Har problemer med mit blinds spil.
Leader jeg flop eller mucker turn i stedet?
Har ikke spillet med villain før - no reads!
PokerStars Spil #16558615829: Hold'em No Limit ($1/$2) - 2008/04/07 - 15:31:55 (ET)
Bord 'Arlon IV' 6-max Knappen er på plads #6
Plads 1: Kaolo mang ($158.75 i chips)
Plads 2: Krutte_dk ($200.15 i chips) - HERO
Plads 3: Brick1266 ($26.35 i chips)
Plads 4: adtina22 ($218.20 i chips)
Plads 5: Fennec ($196.05 i chips) - VILLAIN
Plads 6: bunsko ($159 i chips)
Kaolo mang: poster small blind $1
Krutte_dk: poster big blind $2
*** KORT ***
Givet til Krutte_dk [J♦ A♣]
Brick1266: folder
adtina22: folder
Fennec: raiser $4 til $6
bunsko: folder
Kaolo mang: folder
Krutte_dk: kalder $4
*** FLOP *** [T♣ J♠ T♥] pot 13
Krutte_dk: checker
Fennec: better $10
Krutte_dk: kalder $10
*** TURN *** [T♣ J♠ T♥ 6♥] pot 33
Fennec: better $26
Krutte_dk: kalder $26
*** RIVER *** [T♣ J♠ T♥ 6♥] A♦ - pot 85
Fennec: better $32
Krutte_dk: kalder $32
Edit - farvekoder
NL200 - AJ ynkeligt spillet?
Du har jo åbenbart besluttet dig for, at spille hånden ved, at calle den ned hele vejen?
Personligt foretrækker jeg, at leade turn, og få lidt information.
Hvad sætter du ham på? Ligner IMO. KQ eller JT♦
Hvorfor ikke raise flop? Det giver dig besked om han har noget jo, og hvis han har en svag J, så sætter han farten ned og lader dig styre showet?
Synes nu mere det ligner en J♥T♦
Folder preflop - hvorfor kalder vi med AJ preflop - det er vel en trouble hånd mod AK og AQ som ofte vil være i villains range, og så bliver den meget svær at spille lige pludselig, hvis vi rammer J kan vi være inde mod overpar.
Som spillet, leader jeg flop, eller i det mindste CR det.
Som du spiller den, ved du slet ikke hvor du står, han kan have en monster, eller ingenting.
du vil altså gerne spille en marginal hånd som AJo ude af position mod en spiller du ikke ved noget som helst om?
Kunne nu også godt finde på at folde her....
Men spiller så også kun NL10 :)
3-better PF til ~21, CR flop som spillet, b/f turn, 50/50 om jeg kalder eller mucker turn som spillet, kalder river som spillet
@Krutte
Min stil vil nok være at 3-bette preflop.
Dog synes jeg ikke, det er helt hen i vejret at coldcalle her.
Dog vil jeg CR enten flop eller evt. turn.
Som spillet på flop og turn leader jeg river - da jeg vil have betaling fra KK, QQ mv.
@BoBo, Steffend og Temerario
Come on ...
Fjende raiser fra cut-off og sandsynligheden for, at vi har den bedste hånd er gode.
Den skal klart spilles! Det kunne måske diskuteres i et FR game fra et raise UTG fra en rock.
Men jeg er da lydhør, hvis nogen har gode argumenter.
Som dynamikken er på NL200, mener jeg klart , at AJ skal spilles i det spot!!!
spiller 100% AJ pre også, 3better oftest, det har også mange lidt længere sigtede fordele at reraise AJ her.. vi får selv et løsere image, vi får muligvis et bedre billede af villain, og han lader måske vores blinds være i fred en anden gang.
3better pre, som spillet.. c/r jeg flop.. som flopspillet.. leader jeg turn..
turn er lidt semi hul i hovedet at C/C synes jeg.. især med henblik på at checke river.
river har du dog en nem beslutning som spillet..
Jeg 3better også altid AJ, AQ og AK i dette spot.
som spillet vil jeg klart C/R flop eller turn, kan ikke lige beslutte mig udfra de reads vi har her.
Jeg syntes du spillet den ok , ihvertfald ikke ynkeligt. Jeg vælger dog mest at folde eller trebette preflop alt efter reads. Et fold er på ingen måder et skidt play.
Jeg ville dog ofte leade river for at få betaling fra andre esser. Ax har J som kicker og caller tit. Som du spiller den caller jeg dog blot river.
Jeg syntes, det er ok ikke at raise flop og turn - ja der er nogle enkelte draws, der bliver billigere, men vi får rigtigt meget value fra hænder, vi har slået. Samtidig vil vi bestemt heller ikke bryde os om, at vi bliver reraiset.
Du må aldrig C/F turn eller river som du spiller den.
Havde skrevet lidt med den fuckede op.
Jeg hader CR flop for at b/f turn. Det lyder dyrt og synes man laver en fin hånd med showdown value om til et bluff.
Jeg leader floppet og betaler han leader jeg turn os. River bliver evalueret efter hans aktion men ofte bliver det nok et tjek-call/fold.
Ser heller ikke det store problem i at folde den preflop uden videre dynamik. Det er en træls hånd at spille OOP.
Jeg synes sådan set at linjen giver meget god mening.
Preflop vil jeg normalt folde eller 3-bette afængigt af om villain er en passiv semi-donk eller ej.
Når han kun raiser til 6$, ikke 8$ som vel er standard, så folder jeg ikke readless. På en måde synes jeg at det er med til at retfærdiggøre et flatcall som afveksling. Hvis han åbner småt konsekvent er naturligvis et argument for reraise, men når en helt ukendt villain gør det spiller jeg tit lidt mærkeligt.
@ Flodslag
"Som dynamikken er på NL200, mener jeg klart , at AJ skal spilles i det spot!!!"
Som jeg sagde, jeg spiller kun NL10 - så kan kun svare udfra min erfaring på dette limit.