NL200@Ongame
Villain har jeg ikke set før i dag, men jeg har fået en ok fornemmelse af hans spil. Han 4-tabler TAG med stort AG.
Stats er
26/24/5.3 med en "3-bet preflop"-procent på 8.
Han har 3-bettet mig 4 gange i dag og jeg har callet ham en enkelt gang hvor jeg c/f'er floppet (misser set).
Jeg har også 4-bettet ham en enkelt gang, hvilket har resulteret i et 5-bet (150 bbs dyb) hvor jeg folder.
Altså en aggro, sane fætter der har haft de rigtige handsker mod mig på de rigtige tidspunkter (vælger jeg at tro ;))
Jeg har spillet lidt tight i dag: 19/14/5
Hvad siger I til linjen her?
Seat 3: Lockfried ($333.55 in chips)
Seat 4: AndreplusEV ($258.15 in chips)
Seat 7: hitchwewe ($59.75 in chips)
Seat 9: Razga4 [ 5♣,5♥ ] ($262.45 in chips)
ANTES/BLINDS
Lockfried posts blind ($1), AndreplusEV posts blind ($2).
PRE-FLOP
hitchwewe folds, Razga4 bets $7, Lockfried folds, AndreplusEV bets $20, Razga4 calls $15.
FLOP [board cards K♦,9♠,4♣ ] - Pot = $45
AndreplusEV bets $30, Razga4 calls $30.
TURN [board cards K♦,9♠,4♣,4♦ ] - Pot = $105
AndreplusEV checks, Razga4 bets $67, AndreplusEV calls $67.
RIVER [board cards K♦,9♠,4♣,4♦,10♣ ] - Pot = $239
AndreplusEV checks, Razga4 bets $143.45, and is all-in
\Razga
NL200: Bluff linje i rr pot?
Hvad vil du have ham til at folde her? (af ren nysgerrighed)
Hvilke Range sætter du ham på med hans C/C på Turn?
Hvad prøver du på at reppe? K,Q eller 9,9?
For jeg ved ikke hvad han skulle C/C Turn med som han folder på River, fordi bordet ændre sig ikke voldsomt.
Med hans CC turn og C river vil jeg mene at han godt kan have en svag K. Synes i hvert fald ikke hans linje er særlig stærk.
Jeg prøver at reppe et set/AK, som pga. floppets tekstur ikke behøver beskyttes. Turn og river skal ses som valuebets.
fold pre
fold flop
check turn
-- hvis du vælger at skyde turn og river, så skyd mindre på turn ( halv pot) så du har mere FE på river, hvilket også er en bedre linje, hvis du havde en value hånd
Jeg syntes ikke at turn er noget super bluffkort. Faktisk det modsatte. Det ved AndreplusEV vel også, ku det tyde på, når han vælger c/c. Imo sætter han dig aldrig på en K, når du ikke 4better pf. Han kunne godt ligne et PP a la 88 el JJ. Tvivler på han har en K, men det er svært at vide, når han ikke har vist nogen 3bets op..
Men du har ret i at hans linje virker svag, så i teorien ku det være et godt bluff, hvis han ikke er typen, der kan lide at lave herocalls.
jeg synes egentlig ikke der er grund til at begynde at bluffe her mod en mand der 3 better 8 procent tror dine femmere nok skal være gode en del af tiden når han checker turn til dig, derfor checker jeg turn bag ved, og folder/kalder hvis han better river og checker nok altid bagved medmindre 5eren kommer.
@ Razga
Jeg spørger om det samme... Hvad prøver du at repræsentere, og hvilke hænder, som du caller flop med her better du på turn? Du har nærmest ingen konger i din range. 44 bliver mildest talt usandsynligt. Måske du kan have en sjælden A4s og 99. Men det er et meget utroværdigt bluffspot du vælger IMO. Derfor er det meget svært for dig at få villain til at folde bedre end din 55 her, hvorfor jeg også bare checker, og regner med 55 ofte holder hjem. Skulle han bette river, så er det et meget mere troværdigt spot at shove. Just my 2 cents.
Men jeg ved jo ikke hvordan du spiller.... Balance FTW!
MVH Skod
Jeg synes call preflop er fint da hans 3bet ikke er ret stort og I er 130BB dybe. Hvis jeg vælger at floate det flop der vil jeg helst have hænder med mere potentiale som QTs, QJs og JTs. Derudover vil jeg ikke bette turn men derimod vente til river. Fordelene ved dette er at du får et gratis kort til at outdrawe din modspiller + at han typisk ikke selv vælger at bluffe riveren i det spot med mindre det er et A der falder, da du netop ligner en hånd med value der potcontroller. Så hvis han better kan du nok godt være rimelig sikker på at han value better. Hvis han checker kan du bare lave et lille bluff på ca. halv pot og tage den ned meget ofte.
Preflop caller jeg også, flop er meh, men tror hellere jeg vil vælge et float med bedre equity calle/bette turn med. Synes turn er et check, og river et rigtig dårligt bluff, han ligner ikke et menneske der har lyst til at folde med den linje. Du repper lidt for smalt, specielt når han nok selv blocker kongen af hvad det ligner.
Hvorfor er det folk kalder 26/24 folk for TAG's?
Ja, LOL. TAGs vil jeg også mene er en del tightere end dette. Noget allá 18/15 til 23/19 vil jeg betegne som TAG. Loosere for LAG og tightere for nit.
Enig i at linjen stinker lidt mod sane villain, mod mere weak modstander syntes jeg det er ok. Flatter selv 3 bets ind imellem m KJ og KQ i position mod light 3 bettere.
Hvad gør folk her når villain stikker halv pot på river hvis vi checker turn bagved?
@joonas / Yarx
Det er 5 handed på ongame, så en 6-max 21/18 eller 19/17 spiller bliver til noget 24/20-agtigt på ongame.
@Razga
Kalder preflop er ok. For 100 bbs mucker jeg (eller 4-bet-caller mod de rigtige villains), men for 125 bbs set-miner jeg.
Som de andre foretrækker jeg at floate med hænder som har mere value, .eks. JT, QT og QJ eller noget backdørs-halløj. Mod en straightforward multitabling villain kan du evt. raise floppet -- du repper godt nok ikke meget, men en 10-tabling villain "opdager" det aldrig.
Jørn
Hvorfor er det folk siger han ikke repper noget? Han repper da en K og bedre (fx QJ, FH og trips).
Villain kan folde svag K, JJ og QQ. Alt andet lige er det ikke hver dag Villains tager denne linje med en stærk hånd. Jeg elsker ikke bluffet men synes heller ikke det er ringe.
Tyssen har dog en pointe omkring floating.
Loki
Så du folder altså par i pos for 125bb?
Sir Thomas
Bordet ændrer sig da på river men under alle omstændigheder kan han altså godt folde når han får barrels på både turn og river.
Du repper ikke meget, men til gengæld repper du det fint. Hænder der giver mest mening er AK, 99 og 44 (omend quads er lidt sygt at sætte dig på, for villain) og en floatet QJs, selvom den også er semi unlikely for villain, at sætte dig på.
Villain ligner AK, QQ, JJ - om du kan få ham af det, er så en anden sag, som du sikkert bedst selv ved :)
Arh okay, troede kun det var Boss der kørte med 5-handed spil.
så ikke det var 125bb, men du mener det er profitabelt at setmine 55 125bb? hvor går grænsen?
1) Hvis han 3b meget vs steal, click eller sig 5$ pre.
2) Fold til 3b > 4b småt/call > call preflop. Setmining mod en så løs 3better er ikke profitabelt.
3) Fold flop
4) check turn bag, du er god 30-40% ish, og han folder ik 9+ ofte nok.
5) check river, når han c/c turn er det ik for at folde river til en blank laying 1 til 3.