Jeg eksperimenterer i øjeblikket med lidt NL200 efter råd fra Ahle. Jeg vil for så vidt forsøge at fortsætte min spillestil fra NL100.
Here it goes. Hånden er den første ved bordet, jeg er derfor i BB. Villian har jeg haft en tidligere session mod, mit indtryk er at han er TAG. Jeg ved han multitabler, og noget kunne tyde på han er regular.
Seat 1: mancini ($200 in chips)
Seat 2: Nutzee ($194 in chips)
Seat 3: Gazzza110 ($104.50 in chips)
Seat 4: Horal ($200 in chips)
Seat 5: pannkaksb ($253 in chips)
Seat 6: BaronGryn ($60 in chips)
BaronGryn: posts small blind $1
mancini: posts big blind $2
----- HOLE CARDS -----
dealt to mancini Q ♦ A ♠
Nutzee: folds
Gazzza110: folds
Horal: raises to $8
pannkaksb: folds
BaronGryn: folds
mancini: raises to $26
Horal: calls $18
----- FLOP ----- 9 ♦ 8 ♠ 2 ♣ (53$)
mancini: bets $37
Horal: calls $37
----- TURN ----- 9 ♦ 8 ♠ 2 ♣ A ♦ (127$)
Now what? Bør vi bette en anelse mere på floppet? Som spillet, hvad gør vi?
NL200, AQ i rr OOP
@AlexKP
Hvis vi better her, er hånden så ikke face up? min første indskyldelse. Medmindre vi normalt better turn oop i en rr pot. Og det er sjældent mig mig ;-)
@Tinamus
Forstår at det syntes du ik....tak, så vi gør det samme med QK, JJ og hvad vi ellers reraiser?
Hvis vi better og får på nakken, hvad så? så tænker jeg straks AK, men jeg ser også spøgelser lige nu. Desværre er de ofte ægte :-(
@ManCini
Horal er regular og nok en af de bedste spillere på NL200 efter min mening.
Jeg tror du er skidt ude her....ville chekke turn og se hans udspil....
Man kan vel sige du får hvad du vil have, så jeg havde fortsat med at bette mellem 80-100.
Vi skal ikke diskutere det, standard eller ej, men syntes i spiller for hårdt RR OOP, så jeg kommer aldrig så langt som her, men jeg vinder altså alligevel..
Hva med en check-raise allin? vi slipper nok ikke væk med kun 137$ mere bag... så får du måske også nogen ekstra skejser ud af et bluff/draw/9'er der prøver at sikre potten her..
Horal er klart en af de stærkeste spillere på 200 NL og den jeg har oplevet er mest light i reraised pots.. Hans range er altså relativt bred.
Han sætter dig sandsynligvis på en overpar - især hvis du tjekker turn og dermed viser svaghed. Dette vil han med stor sandsynlighed reagere på og forsøge at bette dig ud af potten, hvilket du ønsker at han forsøge i dette spot. Han har floating potentiale.
Går den tjek-tjek på turn kan du smide et valuebet ind på river. Hvis han har AK er den efter min mening svær at komme væk fra som spillet.
Jeg undgår at reraise pre med AQ OOP. og hvis jeg gør så squeezer jeg den op til 28-30. Jeg checker turn og afventer.
Er han regular, skal du bare mixe check/bet/skub i forhold til dynamikken, og hvordan du tror han ser dig.
Lækkert nok at se du renakker preflop, men giv den lige en tak ekstra, fordi du er oop. 28-30 ser imo bedre ud.
Flop fint - turn mixer jeg op, jeg checker nok oftest for potcontrol og for at induce calls fra JJ,QQ o.l. på river.
Ved nærmere eftertanke synes jeg faktisk, at et skub på turn er rigtig frækt.
Preflop giver jeg den også lidt mere, men der efter er det svært at sige, det afhænger meget af dynamikken. Villain flatcaller dig på et tørt board for en reraised pot, og A'et på turn sætter os langt foran eller lisså langt bagud som hele tiden tror jeg. Jeg ser ingen hænder overhovedet der betaler på turn som vi kan slå, så et check vil jeg foretrække 9 ud af 10 gange. Er der sket noget specielt mellem jer som Asger_B er inde på, kan man eventuelt skyde turn. Betaler han turn, skyder jeg et blocking bet på river, da han vel nok checker flere dårligere hænder bagved end han selv better.
har ikke læst nogle af de andre post... jeg checkraiser allin her alt efter hvad villain byder på turn...
Jeg kan os helt klart best lide et tjek-raise på river. På 200NL synes jeg ikke man ser særlig mange 2nd barrels i re-raised pots. Ved at bette turn synes jeg tit vi lader ham slippe alt for billigt. Giv ham chancen for at stacke os med JJ/QQ eller lign.
Udover hvis han er en dygtigt 200NL regular kan han sikkert også finde ud af floate i en re-raised pot.