Villain spiller 22/12, 3/1/3 (flop turn river), og har siddet ved bordet en sjat tid sammen med mig, uden at gøre det store væsen af sig. Jeg bliver generelt set som brandvarm og pisse heldig, efter en masse god skrub i løbet af sessionen.
Umiddelbart er preflop lidt spewy når jeg ser den igen, så det behøver vi ikke snakke om :D
Better vi turn, og hvad er planen på river?
Ved snart ikke hvad der er for value og hvad der ikke er hvad, jeg blev sku lidt forvirret i den her hånd.
***** Betfair Poker Hand History for Game 414778583 *****
NL $1/$2 Texas Hold'em - Wednesday, September 17, 02:03:04 GMT 2008
Table Oxygen 87 6-max (Real Money)
Seat 5 is the button
Total number of active players : 5
Seat 1: HERO ( $874.50 )
Seat 2: GGPACINO ( $473.18 )
Seat 3: tafiolo ( $369.70 )
Seat 4: TheGenius12 ( $0 )
Seat 5: Mahnzis ( $315.97 )
Seat 6: DUB1 ( $37.10 )
DUB1 posts small blind [$1]
HERO posts big blind [$2]
** Dealing down cards **
Dealt to HERO [ 5♠ 8♠ ]
GGPACINO calls [$2]
tafiolo calls [$2]
Mahnzis raises to [$8.25]
DUB1 folds
HERO raises to [$29]
GGPACINO folds
tafiolo folds
Mahnzis calls [$20.75]
** Dealing Flop ** [ 5♦ Q♥ A♦ ]
HERO bets [$34]
Mahnzis calls [$34]
** Dealing Turn ** [ 8♦ ]
HERO bets [$85]
Mahnzis calls [$85]
** Dealing River ** [ 2♥ ]
HERO?
NL200: Ballade med bundpar
er jeg vildt søvnig eller har du 2par i rr pot?
Har du en ide om han stacker af med AK/AJ/AT?
Jeg tror du hører fra kæmpe hænder på flop / turn, så valueshover nok bare.
Dog er det også lidt frækt at lave et lavt induce bet ala 45 ish.
Jeg tror bare jeg checker river. Hans turncheck indikerer at han er lidt bange for flushen måske, men dine 2 par slår stort set kun KhKx og AK/AKh som han kan komme til river med sådan her. Hvis han har AQ og caller turn for potcontrol, så caller han også på den river. AA/KK/QQ havde vi nok hørt fra før.
Alt afhængig af din normale betsizes på river kan et 1/3 pot valuebet være frækt nok imod de rigtige opponents, problemet er bare at hvis han giver nakken med de sidste 167$ er du lidt på skideren...
Jeg ville nok lave et 1/2 pot block/value bet, og folde til et skub. Tror ikke villain vil skubbe med AK, men han vil nok gøre det med AA, QQ, AQ, og en sjælden gang en flush (selv om at jeg har svært ved at se ham kalde dit re-raise med en hånd som k♦Q♦, og den ville han nok have spillet mere aggressivt på floppet).
Nå ja, du spurgte også til om du skulle bette turn. Ja, jeg syntes det er fint. Du har fremtryllet en ganske fin hånd fra dine rags, så det er glimrende at bygge en pot op. Desuden skal du ikke give gratis kort, hvis villain sidder med K♦.
Jeg er enig med hvad de andre har skrevet generelt, men noterer at det er meget villain-afhængigt om man skal blockbette riveren.
Har du fornemmelsen af han er typen der slowplayer når han rammer? Fx. en flush på turn i dette spot?
Uden at vide for meget om villain vil jeg sige vi godt kan hente value, desuden ville et check give ham muligheden for at bluffe os ud, og så står vi med balladen alligevel.
Som SteelChicken = bet 1/2 pot på river.