Hej alle,
Har været running worse than ever her i starten af Okt, så har kigget en del af mine både tab og wins igennem, så poster nogle forskellige.
Har behov for lidt feedback omkring linier men også om jeg stakker af men også preflop. Er begyndt at tvivle (nok normalt når man er så cold som jeg er pt).
Mod normal stats folk dvs raise % 15+ spiller i altid om stakken preflop med AK og AKs - hvad med AQ/AQs?
Hvordan syntes i om nedenstående standard eller skal jeg justere - har før i tiden altid spillet dem som nedenstående.
Jeg spiller normalt 21/18/3 som std, kan i perioder spille 14/10 og 25/20, depending on table. Men udgangspunkt 21/18/3
Hånd 1:
PokerStars Game #20867623308: Holdem No Limit ($1/$2) - 2008/10/02 12:22:13 ET
Table Hamburga III 6-max Seat #6 is the button
Seat 1: HERO ($225.40 in chips)
Seat 2: patriomuerte ($200 in chips)
Seat 3: magrav ($54.45 in chips)
Seat 4: ra_berg ($151.95 in chips)
Seat 5: smnrgg81 ($211.35 in chips)
Seat 6: HoesMobil ($517.25 in chips)
HERO: posts small blind $1
patriomuerte: posts big blind $2
*** HOLE CARDS ***
Dealt to HERO A♣ K♣
magrav: calls $2
ra_berg: folds
smnrgg81: raises $6 to $8
HoesMobil: folds
HERO: raises $18 to $26
patriomuerte: folds
magrav: folds
smnrgg81: calls $18
*** FLOP *** 5♦ J♦ A♠
HERO: bets $35
smnrgg81: raises $45 to $80
HERO: raises $119.40 to $199.40 and is all-in
smnrgg81: calls $105.35 and is all-in
Uncalled bet ($14.05) returned to HERO
*** TURN *** 5♦ J♦ A♠ 3♣
*** RIVER *** 5♦ J♦ A♠ 3♣ 3♠
*** SHOW DOWN ***
HERO: shows A♣ K♣ (two pair, Aces and Threes)
smnrgg81: shows J♠ J♣ (a full house, Jacks full of Threes)
smnrgg81 collected $423.70 from pot
Standard at stakke af i reraised pots med AK når vi rammer?
Eneste der irritere mig er som oftest syntes jeg at man brænder sig, fordi hvad er det de caller med preflop og vil spille om stakken foruden AQ??
Men hvad er alternativerne som spillet ?!?
Hånd 2:
Irritere mig, at jeg ender all in ofte på det senest med AK preflop, men det er sgu rare man er godt inde. At bedst er man et coinflip (som man er underdog i) eller at bedst AQ. Men oftest ser jeg pairs.
Spiller i altid om stakken vs normal stats spiller med AK?
Hvad med AQs?
Eks. som denne.
PokerStars Game #21087973211: Holdem No Limit ($1/$2) - 2008/10/10 17:27:48 ET
Table Jole 6-max Seat #3 is the button
Seat 1: alap1234 ($211.50 in chips)
Seat 3: JOEBLK ($88.35 in chips)
Seat 4: Frencone ($81.15 in chips)
Seat 5: ronaldo500 ($206.35 in chips)
Seat 6: HERO ($270.35 in chips)
Frencone: posts small blind $1
ronaldo500: posts big blind $2
*** HOLE CARDS ***
Dealt to HERO K♠ A♠
Sugeren: raises $6 to $8
alap1234: folds
JOEBLK: folds
Frencone: folds
ronaldo500: raises $16 to $24
HERO: raises $45 to $69
ronaldo500: raises $137.35 to $206.35 and is all-in
HERO: calls $137.35 <--- Folder ikke i disse tilfælde.
Resultatet er ligegyldigt, da det er scenariet. Nogen forskel om suited/ik suited?
Nogen som bare tage et flop af som std vs hans 3bet?
Hilsen
Sugeren
NL200 - AK og AQ preflop + flopspil
Kommer meget an på villains stats, men som udgangspunkt spiller du begge hænder fint imo.
Som Supersennels - begge hænder er det ret afgørende hvad raise % er for villian men går udfra det er uden nogle stats/reads. (Eller havde de begge en PFR > 15%?)
Hånd 1: Folder normalt ikke TPTK i en reraiset pot. Du spiller den fint. Kan evt checke flop en gang i mellem for at induce...
"Eneste der irritere mig er som oftest syntes jeg at man brænder sig, fordi hvad er det de caller med preflop og vil spille om stakken foruden AQ??"
Du kan vende den om, hvad er du bange for - AA renakker nok oftest preflop og han spiller nok ikke 55 i en reraiset. Tilbage er AJ og JJ som du taber til. Alt andet skrammel fører du over.....
Hånd 2:
Du åbner utg og får renakke - så flatter jeg bare hans reraise. Du viser jo styrke og han kommer alligevel over toppen på dig.
Allan
Som standard spiller jeg begge hænder på samme måde - der skal mere info på, for at vi kan vurdere om linien bør revurderes i de specifikke tilfælde.
Lige mht. til hånd nr.2 kan du med fordel 4-bette noget mindre så du har muligheden for at komme væk mod en 12/7/x.
F.eks. 4-bette til 50-55 i stedet for 69 som i langt højere grad comitter dig.
@muff
Vil du så folde til en skub hvis du kun 4-better til 50-55 stykker, siden du taler om at comitte sig. Som udgangspunkt må vi vel sige at hvis vi 4-better nogensinde for 100bbs må vi vel spille for stakken?
Muff.. det er fint nok at bette lidt lavere i et 4-bet men det er kun for at komme væk de gange vi har Q2 eller noget andet bullshit. Vi kommer aldrig væk fra AK når vi har 4-bettet.
@Power
Jo, langt de fleste gange spiller vi selvfølgelig om stakken for 100 bbs når jeg 4-better. Men ved at holde 4-bettet på 50-55 giver du både dig selv muligheden for at komme væk i modsætning til 4-bettet til 65-70, hvor du har 35 % af stakken inde, og derfor er mere comittet end mit eksempel.
Derfor har man også muligheden for at 4-bette bluffe, hvis man vil straffe en ivrig spiller som 3-better light.
Hænderne er ûberstd og jeg spiller dem 99/100 gange sådan der. Den sidste gang missclicker jeg.