Villain er helt ukendt, udover han holder med et tilsyneladende voldsomt transferstærkt Arabisk ejet fodboldhold. Hvad gør vi bedst mod 4bet calling range? Checke bagved flop, skyde? Hvilken linje tager folk?
***** Betfair Poker Hand History for Game 410395742 *****
NL $1/$2 Texas Hold'em - Sunday, September 07, 21:36:58 GMT 2008
Table Oxygen 194 6-max (Real Money)
Seat 4 is the button
Total number of active players : 5
Seat 1: HERO ( $458 )
Seat 2: Nibbles ( $200 )
Seat 3: WIZARDMH ( $96.84 )
Seat 4: LetsGoWPT06 ( $469.80 )
Seat 5: nyufff ( $221.15 )
Seat 6: ManCity4ev ( $296 )
nyufff posts small blind [$1]
ManCity4ev posts big blind [$2]
** Dealing down cards **
Dealt to HERO [ A♠ K♦ ]
HERO raises to [$7]
WIZARDMH calls [$7]
LetsGoWPT06 folds
nyufff folds
ManCity4ev raises to [$30]
HERO raises to [$81]
WIZARDMH folds
ManCity4ev calls [$51]
** Dealing Flop ** [ 4♣ K♠ 3♦ ]
ManCity4ev checks
HERO?
NL200: AK 4bettet pre, what to do?
Jeg skyder floppet hver gang mod en ukendt her, halv pot ser fint ud.
Paa turn vil der så værre 320 i potten og villain har 140 bag og vi skubber.
Når villain er totalt ukendt kan vi ikke vide om han synes 99/K8/A4s osv er nuts her, og vi mister for ofte value ved at checke floppet.
Nu er jeg ikke den store cashgamespiller, men jeg ville da c-bette den der.
så altså
Hero bets 145
Byd 100, eller trapchecke. Jeg ville byde 100, og så skubbe på turn! Men kunne det tænkes i begge havde AK, eller han er meget loose og caller med KQs eller lignende?
Std er obv at cbette. Dog har jeg svært ved at se os få value fra hænder vi har slået. Tror ikke han har kaldt 4-bet med KQ-. Derfor kan et check for at inducere bluffs være et godt play i dette spot, da der ikke er ret mange kort som vi er bange for på turn.
Halv pot.
Det er rigeligt til at nægte ham drawing odds til noget som helst realistisk her og lavt nok til at han måske har svært ved at smide noget JJ-agtigt og næsten umuligt at smide en 3-outer som KQs, hvis han skulle være kommet i klemme med sådan en fætter.
Derudover giver et halv-pot cbet dig også mulighed for at cbette relativ lavt, når du er ude i skum og et - for ham - scary Axx eller Kxx flop kommer.
Planlæg hånden!
Tænk over om du vil stacke af og hvor mange streets of value du kan få fra villain hvis han har en dårligere hånd (prøv at sætte dig i villains sted med f.eks. JJ/QQ)
Hvis du ikke vil stacke af så skal du være mere tilbøjelig til at checke floppet. Hvis du gerne vil stacke af, så skal du være mere tilbøjelig til at bette floppet.
Hvis du kun regner med at få et street of value fra din modstander (hvis han f.eks. har QQ), så kan du checke flop og bette turn eller river. Hvis du regner med at få to streets of value så kan du bette flop, checke turn og bette river (eller andre varianter hvor du checker eet street)
Bordet er helt dry så jeg er ikke nervøs ved at give free cards. Villain har typisk kun 2 outs og et flop check kan inducere bluffs eller light calls.
Jørn
3 alternativer der er nogenlunde lige gode.
1) Check for at gå død senere
2) skyd 1/2 pot og gå død
3) Openshove
@ Thyssen
Den er som sådan planlagt, jeg valgte at checke og skyde turn og river. Jeg har altid tænkt mig at stacke af på det flop. Mine tanker går bare på hvilken linje som er bedst, men unknown tror jeg efter at have læst og forhørt mig, at halvpotte flop er bedst. Det er sjældent jeg får mere end 1 street her, med mindre villain har besluttet sig for at ville til bunds med noget marginalt. Men selv med 1 street kan jeg bedst lide et flop bet, synes det fungerer bedst i alle scenarier.
@Thyssen
Mod en tænkende modstander bliver det rigtigt interessant hvad check med AK på tørt Kxx flop betyder for senere bluff 4-bets med skrald eller AQ for den sags skyld og efterfølgende cbet-bluffs på Kxx flops (mod netop hænder som TT-QQ hos skurken).
Har ikke noget klart svar på optimal linie - set in the long run - men den slags overvejelser bør vel også indgå før man checker for ofte på flop her. Eller hvad siger du??...