Vil gerne have lidt kommentarer til denne hånd. Jeg har været SemiLAG, dog kun før og på floppet. Villain har callet mine PF raises lidt over av. antal gange, men har oftest lagt sig til et C-B fra mig.
Han har 190, jeg dækker.
Foldet til mig i SB, der siger 8 med Q♣ 9♣. Villain i BB kalder.
Flop: 6♣ 7♣ A♦ pot 16
Jeg byder 12, han caller.
Turn: 3♥ pot 40
Jeg byder 32, han kalder.
River: J♣ pot 104
Jeg checker den til ham, han byder 60 og jeg clicker ham all in for 50 mere.
Kommentarer til alle streets velkomne :-)
NL200 battle of the blinds.
Jeg tror nu også jeg byder river - ikke mindst fordi han måske ikke så let kan sætte dig på et flushdraw, når du har budt godt til hele vejen...
Jeg veksler mellem at stikke ud og checkcalle et rimeligt bet på turn, når nu vi ikke ved, om han er weak fra turn og frem.
Rivercheck er fint imo, specielt hvis du forventer at have flere tilsvarende konfrontationer med ham senere - det giver dig mulighed for at få showdown med mere marginale hænder.
Der er flere ting, der er problematiske i den her hånd.
Preflop: Jeg er klar over, at jeg er fortaler for at spille agressivt i blinds. Men det gælder primært, hvis der er limpere på bordet, da det angiveligt tillægger din hånd mere styrke. Derimod er der mange på de her limits, der raiser og raiser i SB vs. en BB, hvorfor din hånd ikke får tillagt mere styrke - nærmere tværtimod. Så står du pludselig i et ret kedeligt setup: Du er OOP. Du har en relativt dårlig hånd, som villain heller ikke tillægger særligt stor styrke. Denne kombination er også årsagen til, at det er en skidt id+ at limpe ind med de store hænder, da du ellers ville opnå den diamentralt modsatte effekt - bortset fra at du stadig er OOP.
Flop: Std.
Turn: Well, en 2nd barrel kan da helt sikkert forsvares, og givet at villain kan tage et kort af med en del holdings, er det nok fint nok.
River: Don''t like! Enhver nogenlunde normalt tænkende ville checke bagved med et A, og siden han undlod at raise dig på turn, skal han have AJ eller en made flush for at byde hÚr. Samtidig er der et meget marginalt antal unmade draws, og det er samtidig ikke likely, at de er nået med til river. Byd, og call et AI.
- AB
Enig med Asger_b bortset fra turn spillet:
Jeg synes ikke det er en god ide at bette turn, da du skriver:
"Villain har callet mine PF raises lidt over av. antal gange, men har oftest lagt sig til et C-B fra mig."
Derfor må du forvente at villain denne gang har en hånd og din FE på turn er sandsynligvis meget lille. Og dermed blive det -EV at bette alene med et draw.
Jeg raiser kun til 6 PF. At give ham 2-1 i odds her er nok for mig med semi-hænder som Q9s. Ingen grund til at give ham dårligere odds PF. Har han en spilbar hånd, skal han nok calle uanset om det er 6 eller 8 og du sparer i langt de fleste tilfælde en BB hver gang...
Flop: HU skal den naturligvi bettes som du gør, men jeg siger full pot her for at repræsentere A, du er jo på et draw og hvis du kan sige 100% potbet istedet for 75%, så giver du ham i det mindste ikke bedre end de 2-1, som du gav ham PF. (Mere end en modstander, så checker jeg i øvrigt mine none-nut-draws.)
Turn: Jeg checker her, hvis han er en passiv spiller. De gange han selv er på draw checker han bag dig. Er han aggressiv postflop (hvilket du ikke har skrevet noget om) ja, så får den et skud mere og et call, hvis han raiser det; Han skal fandme ikke spille tilbage på mig. :D
Nu byder du altså 80% pot og han caller endnu engang bag dig.
River: Bang lækker flush... det havde dog været lidt mere lækkert med Kc, da der så kun er Ac tilbage der kan slå os. Tja, nu kommer det an på flere ting. Er han en person der caller folk ned med top par? er han typen der selv sidder med Ac og ikke tror andre går efter none-nut-flush?
En helt oplagt hånd for hans spil so far er jo AcXc. Han er bange for kickerproblemer med sit A, men caller ned for at ramme sit draw. Fint spillet af ham imo.
Jeg check-caller river her. Se Asger_b ovenfor :D
damster
@Damster: Hvis du tror, han sidder med AcXc, why the f*ck er du så overhovedet videre i hånden fra turn? Det svarer lidt til at drawe til en flush på et paired board. Hvad er meningen med at drawe, hvis du ikke kan calle det AI, der kommer på river?
- AB
PF: 6 istedet for 8, point taken.
Jeg kan rigtig godt lide at stikke ud på turn, da hans lige netop kan sætte mig på en meget bred handrange PF og på flop. Ved at bette turn repræsenter jeg TPGK, TPTK, 2par ell. set. Mange villains på NL200 vil checke deres flushdraw her. Derfor skjuler det også min hånd godt.
Dette er dog incitament for at byde river, hvilket jeg oftest også gør.
Grunden til mit check er en blanding af phearlezz'' pointe samt håbet om, at villain vil bruge klørene til at bluffe på. Dog kræver det, at vi ikke har med en super skarp villain at gøre. Han bør checke alle made hands, specielt et A. Mit håb er, at han lige pludselig ændrer mening omkring sin 6''er eller 7''er og prøver at tage mig af mit A. Derudover har vi et missed OESD. Har han spiket to par på river eller lignende, er det også meget likely, at han byder for value og caller de ekstra 50.
Men men men, jeg var meget skidt ude. Villain viste A2♣ og jeg var fucked fra day one! Havde meget svært ved at sætte ham på denne hånd, da jeg helt sikkert forventer et raise på floppet med denne holding hos villain.
@ Damster:
Jeg forstår ikke dit argument for at raise til 6 i stedet for 8? Du skriver at han alligevel vil calle med gode hænder, hvilket er rigtigt nok. Til gengæld inviterer du også en del ekstra hænder med ved at give 2-1 odds, i forhold til 1.66-1. Lige så vel, som du ikke vil raise til 3xBB her med AA, bør du heller ikke gøre det med andre hænder du raiser med.
I position caller jeg stort set any two med 2-1 odds mod en SB, mens jeg folder en del dårligere hænder til et standard raise.
Hvis vi raiser her, hvilket jeg bestemt mener er +EV hvis villain er passiv preflop og dårlig postflop, skal vi standard raise IMO. At raise mindre fordi vi er OOP inviterer en stærk villain til at blæse os af vores hånd.