NL200 AK mod Zmag

#1| 0

Jeg spillede igår en hånd mod Zmag her fra PN, og jeg kan sq ærlig talt ikke finde ud af, om jeg kan lide min linje.

Zmag er en god TAG, men har nittet den lidt i denne session - han har spillet 14/11/3,6, og på intet tidspunkt været out of line. Vi har spillet en 2-3 rr pots indtil nu, uden at komme til SD. Jeg har spillet noget 25/19/3 i denne session indtil nu.

Seat 1: jellycz ($184 in chips)
Seat 2: MrFistaDD ($196.99 in chips)
Seat 3: Hero ($348.44 in chips)
Seat 4: PayMyBill ($299.30 in chips)
Seat 5: poupes ($205.76 in chips)
Seat 6: Villain ($179.40 in chips)
Villain: posts small blind $1
jellycz: posts big blind $2
----- HOLE CARDS -----
dealt to Hero [K A
MrFistaDD: folds
Hero: raises to $8
PayMyBill: folds
poupes: calls $8
Villain: calls $7
jellycz: folds
----- FLOP ----- [J K 3 (26)
Villain: bets $18
Hero: calls $18
poupes: folds
----- TURN ----- [J K 3 2 (62)
Villain: bets $42
Hero: raises to $322.44 and is all-in


111$ mere til ham ca.


Jeg kommer med mine tanker lidt senere, men vil gerne høre fordele og ulemper ved min linje. Synes både flop og turn er interessant.

20-11-2007 14:59 #2| 0

har du set ham leade med draws i multiway pots før?

20-11-2007 15:16 #3| 0

Jeg caller bare turn igen.

20-11-2007 15:18 #4| 0

Bør måske ikke kommentere denne hånd, da det er over mit limit.

Men er det ikke ret standard det zmag laver? Han kalder dit første raise efter poupes ligledes har kaldt. For mig indikerer det noget 22 - 88, måske op til JJ eller A høj kicker. Måske noget SC.

Efterfølgende skyder han flop, turn og river. Han har spillet 14/11. Det ligner jo unægteligt en situation hvor han har ramt et set eller sidder med FD.

Mht. til din linie ville jeg nok reraise på flop for info.

Måske er jeg helt i hegnet, er som sagt over limit.

20-11-2007 15:19 #5| 0

jeg kan godt lide din måde at spille den på, sådan lidt uortodoks imod en known villain. man får god value ud af dårligere hænder.

-hmm, men tror du er slået til sets 333. det er blevet meget moderne at bette ud i sit set. hehe.

20-11-2007 15:22 #6| 0

Hvad forventer du en 14/11/3,6 spiller caller med her som du slår? KQ? Spiller du efter bluff eller value?

20-11-2007 15:39 #7| 0

Vi hellere folde turn end at raise AI, jeg tror hans range er meget vægtet imod draws/hænder der har dig slået, og mod en spiller som dig vil jeg gætte på at det mest er sets.

20-11-2007 15:59 #8| 0

Vil helst give nakke på flop. Synes der ok mange klamme kort der kan komme på turn, så vil ikke give turn gratis.
Da han er TAG og leader trevejs, vil jeg også gøre det for info.
Med call på flop, synes jeg turn beslutningen bliver svær.
Som spillet caller jeg kun turn, da jeg ikke synes vores skub kan være et VB(?) og ikke vil lave hånden om til bluff.

Men som nævnt tidligere vil det være interessant at vide om han leader draws multiway.

20-11-2007 16:01 #9| 0

Vil hellere raise flop eller rettere skal den ikke raises på flop? Med dit AI får du ham kun til at lægge et FD. Har svært ved at se en så tight spiller cold calle med KQ ude af position..

20-11-2007 16:45 #10| 0

Da han (nittish) better ud i jer vil jeg allerede se det som mere sandsynligt han har KJ end KQ og en god chance for flushdraw/combidraw.
Derudover pæn chance for JJ/33.
Disse hænder udgør næsten 100%af hans range imo.

Da han så skyder turn igen efter dit call, er hans range pludselig koncentreret mere omkring KJ set og tvivler nu noget mere på KQ og draw.

Vil umiddelbart tro at fold er det bedste på turn, og ellers call, da chancen for at få betaling fra en dårligere hånd, er forsvindende lille.

20-11-2007 17:46 #11| 0

Jeg er helt enig med Koller.

20-11-2007 17:52 #12| 0

Skal nok afsløre min hånd om lidt!!

20-11-2007 18:03 #13| 0

Jeg ville reraise ham på floppet. Reraiser han drysser jeg, caller han mig vil jeg holde potten nede og gøre mig klar til evt at folde til et strong bet...det lugter lidt for meget af set det her...

20-11-2007 18:07 #14| 0

Jeg forventer aldrig en 14/11 spiller har JJ her da han repopper den preflop, og jeg vil også gå udfra han folder KJ i SB.

20-11-2007 18:08 #15| 0

@zmag

Vent nu til Mancini har postet sine tanker.

20-11-2007 18:18 #16| 0

@SørenMatias

Enig i at KJ bliver foldet, men det at der er både raiser og caller med, gør at Jeg ikke vil udelukke KJs og slet ikke JJ.

11 PFR så er det ofte meget begrænset hvor mange hænder han reraiser oop med 2 mand inde.

20-11-2007 18:43 #17| 0

Hvordan spiller poupes?

Hvis han ikke er 14/11 normalt, kan jeg sagtens se ham calle flere med flere (suitede) broadways, så jeg kan godt se ham med flere draws her.

Flop spillet er jeg sku lidt i tvivl om - jeg synes du ligner meget hvad du er ved et flop call. Bordets tekstur taget i betragtning tror jeg du raiser du de fleste AA/KK/JJ/KJ/combodraws, så du ligner meget AK/KQ.
Dog er det klamt hvis villain pusher over et flop raise, da vi får super odds hans stack taget i betragntning, men ikke er specielt godt inde mod hans range.

Hvis han bet-3better floppet, hvad er hans range så? 33, KJs,QT,QT,KJo?

20-11-2007 20:41 #18| 0
OP

Nå, jeg har kigget svarene lidt i gennem og selv fået tænkt hånden lidt igen - jeg synes faktisk jeg tager den værst tænklige linje, når man kigger på alternativerne.

Zmag har spillet en del mere aggressiv postflop end han plejer, hvorfor jeg selvfølgelig også skal adjuste herefter. Endvidere spiller han mere tight pre, da hans vpip normalt ligger mellem 19 og 20.

Det er ikke unormalt villain leader, men oftest ser jeg ham gå i c/c eller c/f mode på turn. Jeg tror sjældent han har 33, men det kan ikke udelukkes. I øvrigt har jeg ikke fået det med, at poupes er ekstrem fisket, noget ala 67/18/0,6, altså en klassisk donk. Jeg ved ikke om det ændrer noget mht hans handrange.

Jeg har selv K , så han har ikke TP+FD, hvilket gør det hele mere kompliceret. Min eneste anelse om hvad han har er Jx, som bliver lavet om til bluff på turn eller også et nøgent FD, som ikke har odds til at kalde. Af disse grunde bør jeg, som spillet, også bare kalde river.

Lad os sige, at jeg flatcaller igen, og villain skubber en blank river?


Hvis jeg fx har 56 , kan I så lide min linje?

EDIT: Jeg kan bedst lide at raise/call floppet. Hvad med jer?

21-11-2007 03:46 #19| 0

Lader til jeg godt kan afsløre min hånd nu...

Mancini

Min umiddelbare reaktion på dit spil var at det var rigtig godt spillet af dig da du satte min 6-7 of clubs godt og grundigt på plads. Jeg får selvfølgelig dermed heller ikke lov til at se river da jeg ikke har odds til kald.

Ved nærmere eftertanke er det dog et interessant spørgsmål - som andre har været inde på - om du slår min range. For det er helt korrekt at KJs (men ikke KJos), JJ (rr normalt, men ikke altid) og 33 er i min range her. Dertil kommer naturligvis adskillige draws som i hånden her. Kunne være interessant med beregninger af denne range.

EDIT: Hvorfor bruger du ikke mine generelle stats i stedet for session-stats? Mener det er misvisende. Jeg beslutter mig jo ikke for at spille en speciel session på bestemt måde - det afhænger af kort, reads, dynamik etc.

21-11-2007 05:24 #20| 0

Jf villains stats, så er han vel ikke en hyppig bet/3better med draws, hvorfor jeg godt synes du kan raise flop og folde til et shove.

21-11-2007 12:00 #21| 0

@zmag

Det er ikke helt indlysende om man skal bruge session stats eller overall stats.

* dynamik --> benyt session stats (hvis stats overhovedet kan benyttes)
* reads --> hvis du tilpasser dit spil specielt til HERO så kan stats ikke rigtig benyttes. Jeg mener dog stadig at statsne overall er en rimelig indikation af din spil type.
* cold cards --> benyt overall stats

Man skal også passe på med at benytte stats der er for gamle da nogle spillere ændrer spillestil løbende. F.eks. bliver nogle spillere bedre eller andre omlægger stilen fuldstændigt.

@hilberado

Hvor højt mener du flop aggression skal være før villain laver b3b med "naked" draws?

@OP

Flop-call og turn-shove er frækt mod spillere som 2nd barreller draws...

Jørn

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar