illustrere at helt små pps kan spilles og foldes i lign. situatoiner.At nogen vælger at drysse 22 preflop til et raise,understøtter min teori om at man ikke altid skal frygte sets på et lign. flop.

31-03-2006 17:49 #16| 0
OP

Tak for alle kommentarerne..
De er taget til efterretning!

Han vendte 55 og havde altsaa floppet sit set.
River gav mig ikke min 2 outer og han snuppede dermed potten.

Jeg har dog lige et tillaegsspoergsmaal!

Antag at jeg potter floppet og han click-raiser.
Jeg kalder og potten er nu paa ca. 100$.
Han smider et bet paa 50-70$ ud.
Hvordan boer min action saa se ud?

31-03-2006 18:05 #17| 0

Tror vi er enige, efter at have kigget på hånden igen syntes jeg dog det er rimelig oplagt at villain har et set her, tror det er yderst sjældent at en (angiveligt) solid regular limp/caller med en AK/KQ hånd, derfor er jeg mest med på roger, xizor osv''s linje, har han en sådan hånd vil villain osse sløve ned på river hvor vi får hans stak alligevel.

31-03-2006 18:24 #18| 0

Elendigt spillet....

Skal nok komme med en analyse når jeg er lidt mere klar i hovedet.... You know, alcohol....

31-03-2006 18:43 #19| 0

@ Major A
Et muligt forløb kunne se således ud:

På floppet er potten $24.

Flop ($24) Hero laver pot bet, Villain click-raiser og Hero caller. Hero har nu $162,5

Turn: ($120) Villain stikker $60 ud, Hero caller og har nu $102,5 tilbage.

River: ($240) Villain skubber. Hero skal calle $102,5 for at vinde $342,5.

Hero skal altså i dette scenarie være god 1 ud af 4,5 gange for at calle river. Det er svært at folde her, men nogle kort kan måske gøre beslutningen nemmere. Her tænker jeg på A, K og Q samt alle spar. Rammer en blank er det rigtig svært.

Selv med pot kontrol på flop og turn er det svært ikke at tabe stacken med AA her. Jeg mener dog som sagt at et fold på river bør ske hvis spar eller K rammer.

31-03-2006 19:25 #20| 0
OP

@ Skanberg

Det ligner en udemaerket linie. I den givne haand spiller jeg aggressivt pga. et muligt flushdraw, samt for at straffe Kx. (A,Q,J).

Din linie kan spare mig for et halvt buy-in under visse omstaendigheder (afhaengig af riverkortet). Da jeg bagefter kigger paa haanden var jeg i tvivl om hvordan jeg undgaar at spille om et fuldt buy-in. Men i de fleste tilfaelde kan vi vel godt blive enige om at det bliver en dyr haand?

Naar jeg nu kigger paa haanden igen + alle de fine kommentarer kan jeg godt se at jeg boer vaere opmaerksom paa en vigtig ting:
Villian limp-caller i pladsen foer button.
Som sagt har jeg ikke det helt store read paa ham.
Men et limp-call i den position udelukker i mange spilleres tilfaelde AK, KQ. De fleste flushdraws ville nok noejes med at calle flopbettet. Og derfor boer jeg selvfoelgelig vaere mere bange for et set naar jeg faar action i den givne situation.

@Fisken
Bare spark til en mand der ligger ned.. ;-)

31-03-2006 19:55 #21| 0

Du spiller hånden således at du gør det max svært for dig selv.

Hvis du giver den gas preflop, 12 som flere har nævnt, potter floppet, og herefter får modspil, så er villain RET så ligeglad med du har vist syg styrke.

Jeg ender ihf ikke all in her, jeg caller måske floppet, og fortsætter MEGET forsigtigt, medmindre jeg rammer mit A.

Mickey

01-04-2006 03:21 #22| 0

@Mickey:
Hvis du raiser til 12 preflop, er potten 24. Du potter så floppet, og får modstand (dvs. raise til like 70). Hvis du caller hér til en pot på ~160 med 140 bag dig - hvordan fortsætter du så "meget" forsigtigt?

- AB

01-04-2006 05:18 #23| 0

well, i dette tilfælde er modstanden jo til 48. Med position i hånden tror jeg at jeg caller floppet, og ser turn an.

hvis villain raiser mig ordenligt, altså som du skriver, til 70, så smider jeg nok.

Mickey

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar