Hey.
Fandt ud af, at jeg havde et par hundrede dollars stående på Betfair, så jeg tog et par shots. Sidder på bord med villain på mine 2 borde, og spillene er super ringe, da ValueCity og ham dér ALLaddINN sidder der, og bordets donks lige er skredet, så har taget autopost-knappen fra og skal til at smutte, da denne hånd opstår. Villain er btw Zanzaro22, eller noget i den stil. Han virker rimelig tight, men stjæler en del. Har ikke stats på ham, med det lignede, at han spillede et rimelig std. TAG game. Han spiller ret mange borde, så han er nok godt klar over, at jeg ikke er reg:-) Har desværre ikke HH'en liggende, men here goes:
Effektive stacks er 100bb's
Villain åbner fra utg+1 til 7
Jeg siger 22 i MP med A♦Q♣
Resten folder, villain caller.
Flop: J♠T♣2♠ pot = ca. 44
Villain checker, jeg skyder 31, villain caller.
Turn: J♠T♣2♠6♠ pot = ca. 106
Villain checker, jeg checker bag.
River: J♠T♣2♠ 6♠ K♣ pot = 106
Villain checker, hero skyder hvad?
Jeg har virkelig svært ved at se hvilke hænder villain spiller sådan her, så er pretty lost ang. betsizing og hvad hans range egentlig er?
NL200: AQo i 3-bettet pot mod reg
Ehhh come on, er det virkelig så simpelt!?!?
bet/call 80 eller noget i den stil, synes altså ikke der er det store i den
Ehhh, kan heller ikke lige definere en range her umiddelbart.
AT+ og KQ må være mest sandsynligt. Mht. betsizing så kan vi næsten med 100% sikkerhed udelukke flushen og derfor skal der selvfølgelig bettes.
Det ligner en marginal hånd der gerne ser showdown så billigt som muligt. Et bet på maks. 2/3 pot kan fremkalde et kald fra en hånd som KQ eller AK.
3better du altid AQ preflop? Jeg blev forleden vejledt omkring denne hånd preflop, og der findes gode argumenter for at calle med AQ, som jeg ikke lige var opmærksom på
/sakii
@ sakii
Vil du uddybe?
Argumenterne for at flatte med AQ i stedet for 3bet er faktisk beskrevet af Thyssen i denne tråd.
www.pokernet.dk/forum/show.asp?tid=168925
Andre fordele er muligheden for at raise (både ip og oop) lave flops. Rammer du A eller Q på floppet kan der ligeledes raises og der er god deception-value, da villain oftest ikke vil sætte dig på AQ qua dit preflop flat-call.
Ved 3bet får du oftest kun kald af dårligere hænder, men det er jo også det Thyssen beskriver.
Alt er selvfølgelig afhængig af villans tendenser og der er givetvis også spots, hvor 3bet er ok.
60-70 call skub?!
Imo ikke meget kød på hånden, og du er vel egentlig ikke i tvivl?