NL200 på Ongame
Jeg har kun 55 hænder på villain men han spiller 52/5/0,8.
Jeg har spillet TAG og ikke lavet noget gris
Seat 3: Razga4 ($207.70)
Seat 4: kaisermond ($93.10)
Seat 6: tantadruj ($212.45)
Seat 8: malikz57 ($207.70)
Seat 10: -Abramovich- ($236.20)
Razga4 posts small blind ($1)
kaisermond posts big blind ($2)
---
Dealing pocket cards
Dealing to Razga4: [A♥, Q♠]
tantadruj folds
malikz57 raises $4 to $4
-Abramovich- folds
Razga4 raises $13 to $14
kaisermond folds
malikz57 calls $10
--- Dealing flop [T♠, 7♠, A♦] - $30
Razga4 bets $20
malikz57 raises $193.70 to $193.70 [all in]
Razga4??
Std. easy fold?
NL200: AQ på AT7tt flop
Med de stats han spiller, kalder jeg hver gang, men måske mit leak :-)
Hvad er det der gør folk antager spots som de her bare er standard easy folds? Du må gerne uddybe :)
Det giver bare ikke det store analytiske indblik.
Hvilke hænder skal villain spasse ud med som vi er foran i en 3-bettet pot?
Ax♠ virker mest sandsynlig og der er vi bagud til AT og AK. Så er der AJ tilbage.
Jeg tror ikk en donk, overbette 2par og bedre og er heller ikke så bange for AK.
Imo ligner det et draw og dem er der masser af 89o, xx♠ etc.
Ergo kald.
Level?
Hvis ikke, så snapcall. At bet/folde mod en spastiker er HELT blankt. Hvis du overvejer at folde her, så vil jeg ønske dig tillykke med, at du er på en lifetime heater♥
Jeg synes jeg generelt nøjes med at kalde preflop i spottet når en loose passiv spiller raiser, men det kan godt være det er en fejl, men vi får aldrig villain til at folde noget bedre og der er ikke meget værre i hans raise range.
Derudover folder villain nok heller aldrig noget dårligere postflop hans passive stats in mente.
Men feel free til at fortælle mig noget andet.
Jeg kan godt folde floppet, men jeg er ikke vild med det - har du ingen anelse om hvad villain har gjort med draws og andre middelhænder tidligere?
Men hvis du mener at villain nok kun shover med bedre så synes jeg godt du kan bet/folde
@Matzer81
Jeg 6-tablede så jeg har ikke lige nogle andre reads end stats.
Ok, hvis du 3better den her hånd preflop, skal du obv calle flop. Du kan ikke 3bette for value, floppe tpgk mod en fisk du isolerer, og så folder når du rammer dit drømmeflop. Det lyder simpelt, og det er er det også. Obv vil han en gang i mellem have noget lækkert, men hvis du folder med det read du har her, mener jeg det er en fejl. Og jeg tror han, uvidende om din range, vil raise mange Ax hænder du har slået, fordi 'hey, jeg har top par, jeg er all in'...
Jeg kan ærlig talt ikke se hvordan det her nogensinde kan være mit drømmeflop? Jo, jeg har da ramt, men så er det heller ikke vildere.
"Jeg kan ærlig talt ikke se hvordan det her nogensinde kan være mit drømmeflop? Jo, jeg har da ramt, men så er det heller ikke vildere."
Du bekræfter mig i, at du løber som Gud.
Det er ikke for at være nedladende, men det er simpelthen spilteoretisk katastrofalt at bet/folde her.
@SS Dine udtalelser bør i stedet bekræfte dig i at du spewer max for tiden!
Så du autostacker bare når du rammer TPTK mod en passiv villain? Super...
Du må MEGET gerne forklare hvorfor man ikke kan bette for pure value fordi villain NÆSTEN altid caller ned og så folde når man møder modstand?
Altså jeg kan ikke hvordan du kan drage den klokkeklare konklusion at villain er typen som bare skubber luft, Ax og FDs her. Jeg er fuldstændig uenig :)
@ Razga
Du har 55 hænder på manden - ergo aner du INTET om hans agg. faktor, omend den nok ikke er uendelig. Den kan i princippet være 3. Pointen er, at manden spiller 50/5, hvorfor han er donk. Hvor mange Ax-hænder tror du sådan et menneske folder? I øvrigt så slowplayer muppets 9/10 gange, uanset hvor drawy boardet så end er. Bet/folder du også AK her? Eller A7?
@ mazter
du kan ikke sætte en raising range op for sådan en mand. Han raiser ikke de 5% bedste hænder - han raiser bare random 5%.
Som jeg ser det, er det igen et spot som vi ikke har en range crushed, men altså er ret fint inde med det flop vi har floppet (ikke drømmeflop, men det er ca så godt vi kan ramme.), og skal snapcalle uden at tænke nærmere over det. Det er givet at spots som det her kan forekomme varians prægede, og under små samples føles til at man løber ind i en top range, men det gør det ikke mindre til et call imo.
@Mazter
Generel misforståelse ikke at 3bette en 52/5 mand med AQo her faktisk. Tror du kan være rigtig pænt sikker på at de 5% af hans raising range nok med stor sandsynlighed ikke indeholder nogen som helst premiums, da han limper. Bare fordi han spiller loose passive, betyder det jo ikke at han limper alt andet end premiums. Det er ren og skær mega value at 3bette ham pre, og et saftigt spot vi havner i postflop pga det.
Det synes jeg ikke umiddelbart jeg er enig i. Måske er det ikke helt præcist de bedste 5% han raiser, men jeg vil mene at typen oftest raiser de 5% som han anser for at være bedst - Han har like never J7s eller lignende her som han mener er raise-værdig preflop.
Mht til postflop, så tror jeg næppe villain har en random flushdraw - hans stats peger i hvert falde ikke på at han autoshipper farvetræk i pots, da han med hans loose preflop-spil rammer forholdsvist mange.
Men generelt er det jo ofte psyko-svært at finde en range for hvad en sådan type pludselig freaker ud med...
Jeg kan godt se SS's pointe med at vi ikke aner noget (ret meget) om villain fra de stats vi får og at vi derfor ikke kan lægge ret meget i den info vi få derfra.
Men det modsatte er jo også gældende - Chancen for at stats'ene er retvisende er vel lige så stor (vel egentlig lidt større i og med vi har et vist datamateriale)
Hvis vi fjerner al info om manden, siger det er hans 4. hånd og han har taget en pot ned med et cBet, snapper du så også?
Vi skal have 42ish % for at et kald er godt og mod denne ret løse range for villain så har vi det ikke.
Hand 0: 37.165% { AhQs }
Hand 1: 62.835% { AA, TT, 77, ATs+, As9s, As8s, A7s, As6s, As5s, As4s, As3s, As2s, 9s8s, ATo+, A7o }
Den inkluderer godt nok kun alt der har ramt og ingen flushdraws, men det går vel so-so lige op med de gange hvor villain af en eller anden grund har KK f.eks.
Nu er den range der jo også bare helt voldsomt fantastisk skewed fra start til slut til rene nuthænder, og ret så meget off - det vilde er at vi faktisk har 37% mod en så nuttet range, det kræver altså ikke meget før vi ryger over på den gode side. Jeg mener hans raising range oftest bare et lidt random, at nu vil han raise, KJo kinda hænder, QTo, eller andet junket, og helt sikkert en top del af rangen.
Hand 0: 54.952% 53.38% 01.57% 372915639 10991988.00 { AQo }
Hand 1: 45.048% 43.47% 01.57% 303720417 10991988.00 { AA, TT, 77, AsKs, ATs, As9s, As8s, A7s, KsQs, 9s8s, AJo }
Nu gav jeg den et skud, den er mere realistisk, men stadig pessimistisk i mine øjne.
@SS: Ikke for at være nedladende, men det er ikke spilteoretisk katastrofalt at bet/folde floppet.
Mht hånden, så synes jeg preflop er temmeligt skidt. OOP med en halvdomineret hånd mod en gut, der hidtil har åbnet 2-3 (!!) gange på 11 orbits.. Det svarer lidt til selv at smide sæben i fængselsbadet.
Jeg kan ikke lide flopbettet - det tjener ikke det store formål mod sådan en gut. Mht raiset... puke mand, i praksis ender jeg nok med at calle, men jeg tror egentlig ikke det er en god idé. Enten har vi 30%ish, eller også trækker vi til et sted mellem 1/2 og 3 outs.
/AB
@ AB
Hvordan kan det ikke være spilteretisk forkert at bet/folde en kæmpe hånd mod en donk, når vi sandsynligvis folder den bedste hånd 9/10 gange?
Hvis han ikke kan bet/calle det her flop, så vil jeg hellere checke bag. Vi har endda Q i farven, så selv en spar på turn er ingen katastrofe.
Nu er det jo præcis det AB siger, og i ser forskelligt på situationen, som du kan læse af hans indlæg.
Tror ikke du skal ligge det store i at du ikke har vist noget skum op endnu, han har sandsynligvis intet bemærket :-)
Jeg ville ikke reraise preflop. Hvis de 5% han raiser preflop holder bare nogenlunde vand, så er du allerede skidt inde der. De flops du får modstand på er du tit crushed og du vil få svært ved at styre pottens størrelse pga din position. Og vælger en passiv donk at skyde flere streets skal du nok ik forvente det er for sjov.
I situationen vil jeg puke... og folde. Jeg mener vi med vores rr de fleste gange får folded hænder vi slår og sådan set bare har dem tilbage der har os kneppet. I øvrigt tror jeg ikke vi ser en så passiv fisk skubbe sine draws, så jeg antager han har en made hand og hvilke er der tilbage af dem? Altså Manden åbner 5% og har kaldt et reraise for så at skubbe over et c-bet på et A højt flop. Jeg ser dig slå brain-farts og det er ca. det.
Pre har jeg ikke noget imod at 3bette, men jeg checkker nok lige hans foldto3b inden. At flatte er selvfølgelig også fint, men imo ikke pga af at vi holder dominerede hænder inden. hvis han ikke raiser en skid pre, raiser han heller ikke QT osv pre, så argumentet for at flatte burde imo mere hælde imod at vi gerne vil se flops med AQ vs hans åbningsrange, helst ikke vil 4bettes (så har vi obv et easy fold).
Hvis han er "PÅÅT when checkked to" donk, er flop check nok fint. Ellers cbetter jeg. En 55/5 spiller folder intet, så jeg vil gerne have value fra whatever de altid peeler flop med. Ax, KQ, QJ, Tx, 7x, T9, spades, osv.
Jeg kan ikke huske sidst en 55/5 spiller har vist mig en hånd> AQ her. Tilgengæld ser jeg draws, random Ax og lidt blowups SÅ ofte at jeg ikke rigtigt tænker længere end "YES, fedt!" og betaler.
Jeg mener villains range i det her spot, skal indeholde alle Ax hænder, og langt færre flush draws. Jeg tror han caller dem størstedelen af gangene, når han er så passiv preflop. Jeg tror aldrig han folder nogle af de hænder han raiser pre til 3bets, og jeg tror han raiser nok Ax pre til vi har et easy call her. Obv vil der være spots hvor vi har 2.56%, men så tit flopper han heller ikke set.
Og vigtigst: Vi folder aldrig AQ på et A board mod en 52/5 spiller, han har bevidst han intet ved om poker, vi har ramt=call! Jeg ville være mere bekymret hvis vi var på højere stakes, hvor fiskene som regel tænker bare lidt, men ham her, naw, call!