Seat 1: unicoern ($246.15 in chips)
Seat 2: legil ($218 in chips)
Seat 3: mr.frog ($198.76 in chips)
Seat 5: HERO ($194.90 in chips)
Seat 6: irukandji ($137.76 in chips)
unicoern: posts small blind $1
legil: posts big blind $2
----- HOLE CARDS -----
dealt to HERO [A ♦ T ♦
mr.frog: folds
HERO: raises to $8
irukandji: folds
unicoern: folds
legil: calls $6
----- FLOP ----- [T ♣ 3 ♠ 3 ♦ (17)
legil: checks
HERO: bets $12
legil: calls $12
----- TURN ----- [T ♣ 3 ♠ 3 ♦ 8 ♦ (41)
legil: checks
HERO: bets $28
legil: raises to $65
HERO: ???
Villain er 14.17/8.14/1.29 over 2,4K hænder. Han er altså temmelig passiv og virker ikke videre god. Han er dog regular på NL200. Han ser mig som sikkert som det jeg er, en temmelig aggro satan. Call, push, fold og hvorfor?
NL200 ATs mod regular
Jeg checker også bag på turn, samt caller et VB, eller VB'er selv på river
"så dermed kan hans handrange godt være Td-9d eller Jd-Td, så jeg ville skubbe her her."
RIGGED!
Den er grim.
Hvis du mener villain er passiv bør den nok foldes, men det er alligevel nok alt for weak, så jeg pusher og forventer at se ham flashe et hus.
Du er mest sandsynligt bagud. Jeg ville også have bettet som du gør på turn, men det kan godt være at check på turn er fint eller hvad? Ønsker vi ikke value fra dårligere T + vi har et FD... ?
I øvrigt har jeg svært ved at smide her.
Jeg kalder nok, selvom han kan sidde med TT eller 88. Måske en fejl...? Og ser siden river an...
Turn vil ofte være et check i det her spot, men jeg synes, du skal bette igen. Den indlysende fordel ved at checke er, at vi undgår at blive checkraiset af et ok draw, og samtidig inducerer et light call fra villain på en blank river.
Problemet med at checke er, at du mister value til Tx, og der er sikkert også nogle pocket pairs, der betaler et bet til pga. dit image. Det helt afgørende i denne hånd er derfor teksturen af boardet. Villains VPIP er kun 14 preflop dvs. der er sikkert ikke ret meget andet end pocket pairs og måske nogle høje SCs som JTs i hans range, når han er OOP. Han har derfor næsten aldrig en 3'er, medmindre han har quads eller er træt af dig og har lavet et usædvanligt loose call med 43s eller A3s preflop. Tilbage er TT og 88, hvor TT er usandsynlig pga. vores hånd.
Hvis du tror, han har en høj frekvens af cr med air her pga. dit image, og du er i tvivl, om du kan calle et cr, bør du checke bag og calle/valuebette river.
I denne situation, tror jeg dog, du vil se ham calle dig ned forholdsvist light pga. dit image og det tørre board (og da han sjældent har dig slået jf. ovenstående), så jeg better turn igen.
Som spillet call hans lave raise og reevaluer river.
Hvis du er så agg., skal den da have mere på flop!! Jeg synes virkelig, du ser svag ud. Preflop kunne den også godt have fået 10, så han har en lidt mindre range.. Hvis dit read er rigtigt, er et fold måske godt.. Hvis han virkelig ser dig som en agg. satan, der gerne bluffer, så tror jeg, det er +ev at skubbe til hans raise.
Det kan godt være, du byder ud men aggro satan? Naa..
Hvor er det pisse irriterende at trådene bliver væk fordi man ikke er hjemme i 3 timer! Nå men here we go ..
@ Peter-g
Hvorfor skal floppet have mere? Jeg better sådan her med overpar, underpar, AT (aktuelt) og any other cbet. Hvordan kan du konkludere det er svagt?
Hvorfor skal PF have 10, det er 5 * bb first in. Min std er 4 bb.. Det lyder som du foreslår en omlægning af mit spil? Og på hvilken baggrund?
"Det kan godt være, du byder ud men aggro satan? Naa.."
Hvad i alverden betyder det i øvrigt?
@ LOD
Mange tak for dit dybdegående svar, rigtig brugbart! Jeg synes det er et interessant spot, fordi jeg netop vurderer, at jeg er WA mod hans Tx, PP. Spørgsmålet er, om at han kan finde på at lægge sig til en 2nd barrel fra mig.
Mener du stadig vi bør skyde turn, og vise stor styrke?
Well, aktuelt kalder jeg, og river siger en ufarlig 2 ♥ og villain skubber sine 132$ mod midten. Hero?
Hvorfor er det, at I checker bag på turn? Er det kun fordi I vil give jer selv en billig flush?
Jeg har svært ved at folde turn med det bet og mulighed for flushen på river. River bliver instafold. Hans stats taget i betragtning, så kan jeg sagtens se ham have 88, 1010-AA.
"Jeg har svært ved at folde turn med det bet og mulighed for flushen på river."
Vi får dog pisset resten af vores mønter væk hvis vi rammer, og villain flasher et fuldt hus. Grunden til jeg ikke better turn er pga jeg tror vi mister value mod en masse små par, og faktummet at jeg ikke vil skydes af mit draw.
Mickey
@ Mickey
Helt enig, huset koster os stacken...men jeg er stadig for donket til at være i stand til at folde turn til det lille raise.
@ Mancini
Jeg skrev det lidt hurtigt og ville ikke lyde arrogant. Jeg vil gerne diskutere mit synspunkt - det kan jeg helt sikkert selv lære af. Mit indtryk var, at du gerne vil opfattes som en aggro satan.. Det var jo hvad du skrev i dit første indlæg. Min pointe var bare, at jeg ikke synes, det lykkedes.
Villain får, i en hånd du raiser preflop med a10s, 4 kort for 20 dollars.. Så er det bare min holdning, at du ikke er agg. nok. Er du ikke bange for, at villain floater og rammer j,q,k,set? Vi skal da også have mere betaling fra små pp.
Jeg synes heller ikke, det er en god ide at blive bange for et reraise, hvis du konsekvent har det betting pattern uanset om du har to par, set, tptk eller any two.. Det må i virkeligheden gøre dig ret nem at spille imod. Så mangler du jo fuldstændig dynamik.
Det er bare mit synspunkt.. Om det er en hjælp ved jeg ikke, men det er i hvertfald venligt ment. Der er mange valgmuligheder i poker, så vi kan sagtens være uenige.
@ Peterg
"Mit indtryk var, at du gerne vil opfattes som en aggro satan.. "
Nej, det er blot et faktum. Jeg ved, at han ser mig som aggresiv. Derfor betaler han logisk nok med flere hænder, end hvis jeg er kæmpe nit?
"Jeg synes heller ikke, det er en god ide at blive bange for et reraise, hvis du konsekvent har det betting pattern uanset om du har to par, set, tptk eller any two.. Det må i virkeligheden gøre dig ret nem at spille imod. Så mangler du jo fuldstændig dynamik."
Læs lige den igen, det giver ingen mening som svar på mit indlæg. Jeg better jo ikke mere hvis jeg fx har AK, og mindre hvis jeg har QQ, vel? Hvad mener du helt præcis med jeg mangler dynamik? Det forstår jeg ikke helt.
ManCini
Jeg tror, at han mener, at du så også bør calle mere light.
Hvis han betaler dig godt, så synes jeg netop at du skal bette mere.
Du har ingen dynamik i dine c-bets og det kan gøre dig nem at spille imod. Mix dit spil. Det er i hvertfald mit synspunkt. Vi behøver ikke diskutere det og du behøver hverken forsvare dig eller tage det seriøst.
@ Peterg
Som jeg definerer der dynamik er det ikke noget individuelt, men noget der opstår mellem hinanden eller på bordet. Mine cbets er ret standard, fordi de hænger sammen med resten af mit spil.
Lad nu vær med at sige jeg ikke behøver at tage dig seriøs, du har ret til den mening, flamer dig jo ikke, vel? Du er aktuelt bare forkert på den. Han caller jo netop mere light, fordi jeg giver fine priser til det. Det kan ret hurtigt give problemer, hvis jeg better pot hver gang, og siger 5 x bb PF.
Jeg synes, det er en svaghed, at du ikke varierer dine c-bets.
Og hvis han betaler dig godt, så er det endnu en grund til at bette noget mere.
Jeg synes, det er en svaghed, at du ikke varierer dine c-bets.
Og hvis han betaler dig godt, så er det endnu en grund til at bette noget mere.
"Jeg synes, det er en svaghed, at du ikke varierer dine c-bets.
Og hvis han betaler dig godt, så er det endnu en grund til at bette noget mere."
Og bette mindre, når jeg ikke har ramt? Jeg ved jo netop ikke om han betaler, hvis jeg better mere, hvilket han sandsynligvis ikke gør.
Hvem siger, du skal bette mindre hver gang du ikke rammer? Du skal variere. Glem det.
Altså hør nu her mester, hvis du ikk gider diskutere det, så lad vær at skrive i tråden, i stedet for at skrive glem det.
Men du kan jo ikke rigtig argumentere for, hvorfor jeg skal bette mere? Altså tror du han betaler et hvilken som helst cbet? Nej vel? Det kommer helt an på floppets tekstur og villains holdning. Tvivler på, at villain betaler med et potbet med andet end Tx, og det er jo skidt.
"glem det"
"Mange tak for dit dybdegående svar, rigtig brugbart! Jeg synes det er et interessant spot, fordi jeg netop vurderer, at jeg er WA mod hans Tx, PP. Spørgsmålet er, om at han kan finde på at lægge sig til en 2nd barrel fra mig."
Hvis du ikke tror, han caller light på floppet, ligner det et klart turn check. Kan også godt være, jeg lagde for meget i dit image, da der er pænt mange nits, der stort set aldrig spiller tilbage. Som spillet må du folde river. Størrelsen af c-bettet er perfekt btw.
et hurtigt spørgsmål...
hans raise på turn, tigger og ber det ikke bare om at blive kaldt?
jeg synes det ligner et monster, som en passiv villain vil have betaling for.