- Er lige kommet til bordet og sådan ser mine 3 første hænder ud.
- Synes at spillene på nl200 er blevet meget aggressive med masser af 4 bets bluff ect. Det eneste jeg ikke har set endnu er et all in bluff...
-Køre ikke stats, så kender ikke modstandernes eller mine egne stats.
1. Vil høre hvad om i 3-better i hånd 2 - eller i Kalder??? (Husk ingen stats er lige kommet til bordet)
2. I hånd 3 (hånden lige efter)kalder i hans re-raise eller raiser vi igen??
Seat 10: Jaina_P ($86)
Seat 1: HERO ($200)
Seat 4: fishsupper_x ($190)
Seat 7: OMGiCEBEAR ($295)
Seat 9: naumans5 ($349.55)
Jaina_P posts small blind ($1)
HERO posts big blind ($2)
---
Dealing pocket cards
Dealing to HERO [2♥, K♦]
fishsupper_x folds
OMGiCEBEAR folds
naumans5 folds
Jaina_P folds
---
Summary:
Main pot: $2 won by HERO ($2)
NEXT HAND
Players in round: 5
Seat 1: HERO ($201)
Seat 4: fishsupper_x ($190)
Seat 10: Jaina_P ($85)
HERO posts small blind ($1)
fishsupper_x posts big blind ($2)
---
Dealing pocket cards
Dealing to HERO: [Qh, Kh]
OMGiCEBEAR folds
naumans5 folds
Jaina_P folds
HERO raises $6 to $7
fishsupper_x raises $19 to $21
HERO raises $43 to $50
fishsupper_x folds
NEXT HAND
Seat 4: fishsupper_x ($169)
Seat 10: Jaina_P ($85)
Seat 1: HERO ($222)
fishsupper_x posts small blind ($1)
OMGiCEBEAR posts big blind ($2)
---
Dealing pocket cards
Dealing to HERO: [A♥, J♥]
naumans5 folds
Jaina_P folds
HERO raises $6 to $6
fishsupper_x folds
OMGiCEBEAR raises $19 to $21
Hvad gør I her...???
NL200 - aggressiv spil
Hader dit 4bet med KQh, betaler du hvis han shover? (Det går jeg ikke udfra). Jeg caller hver gang istedet. Den anden er borderline, raiset er kæmpe stort, og du kan egentlig bare profitabelt lade være med at spille spekulative spots, og nøjes med at 4 bette en smal range mod ham.
Ikke mange svar - men skriver lige ang. dit svar joonas, også håber jeg der et par flere.
Ved ikke om du spiller nl200, men spillene er blevet meget aggresive, se bare Razga post nl:200 AQ off post.
Hånd 2
Grunden til jeg reraiser til 50 er:
1. se hvor jeg står...vil have info med det samme
2. er rimelig sikker på han tror jeg stjæler...
3. Hvis han reraiser all in, så bliver det nok et fold
Håber der kommer lidt flere meldinger...
Jeg spiller masser. At 4bet raise for info med KQh er bare direkte hul i hovedet, du crusher jo mandens 3 bet range hvis du mener han er så aggro. Alle dine punkter taler for et call :)
@ Jonas: Hvorfor er raiset kæmpe stor i hånd 2? Kan godt være jeg stener, men undrer mig lidt over din kommentar...
@Hejhep
Når du 4-better med KQ og tænker at folde til et skub, så bluffer du reelt. Vælg en dårligere hånd at bluffe med.
Altså, 4bet med KQs og AJs er ok. 5bet shove kan også være ok, da de hænder han bluffer ind over med, har ok equity like always
Jeg caller dog bare, og udspiller dem i pos, og så sørger jeg for også at calle AA-KK, så de ikke får det for let ved bare at c-bette flop hver gang
2. er rimelig sikker på han tror jeg stjæler...
3. Hvis han reraiser all in, så bliver det nok et fold
Det gir da ingen mening?
Du vil gerne have han tror det er et bluff, og når så han skubber light, folder du?
Weird
Jeg mucker KQs OOP (og sandsynligvis også selvom jeg havde position), men som sådan synes jeg at det er en fin hånd at 4-bet bluffe (da jeg ikke kommer til midten med den som spillet (grundet betsizes)). Grunden til at jeg godt kan lide det skyldes 1. at det er et fint spil lige ankommet til bordet, hvorved folk sandsynligvis spiller ret faceup (det er "kun" 200NL) og 2. KQ blokerer for en del hænder som kunne komme over toppen, hvorfor din equity er bedre end hvis du gjorde det med 95s.
Hvis KQs er en calling hånd for dig, så synes jeg at det er ret skidt at bruge den til at 4-bet bluffe, så ovenstående kommentar skal ses i lyset af at jeg mucker her som default.
Hånd 3. Jeg kalder her. Ser ingen pointe i at lave den om til et bluff (du bliver kaldt/most af alle hænder, og har best case 43%). Du har position, så jeg ser nok et flop og spiller poker herfra.
@ Jensen
Raise/folder du KQs i en blindbattle? På et 5-handed bord? Aaalt for tight imo.
I så fald er det profitabelt at 3bette dig med en enorm frekvens.
Derudover er følgende "KQ blokerer for en del hænder som kunne komme over toppen, hvorfor din equity er bedre end hvis du gjorde det med 95s." forkert. Equity er ikke relevant i et spot, hvor du har tænkt dig at 4bet/folde.
@Mhau
Helt enig... Hvis du 4better KQs, folder du forhåbentlig aldrig for 100BBs
Vores equity er bedre med KQs end med 95s hvis vi antager at Villain spiller f.eks. TT+ og AK+. Med KQ har Villain 24 par + 16 AK kombos = 40. Med 95s har Villain 30+16=46 kombos. Dvs sandsynligheden for at vores bluff lykkes er større.
Når der "kun" er raiset til 50 i pågældende spot, så folder jeg KQ. Hvorfor komme ind hvor vi skal have 37,5%, når vi aldrig har så meget equity? Som jeg også skrev, så er det pga betsizingen at jeg ikke kommer ind. Havde vi 3-bettet til f.eks. 67, så var jeg selvfølgelig kommet ind (disclaimer, har ikke lige lavet regnestykket på hvornår jeg præcist vil ind).
Igen, jeg antager at vi som Razga skriver aldrig ser all-in bluffs.
@ Jensen
Det er rigtigt, at vores bluff med KQs - som jeg i øvrigt mener er helt væk - vil lykkes oftere, end med 95s af kombinatoriske årsager. Men det har intet med equity at gøre, når du har tænkt dig at 4bet/folde. Du mener det "rigtigt", kan jeg se. Men ordet "equity" har intet med dit eksempel at gøre :)
Jeg vil påstå at du kommer dårligere ind ved at 4bet/calle $67 end du gør ved at 4bet/calle $50. Når du 4bet comitter 1/3 del af din stack, så er Villain udmærket godt klar over at du ikke folder til et shove, hvorfor hans range bliver betydeligt mere snæver.
$50 er en optimal size, da vi også bluffer med den sizing. Det gør vi ikke med et $67 raise. Derfor er det skidt at 4bette til $67, da vi så er comittet til at calle et shove mod en range der indeholder 0% bluffs.
Vi er vist enige. Den equity jeg henviser til er foldequity. Da Villain kun kommer over toppen med 40 combos istedet for 46 combos (og folder resten) er vores foldequity (og generelle equity som spillet) større.