Jeg er rimelig ny ved bordet.
Villain spiller indtil videre noget 16/11, men dette er kun over 20 hænder...virker ellers std TAG.
Villain2 er en svag spiller. Spiller indtil videre 42/6
***** Hand History for Game 5406779225 ***** (On Game)
$200.00 USD NL Texas Hold\'em - Thursday, September 03, 10:10:03 ET 2009
Table Danzig (Real Money)
Seat 8 is the button
Seat 9: Villain2 ( $211.00 USD )
Seat 10: Villain ( $411.25 USD )
Seat 5: SwissBear1 ( $175.00 USD )
Seat 8: Hero ( $221.25 USD )
Villain2 posts small blind [$1.00 USD].
Villain posts big blind [$2.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to Hero [ 6♦ 9♦ ]
SwissBear1 calls [$2.00 USD]
Hero raises [$9.00 USD]
Villain2 calls [$8.00 USD]
Villain calls [$7.00 USD]
SwissBear1 calls [$7.00 USD]
** Dealing Flop ** [ Q♦, J♣, 6♣ ]
Villain2 checks
Villain checks
SwissBear1 checks
Hero checks
** Dealing Turn ** [ 5♦ ]
Villain2 bets [$5.00 USD]
Villain calls [$5.00 USD]
SwissBear1 folds
Hero calls [$5.00 USD]
** Dealing River ** [ 4♦ ]
Villain2 bets [$14.00 USD]
Villain raises [$48.00 USD]
Hero?
Villains range er helt klart stærk. Jeg tænker str8 med 87, flush
Eventuelt noget 2par, som han nu raiser for semi-tynd value imod villain2. Jeg mener, at villains betsizing trækker hans range væk fra flushes og imod noget mere tyndt.
Jeg er lidt i tvivl om det er bedst at overcalle og få villain 2 til at calle med marginal hånd eller shippe og satse på at villain betaler med str8 eller små 2par...tror dog, at det bliver svært at få value fra en lav 2par hånd, omend min hånd er lidt skjult...
Hvad siger i?
nl200, backdoor flush, mest value?
Hva laver du preflop? Forsøger du at isolere swissbear (loose donk) med 96s? I don't like.
Jeg coldcaller river og folder hvis villain 1 vil have flere $$ ind.
Lidt et specielt spot.
"Jeg mener, at villains betsizing trækker hans range væk fra flushes og imod noget mere tyndt."
Hvad bygger du det på? Du har 20 handsker på manden?
Normalt er bagdørsflush=Da nutz, og den har vildt fede implied odds, men her har vi altså en 4-vejs pot, der går check-check-check-check på flop og et über-homo bet på turn, der betyder alle mulige skrammel draws stadig er med, hvilket inkluderer villians rudertræk, og din hånds implied odds er væsentligt dårligere, end en bagdørsfarve normalt er.
Da vi kun har 20 hænder på manden er det svært at sige noget om hans range, men hvis vi tager udgangspunkt i hans meget nittede stats, så virker det ikke overdrevet sandsynligt, at han har straighten, eftersom 87s knapt er i hans range til at calle et iso-raise OOP.
Sets er naturligvis stadig i hans range, og må siges at være det du evt. kan misse value fra ved at calle i stedet for....
Hvis han er nittet ser jeg ham mere sidde på noget AJd agtigt.
Tager vi udgangspunkt i vi er readless efter 20 hands, hvilket nok er mere passende, så er 87s klart i hans range, og hvis du er rigtig heldig er den endda i ruder. Af sandsynlige flush-kombinationer der slår dig er der vel kun JTd og AJd, og hvis han er en smule løs, så T8d, altså kun 3 kombinationer af hænder. Hænder han kan betale et shove med er vel ikke meget under 87, hvor vi har 4 kombinationer, så jeg synes egentlig shove river er fint...
Skulle vi gøre noget anderledes i hånden?
Preflop er fint... 96d er ikke stærk, men knappen og et iso-raise af fisken er klart +EV.
Flop: Potten bliver drawy og 4-vejs, så check er helt fint.
Turn: Her spiller jeg nok anderledes tror jeg. Jeg ser de 5 som ekstremt weak, og call af det, som endnu mere weak, så jeg synes det er et fint spot til squeze/max-pressure med dit draw. Jeg raiser nok til 40-ish. Hvis du gør det, så er der fine chancer for at tage potten right away, og du får maskeret dit draw igen. Du har position, og SD value hvis de selv skulle fiske efter draws, så det er faktisk ikke helt et bluff at gøre det.
River: Bliver meget lettere at komme ind med sin flush, hvis man har raiset turn. Blanker turn, så må man vurdere om man kan skyde eventuelle villains af. Som spillet, så shover jeg nok stadig, men synes det er ret close på call.
MVH Skod
Preflop er også lidt meh efter min mening, men kan sagtens forsvares hvis villain2 er weak postflop og let at spille imod - jeg ved ikke helt om det er det du mener med at han er en svag spiller.
River er lidt ærgerlig og jeg bryder mig ikke om at coldcalle for at folde til et raise fra villain2, som vi vel formoder shipper sets, mindre flushes og straights ind her ret ofte ikke?
Skub får vel alligevel næppe villain2 til at folde sets, straights og mindre flushes (som han ikke shipper ind alligevel), så jeg tror det er bedre. Vi slipper også for en klam beslutning hvis villain2 skubber
Mht. til Skods forslag til linje så har jeg også af og til de samme tanker i lignende spots, men jeg vælger ofte raiset på turn fra til fordel for marginal showdown-value, direkte odds og position + at vores linje med et turn-raise ikke giver nogen mening med ret meget andet end et turned draw eller set, hvorfor vi mod en dygtig villain vil få problemer
Shove er aldeles forfærdeligt, og hvis ikke fiskens betsizes på turn og river var så lave, kunne det meget vel have været et fold. Self. slipper selv donkede villains fra sets og to par ofte, hvis du 3-bet-shover river.
Vi er ikke voldsomt godt inde imod den range, villain1 raiser river med. Du ser nok ikke andet end 87s og flushes, og af flushes slår du kun 8♦7♦. Måske bluffraiser han river nogle meget få gange pga. fiskens betsizing, og sammen med muligheden for et profitabelt overcall fra fisken, gør det det nok ukorrekt at folde. Men shove nonono.
Preflop er i øvrigt uhyggeligt std. imod min. 90% af de typer, der openlimper CO på NL200.
@mazter81
Spottet kommer aldrig mod dygtige spillere, da de ikke better 5 ud her.
Jeg er sådan set enig i, at det ikke giver mening for dygtige spillere, men det er ikke det, der er tilfældet her.
Dårlige spillere kan fint finde på at slowplaye her, selvom boardet er mega-drawy, så i deres øjne kan vi sagtens have en monster. Vi kan desuden sagtens have 65, eller 55, og give mening.
MVH Skod
@skod
Jeg tænkte også mere mht villain end villain2. Vi har i hvert falde ingen indikationer på at villain er idiot, og han kan vel sagtens (med rette vel også) vurdere at hans Jx er god hvis villain2 folder til et turn-raise fra os.
Det kræver selvfølgelig at villain kender os bedre end lige i dette tilfælde hvor han er mere eller mindre ukendt.
@Mazter81
Tjooh Det kan han sagtens, men hvad synes du han ligner? Jx? Nej vel?
Uanset om han skulle have Jx, og nosser til at betale, eller endda shove hvis villain2 smider. Det tror jeg alligevel ikke på. Du kunne vel også godt spille AJ sådan måske? Og han giver jo ikke just selv mening med et shove heller? Vælger han kun at betale, så er der vildt mange rivers du kan shove på, hvor det bliver svært for villain at fortsætte.
Pointen er nok bare, at hvis du raiser turn, så er det villain der får det svære spot, og ikke dig.
MVH Skod