Har ikke lige HH ved hånden, så den kommer lidt fra hukommelsen. Villian er en aggressiv reg, der spiller 27/24 med en 3bet% på 10.
Han ser mig nok som 26/21. Effektive stacks er 100BB.
Jeg åbne BTN med K♣J♦ til 5$
Villian 3better til 18$, jeg caller
flop K♠J♠9♥ pot: 37$
Villain skyder 24$
Hero?
Jeg mener den skal raises på dette board, da det er alt for drawy til at calle + at vi nemt kan ligne et draw.
Men hvad skal betsizingen være og hvorfor? Balancerer vi med draws her?
NL200: Betsizing i 3bet pot
Isoleret set vil vi gerne raise lavt og give muligheden for villain til at (semi)bluffe allin.
Spiller du meget mod villain så jam made hands en gang imellem.
Jørn
Giver vi ham ikke for gode odds til at drawe så? Raiser du samme beløb med draw?
Er jeg ene om hellere at ville 4bet/folde preflop?
Medmindre vi ved han kan 5bet shove dårlige Ax etc.
@Aeco
Synes call er bedst, for mange af sådan nogle halvfriske regs ser ofte spøgelser alle vegne, når man 4-better dem. Specielt i BTN vs SB/BB, og så shover de bare så sick light.
@werder
Jo, men vi giver os selv en bedre pris på vores bluffs. Plus, han shipper mega ofte Kx, AQ-AT, FDs, combodraws, lavere 2p her.
Og så længe villain er ok, raiser jeg til enten det beløb (eller AI) så han har mulighed for at shippe ind over. Og jeg spiller hele min range ens. Hvis villain ikke tænker over den slags, så er det underordnet for mig, hva beløb man gør det til...
@acebar
4better du for value, eller 4bet bluffer du så? Og er det for at calle et 5bet ship? (for det har vi odds til, mod en stor del af hans range).
4bet her vil vise en umiddelbar profit, men slet ikke en profit i længden, ift at calle. Det vil være alt for sjældent han caller vores 4bet med hænder vi dominerer. Og alle de hænder vi folder ud, er dem vi dominerer, samt vi ødelægger muligheden for at spille i position ift hvad den er vs et 3bet, da vi alt for ofte skal beslutte om vi folder eller shipper flop.
Jeg 4bet bluffer, fordi hånden har mange blockers og med plan om at folde til et skub. Hvis jeg ved villain ser "spøgelser", som Nico skriver, og shipper meget light over 4bets, så strammer jeg selvfølgelig op og vælger andre hænder i min 4bet range.
Jeg hader bare disse spots, fordi selvom vi rammer et TP, så laver vi sjældent en glædes-dans, fordi vi kan være dominerede, og what to do på A-high flops. Bluffes væk af en dårligere hånd? Hvis manden er typen der 3better mange Kx-typer hænder, så er det selvfølgelig fint nok, men jeg synes bare ofte at jeg havner i nogle uheldige spots.
Jeg stiller spørgsmålet, fordi jeg selv ofte er i tvivl med hånden. Forsøger ikke at sige, at hånden SKAL spilles på denne måde, hvis nogen skulle læse med og komme i tvivl :)
Altså, jeg danser glædesdans, når jeg rammer tpgk m KJ i en 3bet pot, og forventer at være god stort set altid. Og der er jo heller intet problem i at folde vores hånd, når floppet misser totalt.
enig med pow. Jeg danser i hvert fald os glædesdans, hvis vi rammer tpgk med KJ i 3-bet pot, det er jo da nutz =) især når han 3better så bred en range (10%)
Nu giver du ingen information om hvordan villan reagerer mod 4bets. Rigtig mange regs. på de niveauer har fundet ud af 3b er godt, men slet ikke tilpasset deres spil ift. 4bet.... altså de har en ret stor ubalance, hvilket ofte ikke gør noget, da de fleste andre regs. ikke formår at udnytte det på de niveauer. Men ser meget ofte sådanne villans have en fold til 4b på eks. 65-70%. Er vi oppe mod sådan en type vil jeg langt hellere 4bet-bluffe, hvorimod kan villan godt finde ud af at 5bet-bluffe, så er jeg ikke rigtig vild med hånden.
Godt nok er du i pos. men at spille mod en sane villan som den der ikke har initiativet i en 3bettet pot uden du har en fornemmelse af hvad der er for nogle hænder han typisk 3bet-bluffer, er bare uhyggelig svært at gøre til et +EV spot. Samtidig minimerer hans 3bet trods alt vores positions-fordel noget. Tror mange vil blive overraskede, hvis de prøver at issolerer de hænder de caller mod 3bets og ser på hvad de vinder med disse (eller nok nærmere taber)...... sjældent jeg ser et kønt syn :-)
= Jeg hælder til at sige 41/fold eller folde
Ligner den mest std hånd i verden so far...
Sålænge du nu bare raise floppper og snapper shove...Jeg raiser vel til 58ish
Og jo, jeg glædes-danser også, hvis jeg flopper top par med KJ imod en gut som 3 better bredt
Altså hvis man caller 3-bet med KJo mod en aggro villain, så stacker man obv. af på any board, der giver en et TP + en række andre boards, hvor du har fin equity - f.eks. 9Tx. Ellers kan du ligeså godt bare brænde dine penge af med en lighter, eller tændstikker, hvis du bedre kan lide dem. Det sagt, så kan jeg bedre lide bare at reste, da det uden historie ser mest spazzy ud imo.
Af ren nysgerrighed, hvad foretrækker pokernet, lighter eller tændstikker? (eller evt ande?)
Og hvilken type glædesdans benytter i jer af, og er der forskel på denne, alt efter hvad limit i spiller, eller om det er tour/cash?
Man skal bare ikke danse regndans, altså med mindre man indser at man rent faktisk brænder penge af......
Når jeg flopper TPGK+ i 3bet pot bruger jeg den gode gamle fistpumpregndans lige indtil han viser en bedre hånd eller suger ud, hvorefter jeg starter på den mere akustiske ulvebrølsregndans...
I den pågældende hånd stoppede regndansen efter han foldede til mit lidt for store raise.