Heysa. Jeg sad lige og stenede lidt NL200 og så kom denne, efter min mening, interessante hånd. Brugte ikke PT eller HUD men villain spiller somewhat TAGish og har ikke været out of line endnu. Vi har spillet et par 3 bettede pots, dog uden meget action postflop.
***** Hand History for Game 7398847649 *****
$200 USD NL Texas Hold'em - Wednesday, September 24, 03:42:06 ET 2008
Table Table 127301 (Real Money)
Seat 2 is the button
Total number of players : 6
Seat 1: Dinalronho ( $601.39 USD )
Seat 5: BINGO7400 ( $200 USD )
Seat 4: MrBrightEyes ( $295.10 USD )
Seat 6: Tore1111 ( $165.54 USD )
Seat 2: IamTheKingx ( $200 USD )
Seat 3: Bjeujeuler ( $221.83 USD )
Bjeujeuler posts Small Blind [$1 USD].
MrBrightEyes posts Big Blind [$2 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to BINGO7400 [ Kc Ac ]
BINGO7400 raises [$8 USD]
Tore1111 folds
Dinalronho folds
IamTheKingx calls [$8 USD]
Bjeujeuler folds
MrBrightEyes calls [$6 USD]
** Dealing Flop ** [ 6c, 7s, 5c ]
MrBrightEyes bets [$13 USD]
Hvad synes I er bedst her? Calle og se turn an? Eller semibluffe?
Og hvis vi forestiller os at jeg caller og turn slår en [ 8d ]. Potten er $51 og villain byder $24, hvad gør vi så?
Jeg tænker her at han range er noget lignende:
56,67,78,89,99,88,77,66,55,79.
Med den range in minde er jeg sjældent godt inde. Jeg mener at et raise er udelukket, men er implied odds gode nok til et call? Og hvad med reverse implied odds?
NL200 AKs flop- og turnspot
Når Villain donker ud i dig efter et UTG (godt nok SH) raise, må vi formode, Villain har ramt floppet eller har et weak overpar.
Villains range er nok noget suitede connectors, samt 44-TT. Vi kommer til at spille de næste streets i position og med nutflushdraw har vi mindst 9, og sandsynligvis op mod 14 outs. Jeg har derfor ikke noget mod at raise her. Jeg siger nok 41 her og ser, hvad Villain gør.
Det gør det svært for en Villain med 44, 78 og 99-TT at vide, hvor han står på turn. Byder Villain igen på turn, flatcaller jeg og ser river an. Checker Villain turn til os, er det alt efter om vi vil have et gratis kort eller vil reppe et overpar, der beskytter mod draws. Netop for at holde begge muligheder åbne, vælger jeg at raise floppet, da det imo holder vores range åben.
Faren ved at raise floppet er, at hvis IamTheKingx kommer med, kan det besværliggøre vores beslutninger senere hen, men vores hånd spiller relativt godt 3-handed.
For at besvare det scenario du selv opstiller, hvor vi kun har callet floppet, er vores range snævret lidt ind. Han har os på AJ+ med farvetræk, 88-AA og lidt air og suitede connectors. 88-AA er nok mindre sandsynlige, da vi nok alle dage ville raise floppet med den slags hænder. Caller vi kun floppet, synes jeg, vi er tvunget til at flatcalle turn igen med [ 8d ] og et bud på 24. Der kan vi så til gengæld komme i klemme, hvis IamTheKingx vælger at raise.
Den letteste vej vil klart være at raise floppet, forsøge at få potten her og nu og ellers heads-up, hvor vi har reppet noget stærkt ala. JJ-AA, AJs+ med farvetræk eller set.