NL200: ATo mod regular

#1| 0

Jeg har ikke været out of line alt for meget. Bordet har været rigtig fisket, og er det stadig. n0rroy er dog en af de bedre multitablende TAGs på Betfair. Han har lige sat sig, men vi har spillet tidligere på dagen, og jeg har generelt spillet tight - har ikke været til showdown uden en hånd med showdown value.

Hvad siger folket til min linie?

***** Betfair Poker Hand History for Game 353464798 *****
NL $1/$2 Texas Hold'em - Friday, May 09, 16:56:04 GMT 2008
Table Oxygen 12 6-max (Real Money)
Seat 2 is the button
Total number of active players : 6
Seat 1: Valeria32 ( $196.80 )
Seat 2: Samfou ( $115.95 )
Seat 3: Yatman ( $238.68 )
Seat 4: n0rroy ( $200 )
Seat 5: mahau ( $519.26 )
Seat 6: SantaOnTilt ( $219.05 )
Yatman posts small blind [$1]
n0rroy posts big blind [$2]
** Dealing down cards **
Dealt to mahau [ T[s, A[d ]
mahau raises to [$7]
SantaOnTilt folds
Valeria32 folds
Samfou folds
Yatman folds
n0rroy calls [$5]
** Dealing Flop ** [ 5, T, K ] - Pot: $15
n0rroy checks
mahau bets [$11]
n0rroy calls [$11]
** Dealing Turn ** [ 2 ] - Pot: $37
n0rroy checks
mahau bets [$27]
n0rroy calls [$27]
** Dealing River ** [ 3 ] - Pot: $91
n0rroy bets [$45]
mahau raises to [$185] ???

09-05-2008 20:27 #2| 0

Villain spiller din hånd pænt face-op som noget KQ, KJ værk. Jeg kan godt lide det selvom jeg folder PF.

09-05-2008 20:46 #3| 0

spiller ATo ikke skidt fra UTG?

IMO ligner villain mest af alt en hånd som er bange for du checker bag på river... og tvivler på en TAG som multitabler meget kalder med KQ i blinds mod en TAG's UTG-raise

Jeg kalder blot hans river udstik da jeg ikke ser nogen grund til at bluffe i det her spot... Enten har han den samme hånd som dig eller lidt dårligere, et missed draw eller et rigtigt sjovt spillet farve/set... ser yderst sjældent en K i hans holding som ikke er AK

09-05-2008 21:00 #4| 0

@ Mazter

Villains bet er aldrig et busted FD.

Derfor kan vi ikke betale, vi må enten raise eller smide.

09-05-2008 22:12 #5| 0
OP

Jeg har ikke været out of line - altså været til showdown med hænder, hvor jeg har storbluffet mm. Jeg har været aktiv. Har spillet 22/18 eller lignende.

Grunden til at jeg raiser med ATo UTG er, at det faktisk kun er n0rroy, jeg anser som værende en reel modstander. Valeria32 er også udmærket, men ikke en spiller, jeg ville være ked af at spille mod HU, selv OOP. Resten kalder med rigtig meget junk preflop, og raiser nærmest alt der slår ATo, måske pånær AJ og PP's < TT.
Rammer de ikke floppet, folder de.

Men er bestemt modtagelig overfor kritik stadigvæk. Jeg vil meget gerne høre nogle ulemper ved at hejse AT fra UTG, specielt efter jeg har givet jer nogle flere informationer omkring bordet.

Jeg kalder aldrig, aldrig, aldrig nogensinde river. Han better aldrig nogensinde noget, der ikke slår min AT i det her spot - hvad er det lige, jeg repræsenterer, og som han valuebetter/blockbetter imod? Hvis han ville bluffe, er turn da det bedste scarecard, der kunne falde.

Efter min mening lugter hans riverbet langt væk af et blockingbet. Jeg regner med, at han hejser et flushdraw på floppet, og går stærkt ud fra, at han folder de fleste SC's, når han spiller OOP mod en helt, der for det første er brandvarm, men for det andet også har kørt bordet rundt de sidste par timer. Også da han sad ved bordet tidligere.

Jeg vil prøve at opstille en range for Villain, og I må meget gerne gøre det samme, for jeg kan 100% sagtens være way off.
KQ/KJ/JxQh/JhQx/AhJx/AhXx
Hvoraf jeg mener at JQ-, AJ og Ah-hænderne er meget usandsynlige, omend mulige. Så som GunsPats påpeger, så spiller han imo sin hånd face up, og jeg kan faktisk kun sætte ham på KQ/KJ, der blocker riveren.
Men jeg kan som sagt være way off, og har lidt på fornemmelsen at mit preflopspil _i hvert fald_ kan blive bedre.

Keep shooting :)

09-05-2008 23:46 #6| 0

A10 off UTG er i mit tilfælde oftest et FOLD. Undtagelserne er når man spiller på et enten weak-tight bord/eller et bord fyldt med letlæselige stations - ellers kan den spilles så man ikke bliver anset som en nitte, hvis der er mere tænkende spillere til stede. Om det er en minus eller plus EV-beslutning bestemmes af postflop spillet, hvor man desværre hurtigt kan komme i klemme ude af position, og smide alt for mange penge væk på en marginal holding. Og det beskrives jo tydeligt i denne her hånd...

Villains call fra BB kan som udganspunkt betyde hvad som helst...Du beskriver ham som en god spiller, hvilket også skal påvirke dine postflop-beslutning. Samtidig understreger du at du har spillet tight uden at være for meget out of line, hvilket også kunne være noget der påvirkede hans beslutninger.

Continuation bettet er helt korrekt, men villains call UOP må få dig til at tænke dybere over hans holding. Jeg vil her putte ham på flushdraw/k-x, eller 10x.. det er en nittet tankegang, men det passer udemærket til hans calls ude af position. Chancen for at villain ikke har mindst et draw, er ret usandsynligt da man ikke kan floate ude af position. Du bliver nødt til at checke turnet efter, og evaluere hvad villain gør på riveren. HVORFOR? jo først og fremmest.. Dette skal KUN være et lille pot af 2 gode grunde 1) du er imod en god spiller som caller et flop med to høje kort ude af position, og som sagtens kunne have haft en konge eller flush draw 2) små hænder - små pots - du har blot et par 10'ere...

Turncallet må også være lettere forstyrrende. Men hvad der er endnu mere forstyrrende er villain riverbet.. Hvor tit ser man en god spiller calle 3 bets ude af position mod en spiller der viser styrke og så pludselig bette et halvt pot ud på en river som ikke indeholder scarecards, IMOD en modstander som ud fra actionen højst sandsynlig ville calle eller raise ?! ALMOST NEVER...

Det eneste der giver logisk mening her er at villan har en flush a la A-6...Hvis han ikke har mindst en konge, eller bedre her er han da virkelig en fisk...

Håber du kan bruge mine kommentar..

Pharmazist

10-05-2008 02:21 #7| 0

Han har altid KQ her. Hvis han folder KQ er det et godt bluff.

10-05-2008 03:02 #8| 0
OP

@ Pharmazist

Tak for en god gennemgang.
Du har nogle gode pointer, og nogle pointer jeg ikke er helt enige i - men altid rart at have en andens synspunkter i baghovedet.

@ PaulaL123

Hvis ikke han folder river, ville jeg tro, at han valuebettede større. 45 ind i 91 lugter i hvert fald langt væk af et blockingbet. Er du enig i den betragtning?

10-05-2008 04:12 #9| 0

@Mhau

Rart at se at du er ivrig for at forbedre dig... Selvfølgelig kan man ikke være 100 procent enig, og jeg revuderer da også ofte mine egne "fordomme" om forskellige teorier osv...

Syns det er en interessant tråd i og med at der er flere problemstillinger der skal tages hensyn til.... Jeg vil vove at påstå at Ace 2-10 offsuit (især oop) samlet set er den kombination der givet mest minus i pokerhistorien... Dette er jeg faktisk ret sikker på.... hvorfor?

1) du vil ofte folde til reraise preflop
2) der er virkelig dårlige straight og flush muligheder, vs f.eks. j10 suited.
3) Når du vinder vil du ofte kun vinde småt, da folk vil være bange for esset, mens modstandere vil folde ace-small hvis de møder for meget modstand...
4) dit es kan nemt være domineret aj AJ, AQ, eller AK, og du vil derfor miste urimeligt meget i forhold til din hånds egentlige styrke...

I Harrington on Cash Games 1 og 2 som jeg har erhvervet mig samt læst, fortæller harrington om hvordan man nogle gange er nødt til at checke visse hænder, for at holde pottet i overenstemmelse med håndens egentligt styrke. Denne teori er i de fleste tilfælde en vigtig huskeregel og kan gøre en stor forskel i dit game.

Jeg er derfor begyndt at bestemme på forhånd hvor stort jeg ca vil ha pottet skal være med en given holding. Så vil jeg derefter forøge, eller formindske den bestemte mængde i forhold til 1) position og 2) min modstanders styrke.... f.eks: god spiller, ude af position... mindre pot.... dårlig spiller, position.. større pot.. Ret enkelt faktisk....

Hvis man ikke på forhånd udtænker en " nogenlunde skitseret plan" vil det ofte ende med at et uskyldigt UTG raise ender ud i noget værre rod, som denne hånd understreger.

Dette koncept som er en form for nuancering af "small hand, small pot, big hand, big pot"-konceptet har virkelig uppet mit game, og det mener jeg også at det kan ved dit...

Pharmazist

10-05-2008 14:31 #10| 0
OP

@ Pharmazist

Jeg synes at du lidt glemmer min beskrivelse af bordet - alle på nær n0rroy har jeg ikke noget imod at spille imod HU OOP, da de spiller deres hænder face up. De er meget weake pre- og postflop, og folder til et c-bet medmindre de har ramt.

1) Du har ret, jeg folder preflop, hvis der bliver reraiset.
Dette er en god pointe, men i og med at de kun reraiser AQ+ efter hvad jeg har observeret, og kalder temmelig light OG spiller deres hænder face up, mener jeg at jeg har fin value i at raise AT, hvis jeg har tiltro til mit postflop spil.

2) Jeg spiller egentligt ikke AT for at ramme en stor hånd, selvom det selvfølgelig ikke skader. Jeg spiller AT, fordi jeg har momentum, og at de andre spillere har respekt for mig.

3) Du har ret i, at jeg ofte kun vil vinde småt. Modsat vil jeg ofte også kun tabe småt, da jeg uden videre kan folde AT på et A-højt flop, hvis jeg møder modstand til mit c-bet. Derudover tager jeg, som sagt, næsten altid potten ned med et c-bet.

4) Som beskrevet tidligere, mener jeg kun det er AJ, som de ikke reraiser preflop, hvorfor mit A i ovenstående tilfælde næsten aldrig er domineret - specielt ikke taget i betragtning af, at en dygtig spiller kun kalder, hvor han skal spille resten af hånden OOP.

Jeg mener, at det er en stor fejl at forudbestemme håndens gang preflop. At have forskellige linjer i baghånden er langt mere fornuftigt efter min mening. Specielt taget i betragtning af, hvor face up han i virkeligheden spiller hånden.
Hvis jeg skulle have bestemt pottens størrelse preflop, ville det have været en lille- til mellemstor pot, og jeg ville have check/foldet både turn og river, hvis dette havde været forudbestemt. Dog mener jeg, at ovenstående turn er et åbenlyst spot at bluffe i, dels fordi der falder et scarecard, dels fordi jeg raiser UTG og 2nd barreller et K høj flop, hvorfor jeg kan repræsentere en stærk hånd, men så sandelig også fordi der ingen tvivl er om, at han har en KQ/KJ-like hånd.

På turn laver jeg mit MPTP om til et bluff, og det er jeg fuldt ud bevidst om.

Tak for dine indlæg. Selvom jeg ikke er helt enig, så kan det sagtens bruges, da jeg jo kan være forkert på den, men også kan bruge nogle af dine tanker senere :)

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar