Villain er 23/20/3,7 og 3better 12 % folder til 3bets 20 % (nogen som ved hvor jeg finder 4bet frekvens i PT3, så kan jeg lige få det med?), han er regular, og virker til at spille fint nok.
Han er mig nok som værende lidt mere aggro end average på dette level. Mine stats er som regel noget 27/22 - 25/20 agtigt noget. Defender ret light, og 3better også en del IP, det er han nok godt klar over.
Seat 1: IamaHaddock ($206.05 in chips)
Seat 3: Hero ($371.25 in chips)
Seat 5: amke55555 ($213.80 in chips)
Seat 6: Reeshah08 ($179.70 in chips)
Seat 8: ElvenSPb ($222.80 in chips) DEALER
IamaHaddock: Post SB $1.00
Hero: Post BB $2.00
*** HOLE CARDS ***
Dealt to Hero K ♦ J ♣
amke55555: Fold
Reeshah08: Fold
ElvenSPb: Fold
IamaHaddock: Raise (NF) $8.00
Hero: Raise (NF) $25.00
IamaHaddock: Raise (NF) $59.00
Obv er fold mit default og det virker nemmest - men hvis vi skal lave ballade, hvad foretrækker I så at gøre? KJo er selvf ikke optimalt at gøre det med, men hvilke hænder foretrækker I så?
NL200 blind battle
synes du har et nemt call preflop vs en light 4better
mht 5bet jamming, kommer det naturligvis an på hvor light villain 4better og hvor polariseret hans 4bet range er. pokerstove er genialt til at lege med ranges osv
generelt vil det være pp's og suitede esser der klarer sig godt vs hans 4bet call range, men måske er det det jo bedre at kalde disse hænder, hvis villain er dygtig til at 4bette en bred 4betting range han også kalder shoves med - det ved jeg så ikke om han er.
ellers AQ+, TT+
Selv mod en light 4better insta folder jeg KJo. Loki siger man har et nemt call, og det tror jeg er meget forkert. For det første er vores handske så tit domineret, og hvis vi caller et 4bet er det for at gå broke hvis vi rammer J eller K. Desuden skal vi komme over toppen nogen af gangene flop som et rent bluff hvilket er et højt variance play. Endvidere så 4 better han tit med en SC eller lign. og den er meget nem for ham at spille postflop. Pitch it!
At i ikke har nogen synderlig dynamik gør foldet endnu nemmere. Han skal virkelig køre mig over før jeg i nogen tilfælde kan tage et stand med en handske om KJ. Foretrækker klart et rent bluff, eller en SC etc.
det jeg mente var, at hero har et nemt call imod hans open raise, hvis villain 4 better light
jeg caller naturligvis ikke hans 4bet med KJo