NL200 på ongame
Jeg er 100% readless på villain da jeg kun har spillet et par hænder ved bordet og jeg ikke har stats på villain
Seat 2: lapochkin ($539.50 in chips)
Seat 3: floswetten ($291.75 in chips)
Seat 5: OhgiglhfO ($359.60 in chips)
Seat 7: Razga4 ($200 in chips)
Razga4 is dealt A♥K♣
ANTES/BLINDS
floswetten posts blind ($1), OhgiglhfO posts blind ($2).
PRE-FLOP
Razga4 raises to $7, lapochkin bets $539.50 and is all-in, floswetten folds, OhgiglhfO folds, Razga4 ??
Øøøøh hva fanden gør jeg her?
\Razga
NL200: AKo vs 3bet push
Jeg kan ikke se ham gøre det med dårligere connectere end AK, hvorimod jeg godt kan se ham lave det move med AA/KK. Derfor folder jeg, da alt andet er et flip..
Men sick et spot
Jeg caller... Tror ikke rigtigt jeg kan give dig nogen grunde du ikke har tænkt over :-)
Betaler. Hvis det var hans intention at 3 bette så har han ofte en masse skrald som du elsker at komme ind mod. Hvis han monkeyjammer sine AA/KK på denne måde så mister han en masse value da du ofte har en masse skrald du bare folder - så lad ham bare brænde sine penge. AKo er dog i din nut-range selv mod et openshove imho. Det er også kun 4 handed.
Ja altså, du har vel ikke tænkt dig at folde, og så er der vel kun én mulighed tilbage? Jeg forstår ikke hvordan du kan overveje at folde her, det er da langt mere sandsynligt at villain er stjernepsykopat end at han er en stram tørkage.
Jeg snapper.. Hvis han laver det move med AA/KK, jamen så lad dog barnet og skriv en note..
Jeg snapper den også, samme grunde.
Jeg synes ikke at det er en fejl at kalde for 100 BBs med AK.
Jeg betaler.
Mvh Simon.
Jeg har kun set det move et par gange (på lavere stakes), og det var AA hver gang. Jeg har selv lavet det et par gange imod donks jeg vidste absolut ALDRIG foldede noget som helst pre flop, og jeg havde AA hver gang.
Sikkert marginalt foran hans range, så call er rigtigt, med mindre man tilter af varians :)
Timede i bund og foldede
Jeg så ham aldrig lave dette move mere i den session. Han spillede generelt "fornuftigt" uden at være for dygtig.
Uden rake skal du have en equity på 193/403 = 47.9% for at være breakeven på at calle.
Hvis man regner med at der bliver raket 4% af puljen skal du have 49.9% equity
Er der max rake på f.eks $2 skal du have 48.1% equity
Hvis villain har f.eks. 7♥ 7♠ har du 45%, og det er dermed -EV, uanset hvad rake er.
Så spørgsmålet er, hvor ofte tror du at villain gør det her med AQ eller lignende? Readless havde jeg ret så afgjort mucket.
Edit: selv mod 2♥ 2♣ har vi kun 47.8%, så der er ikke potodds til nogle flips.
Nu er fake missclick jo heller ikke usædvanligt, så jeg ser ingen grund til at flippe/være crushet her.
Jeg venter til jeg har lidt bedre reads.
MVH Skod
Problemet med et fold er, at vi næsten totalt kan udelukke KK og AA. For det første semiblocker vi selv for de to hænder - for det andet, så er KK og AA de to nemmeste hænder at spille i NLHE. Generelt er det aldrig et kæmpe fejl at gå død postflop med en modstander, når man er HU i potten. Hænder er i øvrigt nemme at spille, for KK er det kun esset man "frygter".
Når man ser plays som disse, donks eller ej, er det oftest hænder som er svære at spille postflop. Derfor vil det typisk være hænder som 22-JJ, måske AQ og AJ, og allerede her er det et easy call. Tilføj lidt wtf hænder, som Thyssen plejer at sige, så har vi et nemmere call.
BUMP!
Jeg vil gerne høre lidt flere meninger på den her, selvom jeg kan se at fold siden er underrepræsenteret.
ManCini skriver at man kan udelukke AA og KK. Det er imo noget fis. Måske er SteelChickens erfaringer fra noget lavere stakes, men jævnfør dem så er AA og KK ganske sandsynlige holdings + vi har ikke potodds til at tage et flip imod lavere par.
Jeg er måske præget af at jeg spiller på Ladbrokes, hvor preflop aggrassive fisk er ret sjældne, og at jeg personligt hader varians. Men jeg tror ærligt talt at AA/KK er mere sandsynligt end AQ/AJ, uanset hvad vi blocker for. Hvis jeg havde set ham lave det move flere gange, så klart call, men præcis i dette spot hvor vi ikke kender villain og villain ved dette er det lidt noget andet.
Jeg har nogle gange selv 3-bet-shovet AA/KK, dog i tours. Det har altid været enten hvis jeg fik den i en af de første hænder - hvor skurkene ikke kende mig - eller lige efter at have skiftet bord. Hvis folk først ved at jeg er en tørkage er det jo latterligt, men hvis de åbner i tidlig position og readless ser mig overbet-shove antager mange per definition at jeg nok har lortehænder.
Med AK er diskussionen akademisk, da vi jo under alle omstændigheder var gået død hvis villain havde 3-bettet til "almindeligt" (da vi havde 4-bettet, etc.)
Diskussionen er nu om vi kan levelle os selv ind i et fold. I don't think so....
Snap-call
Jørn
Rent poker teoretisk er det her en super tæt på ligegyldig beslutning, ergo handler det om andre spørgsmål. Hvor stor value er der i at doble? Tilter du over at tabe flips? Tilter han over at tabe? Hvem har momentum? Giver det dig noget for dit image at calle? Gainer vi noget ved at køre høj varians kontra lav varians? Langt mere afgørende end de 0.5% muligvis equity den ene eller den anden vej.
Jeg caller btw.
Jeg har nu aldrig skrevet vi kan udelukke AA/KK, men jeg vil gerne NÆSTEN udelukke det.
Thyssen har en god pointe - hvorfor skal vi lægge en hånd ned vi alligevel var gået broke med, velvidende at villain endda tager en noget mere utroværdig linie. Altså, hvis han virkelig er så elendig at skubbe KK/AA, så okay, så skriver vi en note.
Joonas har dog også en god pointe, som hver enkelt person kun selv kan svare på dem. Skal jeg selv svare på dem, gør det bare min situation nemmere.
Fistpumpsnap, med en fin følelse i kroppen.
@Mancini
Vi har i dette spot ikke nogen FE at spille på som vi har i normale 4-bettede pots
@ Razga
Det ved jeg godt, men det er ikke pointen med det jeg skriver :) Jeg har endnu ikke set noget godt argument for et muck, mens der er rigeligt med gode grunde til et call. Jeg folder ALDRIG i dette spot, jeg synes hånden havde været mere interessant hvis du havde haft AQ.