Villain spiller 24/10 over en ret stor sample, turn agg på 4 og river er på 2. Han virker sane, og ikke særlig kreativ. musko er mere end dårlig, loose og helt igennem super spewy. Hvad gør vi klogest på turn? Han repper noget så voldsomt KT eller JJ, har svært ved at se ham være ude i skæg særlig ofte her, selvom det måske forekommer. Skubber folk det ind på turn glade og tilfrese? Eller vil vi se river først?
***** Betfair Poker Hand History for Game 417485751 *****
NL $1/$2 Texas Hold'em - Tuesday, September 23, 07:57:08 GMT 2008
Table Oxygen 65 6-max (Real Money)
Seat 6 is the button
Total number of active players : 6
Seat 1: HERO ( $248.20 )
Seat 2: maria44 ( $32.54 )
Seat 3: NevaBluff ( $232.75 )
Seat 4: Hellbilly ( $218.35 )
Seat 5: musko ( $112.36 )
Seat 6: MrOLAP ( $574.43 )
HERO posts small blind [$1]
maria44 posts big blind [$2]
** Dealing down cards **
Dealt to HERO [ 2♠ 2♥ ]
NevaBluff folds
Hellbilly folds
musko calls [$2]
MrOLAP raises to [$9]
HERO calls [$8]
maria44 folds
musko calls [$7]
** Dealing Flop ** [ Q♥ 9♥ 2♦ ]
HERO checks
musko checks
MrOLAP checks
** Dealing Turn ** [ J♠ ]
HERO bets [$23]
musko calls [$23]
MrOLAP raises to [$100]
HERO?
NL200: bottom set, turn går amok
Bet flop for at beskytte din hånd. Det er et super drawy board, hvor der kan falde en helvedes masse scarecards på turn (any ♥, 8, T, J, K og evt. 7).
Efter min erfaring kan det godt være svært at få value fra et set i en 3-vejs pot, men her har du altså en god mulighed, da din hånd er ret underreppet og Villain sagtens kan kalde med noget AJ værk.
Jeg vil helt sikkert skubbe turn.
Helt sikkert super drawy board, nu er der også lidt personlig stil i om man leader eller checkraiser, og jeg checkraiser altså :)
Redigerede lige min første post, men skriver det lige igen så du ser det :)
Efter min erfaring kan det godt være svært at få value fra et set i en 3-vejs pot, men her har du altså en god mulighed, da din hånd er ret underreppet og Villain sagtens kan kalde med noget AJ værk.
Normalt kan jeg også bedst lide check-raiset, men jeg synes ofte at flop går check-check-check i en 3-vejs pot, og vi derfor mister muligheden for at check-raise, hvorfor jeg hellere vil leade ud for at få value med det samme og samtidig beskytte hånden. Folder begge villains er det trods alt noget bedre end at give frikort til to villains på et drawy board.
Villain sidder højst sandsynligt ikke med KT grundet hans PF raise, og det er altså en noget smal range at sætte ham på JJ præcist. QQ er også en mulighed, men mon ikke han c-better den i en 3-vejs pot? Det samme gør sig vel gældende med AA/KK så dem tror jeg godt vi kan udelukke.
C-better villain med hænder som 99-JJ? Umiddelbart ville det jo være dumt ikke at gøre det, når der er to der har checket til ham og det som sagt er et drawy board.
Det mest sandsynlige er derfor, efter min mening, at han sidder med AJ, og jeg tror også du oftere ser QQ end JJ her.
@ joonas
Det er fint nok at din stil ligger til at check-raise, men her har du altså dårlig relativ position, samt et ret så drawy board - med mindre open-raiseren cbetter alt for meget, så leader jeg altså det her flop 9/10 gange.
@ joonas
Det er fint nok at din stil ligger til at check-raise, men her har du altså dårlig relativ position, samt et ret så drawy board - med mindre open-raiseren cbetter alt for meget, så leader jeg altså det her flop 9/10 gange.
Det var dog et klamt spot. Jeg hælder mest til et fold ud fra dine reads. En villian som raiser preflop, checker bag på sådan et draw heavy board i en 3way og som så giver en voldsom potcommitende turn action efter action fra begge modstandere har os slået for ofte til at du profitabelt kan fortsætte i det her spot.
Jeg tror du er spot on mht. hans range, da vi må formode, at han skyder floppet, hvis han har connected til et par, hvilket udelukker, at han har to par på turn. En flush draw + evt. et par spilles heller (typisk) på denne måde. Det giver derimod mening at checke KT bagved på floppet og muligvis også JJ.
Jeg foretrækker at leade på det flop btw.
Jeg konstaterer, at jeg kun er inde for 32$ i hånden og puke folder, hvis jeg har villian til at være ude i skæg alt for sjældent.
@djowgern
Hvorfor skulle KT ikke være i en 24/10's range efter en donket pf limper? AJ synes jeg virker meget optimistisk at sætte ham på grundet board, action og det faktum at det er en 3 way pot. Bemærk at Hero har villian til at meget sjældent at være ude i skæg, hvilket udelukker AJ imo.
@joonas
Jeg check-raiset ikke floppet i dette spot da vi har dårlig relativ position.
Hvis vi check-raiser så lukker vi fisken (musko) ude af potten, hvílket er skidt. Det IMHO langt bedre at leade her, håbe at musko kalder og at preflop-raiseren så raiser, som vi så kan kalde eller reraise.
Desuden så afhænger det også af hvor ofte preflop-raiseren c-better. En 24/10 spiller vil ofte være passiv, så vi må bette hånden selv!
Easy flop-lead!
Som spillet har vi bragt os selv i problemer, og umiddelbart så ligner det et easy muck på turn mod en 24/10 spiller som normalt er weak postflop, så et turnraise har 90% af tiden 22 slået.
Jørn
Helt enig med floplead er vejen her. Eneste tænkelige scenarie hvor et c/r er mere profitabelt er når villain c-better med total air i en 3-vejs pot, hvilket han efter din beskrivlse sjældent gør imo. Resten af tilfældene skal der nok komme penge ind anyways.
Mht til turn beslutningen ser den unægtelig grim ud, og mod KT/T8 som jeg går ud fra er i villains range, skal du ha' mindst 100 ind på river før dine imp. odds ser fornuftige ud. ( Potten er 175 efter villains turn raise, og du skal kalde 77 mere : 45%. Better du 100 på river bliver potten 373, hvilket giver dig 77/373 : 20%. Chancen for du rammer en af dine 10 outs er ca 20%. ) Udover detter er der self også chance for at donken shover med på hjertertræk eller værre.
Mod JJ trækker du self close to dead, men jeg tror også de fleste villains stabber med den hånd på floppet, og kombiner sandsynligheden for han er på air/str8 med ovennævnte odds, er det kun et spørgsmål om hvorvidt han kalder +100ish på river?
Hmm...ved nærmere eftetanke shover jeg bare turn her, og siger nh til JJ.
GA
Hmm, jeg synes godt nok det er for weak at folde her som nogle argumenterer for.
Mod en range der hedder QQ, JJ, AJs, AJo, KTs, KTo, T8s, T8o som er den værst tænkelige range vi kan sætter villain på, har vi stadig godt 38% equity. Tager vi så T8o fra (jeg mener ikke den er i villains range her overhovedet), har vi godt 43%.
Som tidligere nævnt, tror jeg altså heller ikke at KTo er i en 24/10's range (særligt ofte), og tager vi den mulighed væk har vi knap 53% equity.
Jeg tror helt ærligt heller ikke at T8s er i hans range her, men nogle vil nok argumentere for en lidt anderledes range, så lad os bare sige den er med.
Gennemsnitligt vil jeg mene at vi i hvertfald har 50% equity (hvis i er uenige, så sig gerne til), og vi skal betale 216 for at vinde 274, hvorfor vi har brug for 44% equity så vidt jeg lige kan regne ud.
En 24/10 spiller er ofte kendetegnet ved relativt passiv spil postflop og en høj won@showdown (ingen marginale vbs, få bluffs, etc) -- jeg tror ikke han raiser turn uden nuts...
Jørn
fold.
her ser du 10/10 en straight eller overset.