Villain er JohnLampard fra PN. En i mine øjne dygtig, TAG, regular. Vi har 3-bettet hinanden semi-løst; han har blandt andet set mig 3-bette ATo mod ham i pos.
Edit: Openlimper er en donk. Jeg har set ham lave et fuldstændig sygt bluff 3way og så har han betalt ret light af. Han openlimper også meget. Har 2 gange tidligere set ham coldcalle et 3bet.
Jeg har JohnLampard på alle mine 4 borde, og der ser mine stacks sådan her ud: $400, $900, $850, $500 (alle cirka-tal) - jeg går altså ud fra, at han også ser mig som en god spiller. Mit image må være TAG/semi-LAGish.
Vi har ikke for alvor clashed i denne session, da det virker til vi begge ikke har lyst til at spille så meget mod hinanden.
BossMedia Game #826984031: Table Table TH 465 - $1.00/$2.00 - No Limit Hold'em - 11:39:21 - 2007/11/14
Seat 1: Hero ($502.85)
Seat 2: Villain ($587.10)
Seat 3: Nimrod4 ($204.55)
Seat 4: dypwhuer ($215.35)
Seat 5: Openlimper ($250.35)
Nimrod4 posts the small blind of $1.00
dypwhuer posts the big blind of $2.00
Villain is the button
*** HOLE CARDS ***
Dealt to Hero 9♥ 9♦
Openlimper calls $2.00
Hero raises $10.00
Villain raises $30.00
Nimrod4 folds
dypwhuer folds
Openlimper calls $30.00 (std.)
Hero calls $30.00
*** FLOP *** 6♠ 8♥ 2♦ ($90)
Openlimper checks
Hero checks
Villain bets $60.00
Openlimper folds
Hero raises $200.00
Hvis villain caller, så er planen at reste any turn bortset fra Ax (eller kan jeg reste den?)
NL200 - Bluff 250bbs deep
Når du har en "spewmonkey" ved dit bord, for nu at bruge dine egne ord, hvorfor lader du så ikke villain være i en re-raised pot med 99? Synes faktisk egentlig meget godt om at reste et A på turn, da det kan skubbe ham af 10/10-KK, når nu du vil skabe dig :-)
@ SuperSennels
Mine implied odds er gode her når spewmonkey og villain begge er med.
Bare et hurtigt spm.
Hvad slår du som caller dig på floppet men vil folde turn ?
I pos, hvis jeg har dig som agro, så ville jeg checke any set og JJ+.
Har svært ved at se hvad du slår som caller flop men ikke caller turn - han må sætte dig på et par her, så skal han bare gøre op med sig selv om hans er bedre end dit.
@SuperSennels
Hvilket A er det du vil representere på turn ???
Du raiser preflop - caller et reraise, for dernæst at C/R floppet.... Giver ingen menning du skulle sidde med et A.
@ Sugeren
Når vi er så dybe her, caller jeg også preflop med 22/55/88.
Problemet ved bluffet er nok at et set er det eneste jeg kan reppe. Preflop 4-better jeg AA/KK. Og jeg c/r nok ikke floppet med QQ-99.
@ Sugeren
OP vil ligne et set - all day long - derfor rester han også på et A...
Går jeg da stærk ud fra...
Jeg tror som oftest bare jeg check caller flop og check folder turn - men jeg er også en passiv donk...
På turn vil jeg skubbe $270 ind i $490. Hvad gør villain her med TT+?
Hvis han betaler flop tror jeg du får svært ved at skubbe ham ud på turn....
@ Jungleras
Villain og jeg har ingen speciel historie i re-raised pots. Vi har 3-bettet hinanden løst og af og til taget et flop af, men så har calleren preflop bare c/f floppet. Jeg mindes ikke en rr pot vi har spillet til showdown. Spiller dette ikke en rolle?
Altså... wtf?! Synes satme du spiller den her hånd dårligt. Absolut -EV i længden. Får du action her er du slået og du får ham ikke til at folde turn medmindre han er donk (hvilket du skriver han ikke er). Ingen grund til at lave din ellers udmærket hånd til et bluff? Når du ikke leader ud med 99 her (hvilket jeg ville gøre), så kan jeg faktisk godt lide et raise, men ingen grund til at lave det til 200. 150 skulle gøre det, da du nok ville lave samme play med et set, så du viser fin styrke.
Så - as played, reraise flop til 150 og fold til push. Caller han dit raise c/c du den ned medmindre du har et exceptionelt read der siger at han smider et overpair hvis du better (-EV imo).
Generelt om hånden ellers er det jo et super nice spot. Rigtig god set valvue preflop og chancen for at 99 i mange tilfælde stadig er god efter floppet. Kommer der et flop som tilfældet er leader jeg helt klart ud med 3/4 pot og tager den derfra.
@Becks
At C/C ned hvis han kalder flop er sgu da mindst ligeså spew!
Hvis Hero leader får han 9/10 gange et raise og hvad gør vi så? - Villain kan sagtens sidde med 10 10+
Hold potten lav og raise turn hvis der falder A.
Bluff er spew imo
@ Alle
Der er også en anden ting ved mit cr. Jeg tror godt JL ved, at min range for at isolere donken er bred her. (Har i øvrigt gjort det en del, altså isoleret donk, men ved ikke om JL har lagt mærke til det). Derfor kan han også 3bette mig løst preflop, som vi jo også har gjort tidligere. Floppet misser en stor del af hans 3-betting-range, så jeg vinder vel også potten på floppet ved at c/r forholdsvis tit?
Hånden er helt genialt spillet, specielt mod JL - alternativet er at 4bette PF, men jeg kan faktisk bedre lide dette. Rigtig, rigtig sweet level tænkning, og det er mod typer som JL man skal gøre det mod.
VWP!
@ Fitty,
Donk skal jo være SPEJLblank og super weak postflop hvis han isolerer ham med crap...
@Mancini
Hero ved endnu ikke om det er et bluff eller value - virker det som om nu - hvordan er det genialt?
@ Fitty
Hvor aggro er han med AK hvis du check caller floppet?
Langt de fleste giver den bare op på turn imho...
@ Jungleras
Jeg tror du misforstår mig :)
MIN range for at raise donkens limp her er bred, fordi jeg rigtig gerne vil spille en raised pot mod ham. Derfor kan JL 3bette mig light, fordi han ved min range er bred. I øvrigt, så er han ikke en KÆMPE KODYL GIGANTISK spewmonkey ham donken der, som man måske kunne få indtryk af - det er lidt en overdrivelse fra min side (fixer det lige i OP). Men han er bestemt donket.
Derudover, så ved jeg ikke nok om ham endnu - andet end at han bestemt virker som en god spiller -, men jeg vil umiddelbart tro at han checker turn bag, hvis vi c/c flop og han ik rammer sin A/K.
Men prøv at se det lidt fra villains side. Jeg vil umiddelbart mene at han har et svært call på floppet med i hvertfald QQ/JJ/TT. Han må helt sikkert regne med at få stakken i hovedet på turn, så reelt tager han beslutningen på flop, om han vil spille videre - derfor siger det self. måske også sig selv, at det er skidt at reste turn med mindre jeg rammer en 9er. Så fandt faktisk lidt selv konklusionen, synes jeg :)
Jeg vil stadig hellere check calle flop, og checke folde turn, men hver sin smag :)
C/c flop og c/f turn er bestemt også en linie jeg ofte vil tage her.
Og lige en anden ting, Jungleras :-):
Du skriver @ManCini: " Hero ved endnu ikke om det er et bluff eller value - virker det som om nu - hvordan er det genialt?"
Læs overskriften :-)
Nemlig. Aldrig lead her!
@ Jungle
Mod JL kan det aldrig blive andet end bluff - han kalder ikke med dårligere hænder.
Som jeg sagde til Fitty, så går der leveltænkning i den, og det plan kan JL godt være med på. Har selv spillet en del NL100 mod ham, og går ud fra han er blevet bedre.
JLs range er bred, og selvfølgelig er hans raise ikke kun for at spille mod donken, han har trods alt kun limpet - men chancen for at han kalder er stor, da han er PF muppet - donken er nem at udspille postflop, og JL har initiativ. Desuden er de dybe, så JLs range bliver også bredere, også fordi Hero har spillet friskt til. JL kan godt spille tilbage PF, som jeg husker det.
Når så donken folder postflop ved JL og Hero godt, det rene valueløb er kørt, hvorfor det er et godt spot at raise, da vi er dybe, vi repper en rigtig stor hånd. Std TAGs som JL kan være bedre at bluffe, da de spiller ret str8 forward - jeg kan ikke se JL fortsætte hånden med andet end KK eller AA, og så er det altså et godt play! KK og AA røger måske endda også i mucken her!
Raiser vi altid sådan et drawless flop med set pga stacks?
@Mancini
Becks:
"Når du ikke leader ud med 99 her (hvilket jeg ville gøre)"
Ikke nogen stor del af tråden, ville bare lige fastlægge at et lead her får han et raise 9/10 gange og det er vi ikke interesseret i med 9 9. SÅ bliver vi bange og vildanden overtager initiativet på turn/river.
@ Lilja
Jeg undrer mig blot over du skriver det to gange - Er ret sikker på Fitty godt ved det er std at checke floppet her.
@ mancini
Hvis hans range er noget AK-AJs, AA-TT her - og vi regner med han checker turn bag med AK-AJs unimproved, hvorfor er det så bedre at forsøge at tage ham af TT-QQ - i et spot der kan koste os 250bb mod en spiller som ikke har været fanget i gris ellers i reraised pots....
Vi skal imo være ret sikker på han kan lave store folds før dette er et godt spot at bluffe - det virker det trods alt ikke til vi ved om ham...?
Hvis villian ikke har tænkt sig at gå til bunds med denne hånd, hader jeg hans betstørrelse på flop.
@ Jungle
Villain har aldrig AK-AJs, når han better floppet. Så har han en hånd hver gang!
Og han går ikke til bunds med TT-QQ her, det ville virkelig undre mig.
Fitty
For at denne slags bluffs skal virke på NL200 skal man have et MEGET stærkt read, og hvis du havde så stærkt et read så postede du vel ikke :-) Lyder måske lidt dumt, men egentlig en meget fin ting at tage udgangspunkt i; Hvis du er i tvivl så er det nok fordi at dit read ikke er stærkt nok, hvorfor bluffet ikke bør udføres. Har forresten også svært ved at se villain folde noget som helst på turn hvis han caller floppet.
Hvis du beslutter at bruge 250 BB på et bluff på floppet, synes jeg du skal size dit raise således at dit turn skud blir omkring pot, ihvertfald 4/5. Synes derfor dit raise er for stort på flop. Derudover rester du selvf også A på turn, det er faktisk et rigtig godt kort for dig.
@Becks
At CR floppet og så C/C ned er decideret spew imo.
Damn han må være let at spille ham her, Mancini!!
Hvorfor H..... skriver du at det er genialt spillet hvis han er så sygt let læselig - hvorfor dog ikke vente på et spot hvor vi er foran så???
Synes ikke det giver mening at du meget gerne vil bluffe vildanden for 250bb's når du med skråsikkerhed kan sætte ham på AA-TT, og kun måske får ham til at folde QQ-TT..
Så vent dog i det mindste på et spot hvor du er foran når han er så let at læse...
@ Jungle
Fald ned, mester. Jeg har aldrig sagt manden er let at spille, men tag lige og kig på hånden og de reads vi har. Villain forventer nok ikke openlimperen overcaller hans raise her, selvom det ikke er unormalt. Hvad er det lige han vil opnå ved at bette i en 90$ pot med med luft mod en donk? Det ville jo ikke give mening, eller hvad synes du?
At du mener han måske går til bunds med TT-QQ er fair, jeg tror det ikke. Eller faktisk er jeg ret sikker på en std TAG som JL er, mucker den hånd.
Vend den om, går du til bunds med med TT-QQ her, hvis du er i Villains sted? Jeg har btw aldrig sagt han er let at læse, jeg holder mig til den måde jeg husker ham på, og de information vi har fået af OP.
Btw, få lige styr på tonen - vi burde nok kunne snakke sammen uden bandeord etc.
@ Turbofluen
Med de tanker vi er inde omkring bluff og level tænkning, hvordan kan et A være andet end spejlblankt?
Overvej at raise lidt mindre på turn så du har et potsize bluff til turn eller river.
Jørn
@Mancini
Enig, latterlig tone af mig - har det røde du ved :)
Uenig i hånden - synes 250bb bluff mod en modstander vi tror har en hånd er skidt - mener vi bør vente på bedre spots, og blot check calle flop, C/F turn, som tidligere skrevet...
@Joonas
A'et er spejlblankt, men jeg tror det ændrer noget i villains tankegang på nl200.
For det første ser han, at hero ikke er bange for A'et. Jeg tror villain vil fokusere mere på dette, end at hero godt ved, villain ikke har et A, menmindre det er AA.
For det andet afskrækker det også bare folk med TT-KK når A'et falder, selvom de inderst inde godt ved det ikke ændrer det store.
Som en sidenote kan tilføjes, at er villain rigtig dygtig, vil han nok indskrænke hero's range til set eller bluff, da det er ekstremt få spillere på nl200 der skyder fx KK igen på den turn.
@ Jungle
Hehe good one! :)
Jeg kan godt følge din tankegang, men så mener jeg bør folde allerede på floppet - Vi er vel efter hans range hvis den hedder noget ala TT-AA, AKs-AJs, som du nævner?
Jeg folder floppet, eller spiller den som OP. Det sidste er en del sjovere. :)
Omg et skidt reraise jeg får lavet pf!
Min første ummidelbare tanke var, hvorfor lave en hånd med fin showdownvalue om til et bluff?
Men jo mere jeg tænker over det, jo bedre kan jeg lide raiset. Hvis du bare nøjes med at calle, bliver den hæslig at spille på senere streets, da der kan falde overkort. Og selvom den bliver checket til showdown, er du ofte bagud til overpar.
Mancini har åbenbart ikke spillet nok med mig, sidder i denne hånd med ak. 1010 JJ og QQ ryger helt sikkert i mucken, kk og aa forhåbentligt også, men det tit noget andet når man sidder ved bordet. :)
WP.
@ JL
Ty :-)
Sjovt at spile mod gode spillere der kan tænke lidt. Det bliver lidt trivielt hele tiden at spille ABC mod donks ;-)
@ Thyssen
Jeg c/r flop og ikke turn :-) Men point taken.
@ SM
Jeg tror, jeg siger $200 med set - mellem $170-$200 vil jeg sige.
@ HK
Man kan vel godt lave et skidt play mod en god villain, selvom ens read virker temmelig sikkert?
@ Alle
Som I nok kan regne ud, foldede JohnLampard - ellers poster jeg selvfølgelig ikke ;-) Tak for svar.
Fitty
Spiller du pt. en turnering på bossen? Kunne nemlig godt tænke mig at vide hvem du er ;-) Og har et ok gæt tror jeg hvis jeg ved om du spiller en tour pt.
@ JL
Dit Pf raise er da ikke skidt, bare lidt for småt ift stacksizes.
Men nej, jeg forstår umiddelbart ikke du better floppet med A høj, så har vist ikke spillet nok med dig.
@ Tyr
Med mindre nogen har hacket sig ind på min konto, så spiller jeg ik en tour lige nu ;-)
"Villain har aldrig AK-AJs, når han better floppet. Så har han en hånd hver gang!"
Sådan. A read is nice, but a wrong read is twice as bad.
@ SM
Haha lol, endnu en af mine fans som konstant er efter mig, gotta love it! :)
Nu er JL ret god og vi har en 3-way 3bettet pot med en donk i blandt. JL kan sagtens finde et bedre spot end at bluffe i en 3-way pot, hvor donken alligevel betaler et bet, hvis han har ramt.
Sagt med andre ord, hans range er i højere grad større PPs end det er luft - jeg forventer stadig at han nogenlunde aldrig har luft, når han better floppet, men denne gang har han.
Jeg elsker når folk er resultatorienteret.
Nu var min pointe mere at man skal passe på ikke at overtænke sådan en situation på NL200. Der bliver generelt ikke tænkt mere end højest to levels på NL200 (ie, han tror, jeg tror), og det er heller ikke mit indtryk der bliver gjort det i den her hånd, men det kan jeg jo egentlig ikke vide.
Så når du kommer og, i mine øjne, overtænker situationen fordi du engang har spillet med den ene implicerede spiller, og fuldstændig skråsikkert opstiller hans range for snævert, fordi du tænker i en dynamik du tror du mener at have opfanget engang for længe siden i et helt andet game, ja så får du en kommentar.
Nu var det jo ikke sådan så du sagde "villain har sjældent AK her", næ nej, den hed "villain har ALDRIG AK her" og hiv og sving.
Men kan da godt se det kom lidt forkert ud, pardon me. Ses, mit store idol.
hvad for et bet?
Sorry - fik lige i min, desværre normale omtågethed, overbevist mig selv om det var dig, der var villian :)
@ SM
Jeg får nu en kommentar med på vejen fra dig hver gang jeg poster, men det er så hvad det er.
Du kan generalisere lige så meget du vil, det er irrelevant for hånden, da det er to super dygtige spiller vi har medat gøre.
Er fint klar over hvad jeg sagde, men når vi nu sætter AK ind i hans range (som du rigtigt påpeger jeg ikke har), gør det jo kun spillet mere profitabelt, da hans range bliver bredere.
Jeg ved så ikke lige hvorfor du blander noget dynamik mellem JL og jeg ind i det her, det virker temmelig malplaceret. Jeg kiggede i de noter jeg havde på ham, og husker tilbage på de hænder jeg har spillet mod ham. Du må da gerne se den som noget sick leveltænkning, eller du kan også se enkelt på det - Vi raiser EFTER donken har foldet, og det skriger styrke.