Hey. spillede denne hånd mod en meget LAG villain (46/30). Villain har position og har indtil videre leadet mere end potsize bet ud på alle flops på de hænder han har spillet.
PokerStars: Hold'em No Limit ($1/$2) - 2009/05/04 16:11:57 ET
Table 'Sarpedon VIII' 6-max Seat #1 is the button
Seat 1: Villain ($228.80 in chips)
Seat 2: Yo-One 1 ($235.70 in chips)
Seat 3: showtime ($40 in chips)
Seat 4: *ALE* ($217.75 in chips)
Seat 5: Hero ($138.20 in chips)
Seat 6: 1Bunn ($33.15 in chips)
Yo-One 1: posts small blind $1
showtime: posts big blind $2
*** HOLE CARDS ***
Dealt to Hero [A♣ T♠]
*ALE*: folds
Hero: raises $4 to $6
1Bunn: folds
Villain: calls $6
Yo-One 1: folds
showtime: folds
*** FLOP *** [T♣ 9♦ 3♠]
Hero: bets $8
Villain: raises $8 to $16
Hero: raises $30 to $46
Villain: calls $30
*** TURN *** [T♣ 9♦ 3♠] [2♦]
Hero: ? No brainer eller?
NL200 ATo OOP TPTK mod loose villain
Du tog vel beslutningen da du 3bettede flop?
No brainer herfra.
Hvis du 3better for value på floppet, kan jeg ikke se hvordan turn kan ændre på sagen.
Hvis villain er LAG 3better han alle overpar preflop, så du er reelt set kun slået af 910, 33 og muligvis 99 (som han dog sikkert også 3better pf). Villain kan derimod have mange kombinationer af J10, Q10, K10, QJ, 87 osv.
Desuden har du fået bygget potten stor nok til at turn passer meget godt med et potsize jam.
Ind med skillingerne.
Preflop er for løst, især når din stack er så lille som den er. Er villain mere spewy end de stats samt sidder i blinds er det et fint raise, men eventuelt gør det større.
Som spillet kommer du aldrig væk. Du har ikke fuld stack, og du flopper TPTK mod en nutcase. 3 bet floppet er lidt individuelt, men ude af position er det nok bedst at 3 bette småt som du gjorde her. Jeg better mindre end stacksizes på turn bare for at ham rum til at lave fejl stadig.
Som folk er inde på, er det vigtigt at planlægge hånden lidt. Det er en stor fejl ikke at vide hvad du gør på turn når du 3 better floppet, alt skal have en mening.
@ joonas
Jeg har skam en plan med hånden hele vejen. Som spillet er jeg slet ikke i tvivl om, at jamme hånden på turn - men kunne være nogle ville vælge en anden linje helt fra start, på flop og måske turn - er det overhovedet en ok hånd at spille mod en nutcase, som i den specifikke hånd sidder på knappen og derfor forventes at kalde med any two...