Jeg har siddet ved bordet i ca. 10 minutter, jeg har raiset PF et par gange og taget ned på floppet. Jeg har ikke vist noget op, og det har Villain heller. Umiddelbart virker han dog rimelig tight, men det er stadig svært at sige med sikkerhed. Hero har 220$, Villain dækker.
Jeg får J ♦ T ♠ i sb, foldet til mig og jeg completer. Jeg veksler mellem at raise og calle, her blev det et call. Villain checker.
Flop: 8 ♦ 9 ♠ 2 ♣ (4$)
Hero bets 4$, Villain calls 4$
Turn: Q ♦ (12$)
Hero bets 9,5$, Villain raises to 22$, Hero raises to 63$, Villain calls 41$.
River: 4 ♣ (138$)
Hero bets 70$, Villain calls 70$
Hvad siger I til mine bettingpatterns?
EDIT: Gomorgen ManCini, det er en straight jeg har, og ikke J høj! LOL!
NL200, bettingpatterns.
Det er svært at sige noget om patterns udfra et enkelt tilfælde. Better/raiser du sådan hver gang?
Du viser meget styrke på flop og med dit turn bet. Alligevel reraiser villian dig. Derudover caller han dit meget stærke reraise!
Jeg opgiver hånden på alt andet end en 9'er på river.
Dit bettingpattern er til 87 eller 22, men villians er mindst lige så stærkt.
----edit siger glem det!-------------
Virkede squ også som en vild hjerneblødning du havde fået der :P
Han har hel tydeligt ramt godt, nok noget to pars snask med Q8 eller Q9. Jeg raiser turn en smule højere, og valuebetter river højere...
Skub river. Da han caller dit turn 3-bet har han enten et stort draw eller en made hand han ikke har tænkt sig at smide. Du mister for meget value fra hænder som to par ved kun at byde ½ pot.
Villain viser så meget styrke her. Jeg synes du skal gå efter at stacke ham.
I like. Men jeg lytter meget gerne til andre gode råd om at få mere value (goofy og johnson12) ved at skubbe river.
Dvs. i mener hero skal skubbe $151 ind i pot på $138 -- er vi ikke bange for at miste value?
Jeg spiller den som mancini, da jeg i hvert fald vil sikre mig han kalder. Men måske pga. at han kalder 3 bettet på turn kan man tillade sig at skubbe...? Jeg kan godt lide tanken -- den er værd at tænke over...
Jeg raiser turn lidt mere, og derved bliver det også nemmere at skubbe river.
Som spilet her better jeg mere på river men skubber ikke, af frygt for at miste value.
@alexkp
du better simpelthen kun 70 på river her og skubber ikke? overrasker mig
@Loki
Tænkt i EV: hvis vi pusher på river hvor ofte bliver vi så kaldt. Villain viser stort styrke ved at kalde reraiset på turn. Måske har han et godt draw (f.eks. T9♦ eller J9♦ eller 67♦ eller QTo), ramt to par eller måske slowplayer han et set (22) på floppet.
Lad os sige at vi kan bette $20, $70 eller $150 på river:
* Villain kalder næsten altid vores bet på $20, så EV = $20
* Hvis villain kalder et bet på $70 i 50% af tilfældene, så er vores EV = $35
* Hvis han kalder et bet på $150 i 30% af tilfældene så er er vores EV = $45.
I dette (tænkte) eksempel er et altså bedst at pushe.
%-satserne for de forskellige kald afhænger af vores modstander og hvorledes hånden er spillet.
I dette tilfælde har vores modstander nok enten et busted draw eller en god hånd (to par eller måske set) og vi har derfor formodning om at han ofte kalder et stort bet. Som du kan se på mine eksempel-udregning ovenover så skal han ikke kalde ret ofte før det er bedre at pushe end at lave et mindre value bet. Tænk over det!
I cash kigger vi altid på ren EV, men i turnering hvor overlevelse er det vigtigste, hvor chips mister værdi jo flere man har og hvor værdien af den sidste chip er meget høj, så kan et "lille" value bet ofte være bedst.
Jørn
Better lidt mere på turn og raiser også lidt kraftigere.
Gør et river push nemmere. Det er ikke mange dollinger mere du skal smide i før et push giver fine odds på river os.
helt klart check raise på river så får du alle skillingerne fra ham .... men det er et gamble. Jeg ville prøve at tænke lidt og checke til ham og en normal nl200 spiller vil valuebette 2 par eller et set her - som jo også er de eneste hænder der caller dit valuebet her.
Check raise er out of the question IMO.
Raise turn lidt mere, og skub river.
Det kan også virke som en reminder hvis villain bare checker bagved - at et check ikke altid er svaghedstegn til et steal på river. Bare en tanke - desuden giver man også villain en chance til at bluffe et missed draw el. lign
Som Myth også påpeger er det perfekt at reraise lidt mere på turn, så stacks passer bedre til et push på river, men det er svært lige at regne ud, når man sidder i situationen.
Jeg raiser/folder iøvrigt også preflop. Ser ellers fint ud.
Og god forklaring af Thyssen :)
Edit: Og tillykke med at være nået Nl200 - godt gået champ
Tak for den fine tilbagemelding, og specielt tak til Thyssen for sine udregninger.
Jeg er enig i, at PF bør raises langt de fleste gange. Det er at foretrække med en fin hånd som JT. Og ja, I har også ret i, at turn bør have den squeeze mere, så det passer med stacksizes på turn. Er det helt i skoven at sige helt op til 75$? Derved er potten 162$ på river, hvilket gør et riverskub til under potsize bet. Men jeg tror du har ret Ahle, det er ikke umiddelbart noget man tænker over i situationen, men det er vel noget man egentlig bør gøre.
@ Leslie
Et CRAI på river er helt i skoven. Villian skal virkelig have en stærk holdning for ikke at checke bag på river. Hans hånd har en god showdownvalue, idet han caller vores 3-bet på turn. Jeg forventer han skubber et stærkt draw.
@ Ahle
Takker, men det nu ikke permanent (endnu), jeg følger bare dit råd med at give det et skud! :) Regner med vi ses deroppe når jeg har ferie i næste uge! ;)
Ja mancini det er noget du skal tænke på når du better på de andre streets i det lange løb giver det mange ekstra dollars... men det lærer du forhåbentligt nu når du er oppe på NL 200...
Beregninger som Thyssen skriver dem skal du også gerne kunne lave sådan løst i hovedet og derved nemt sige til dig selv om du skal pushe eller bette halv pot. Øv dig og det bliver relativt nemt at forestille dig hvad der er bedst at gøre..