NL200- AQs Linie i B-Battle

#1| 0

Readless på villain. Men ud fra stacksize alene vurderer jeg ham ikke til at være topchef. Jeg spiller ca. 22/16/2.

1/2 Texas Hold'em Game Table (NL)
Total number of players : 6
Seat 1: VILLAIN ( $148.76)
Seat 2: ( $224.97)
Seat 3: ( $231.95)
Seat 4: ( $214.20)
Seat 5: ( $216.05)
Seat 6: HERO ( $382)
HERO posts small blind (1)
VILLAIN posts big blind (2)

** Dealing down cards **
Dealt to HERO [ A, Q ]
Seat 2 folds
Seat 3 folds
Seat 4 folds
Seat 5 folds
HERO raises (7) to 8
VILLAIN calls (6)

** Dealing Flop ** : [ 6, T, Q ] POT: ca. 16
HERO bets (11.40)
VILLAIN calls (11.40)

** Dealing Turn ** : [ 6 ] POT: ca. 39
HERO bets (18.43)
VILLAIN (18.43)

** Dealing River ** : [ J ] POT: ca. 76
HERO...?

Kommentar hele vejen er velkommen. Party's nye software har buttons der byder 1/2, 3/4, 1/1 pot. Jeg byder 3/4 pot på flop og 1/2 pot på turn. Måske bør jeg byde mere på turn, men det er trods alt et paired board nu og kan godt lide at holde potten nede her ude af position...??

Hvordan skal vi spille river?

damster

07-10-2008 16:07 #2| 0

Jeg better mere på turn, som du selv er inde på, der er mange draws derude og dermed mange kort vi ikke har lyst til at se på river. 24-26 stykker er nok mit bud.

Check-call river, alternativt blockbet/fold linien. Det er en semiklam river som falder, omvendt er det svært ikke at betale af som spillet. Check-call er helt klart min foretrukne linie for at induce bluff / potcontrol. Ser ingen grund til at valuebette 3 streets, fordi hvilken dårligere hånd caller os?

07-10-2008 16:32 #3| 0

Det er en fuldstændig vanvittig påstand at vi ikke kan trække value på 3 streets med TPTK i en blindbattle på partys 1/2 bord for 75bb.

TPTK i en blindbattle på partys 1/2 er nuts, så længe vi blot bliver betalt af.

Jeg better mere hele vejen, så jeg trækker value fra draws og kan mose river.

Siger du 14 på flop er der 44 på turn, hvor du kan sige 38=en riverpot på 120 og du kan mose river.

Aktuelt: Valuebet og fold til raise-Ja river er klam og han kan have QT/QJ, men han kan altså også have Q9, KQ(meget sandsynlig) eller en KJ der kunne finde på at betale af.´

Siger nok en 40-stykker. Føler jeg for det overbetpusher jeg bare.

Meget stor fejl at tænke i pot control på turn i dette spot, da vi misser så vanvittig meget value fra Q8 og AT og andre sjove hænder som party spillerne dukker op med.

BTW: C/C er obv en fin option, hvis du af en eller anden grund(timetells på tidligere street, tidligere linjer) er relativt overbevist om at draws er en stor del af hans range-Har du ikke det better jeg bare.

07-10-2008 16:37 #4| 0

@ OP

Det er det HELT forkerte turnkort at tænke på potcontrol med. Der er stort set ingen 6'ere overhovedet i hans range, så kortet er simpelthen total blank. Max gas på turn.

07-10-2008 17:44 #5| 0

Løp er ret spot on!

07-10-2008 18:04 #6| 0

Jeg checker for at induce bluffs fra de missede farvetræk og betaler en sjælden 98 af. Fold bliver temmelig umuligt idet jeg har svært ved at se, hvad han troværdigt kan repræsentere med et skub på river der slår os!

Jeg better også mere på turn, hvilket bare gør det endnu nemmere at c/c river!

07-10-2008 18:11 #7| 0

Villian ligner enten et misset draw eller en mere marginal hånd med SDvalue.
Der er jo ingen tvivl, hvilken action der bør tages med hver af de ranges..

Hvis man er 100% readless, kan det så ikke være en ide at mødes på midten? Istedet for at enten checke eller skubbe, kunne man bette et lokkebet (30$ish), som tillader villian at skubbe indover med missede draws (sidder med 110 tilbage). Hvis villian caller et skub med KJ jf. løp, kunne han formentlig også lave et move i den karakter med et missed draw?!
Vi får samtidig lidt value fra SD hænder, der ville checke bag os...

En der kan regne en EV ud? Ved ikke lige om jeg er helt væk ....

07-10-2008 21:08 #8| 0

Nærmere fuld pot på turn, hvad er dine tanker bag et halvt pot bet på så drawy board? Synes det er et stort leak at ville potcontrolle her. Som Løpentin better jeg insta river, og vil altid have 3 streets of value afsted her.

07-10-2008 21:58 #9| 0
OP

Mht til at bette samtlige streets for value med TPTK ude af position imod en spiller du ikke kender overhovedet, så virker det ret tyret, synes jeg. Men det jeg kender til Løp og ManCini, så er de også lidt "tyrede". :)

Hvor er det lige den draw heavyness på turn er? Der ligger et unlikely farvetræk og et KJ/J9 træk- thats it. Der er ingen gutshots med til turn er jeg ret overbevist om. Boarded er paired så alle freaky mellempar JT/T9 hænder etc. der improver til 2 par er næsten drawing dead. Men de kan stadig bette river for value eller som bluff.

Som sagt er det også min tanke at bette mere på turn. Jeg bruger dog halvpotbettet som 2nd barrel til at picke rigtig mange pots op til en billig pris, så derfor er det mit udgangspunkt på turn. I den aktuelle hånd er jeg faktisk interesseret at holde manden inde i hånden med de hænder der kan improve til second best. Jeg bruger i forvejen halvpotbettet som 2nd barrel til at picke rigtig mange pots op til en billig pris, så derfor er det mit udgangspunkt på turn. Jeg er ret overbevist om at værre Qer ala QJ/Q9/Q8 har jeg hørt fra på flop eller får et raise på turn.

Det betyder at der er ret mange hænder hvor halv pot / 3-1 (=25%)er en skidt pris på turn:

KxJx for eks er 23%
Farvetræk som A9s og J9 er 18%
TP som KQ/QJ/Q9 (hvis de stadig er med) er 7%
Hænder som JJ/JT/T9 er 5%

Af de hænder er der mange vi mister ved at potte turn med de aktuelle stacks, men mange vi kan få et bet ud af på river. At kalde 1/2 pot her for et kæmpe leak er jo obviuously helt gak... :)

At byde lidt mere imod IKKE unknown villain så som 2/3-3/4 pot er nok bedre, men readless er du bare på dybt vand...

damster

EDIT: Så ved at potvontrolle en smule stacker jeg ikke selv af på river...

08-10-2008 01:21 #10| 0

Men ikke at ville stacke af på river, er en smule for tyndt synes jeg. Ved ikke om jeg vil kalde Mancini og Løpenthin specielt tyrede fordi de vil have 3 streets ind her, det virker ret så standard.

Gode tanker generelt bag dit halve pot bet, og som der står synes jeg at konceptet at potcontrolle turn virker som et leak. Samtidigt, kan jeg heller ikke lide at halvpotte turn nogen steder overhovedet stort set. Halvpotter du en 6'er også så?
Og med de odds du tilbyder, check folder du så en farve og 9'er på river? Tror ikke helt jeg forstår konceptet.

08-10-2008 10:32 #11| 0
OP

Ja, som sagt er jeg enig i at jeg nok bør byde mere på turn, for også at få en nemmere beslutning på river. Og du har ret mht. 6eren, der skyder jeg nok de standard 3/4, men det er også fordi at den er helt gemt og rangen, der betaler nu også indeholder endnu flere hænder, som AQ/QT. :)

Min plan var jo at check calle et riverbet, men han insta-rester sine 110 og jeg går i boksen og ender med at folde... Det er her jeg synes jeg laver en kæmpe fejl og i retrospekt vil jeg ikke lave denne fejl ved jeg skyder hårdt på turn, så derfor er jeg også enige i at min betsize på turn er skæv aktelt.

Der hvor jeg går galt i byen er at jeg "overser" hans stacksize på kun 75BB (jeg tænker stort set altid i 100BB stacks fordi det er standard :D - det er et leak jeg skal arbejde med) og derfor bliver mine bets skæve. :( Hvis han har 160 tilbage på river og skyder ca. 2/3-1/1 pot så betaler jeg, er jeg ret overbevist om og jeg tror ikke han kan reste for 2+ x pot.

Nuvel, han er lige "flink" at vise handsken op:

** Dealing River ** : [ J ]
HERO checks
VILLAIN bets (110.93)
VILLAIN is all-In.
HERO folds

Creating Main Pot with $72.66 with VILLAIN

** Summary **
Main Pot: $72.66 | Rake: $3
Board: [ 6 T Q 6 J ]
VILLAIN balance $183.59, bet $148.76, collected $183.59, net +$34.83
[ K T ] [ two pairs, Tens and Sixes -- K,T,T,6,6 ]

damster donk

"show the bluff - its good for the game!"

08-10-2008 10:42 #12| 0

[ ] Mancini er en tyr

08-10-2008 11:18 #13| 0
OP

"[ ] Mancini er en tyr"

Hvad er pointen i den post? Nu skrev jeg jo også 'lidt "tyrede" :)'...

Vil en formulering der hedder 'mere aggro end mine 22/16/2' passe Hr. Fitty bedre? :)

damster

08-10-2008 13:20 #14| 0

Når du checker riveren er du imo nødt til at calle hans skub!

Jeg syntes stadig et block-bet på river vil være at foretrække...

08-10-2008 16:46 #15| 0

@ damster

Det var mest for at tage gas på Mancini-donken, men ja, jeg synes så absolut at din formulering er god. :)

I øvrigt er jeg enig med Løpenthin.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar