Villain er 36/20/1.5 og 2100 hænder - han er grunden til jeg er ved bordet. Han blæser meget i HU pots, renakker meget PF, men limper også en del. Han overcaller tit 3bets PF og går død hvis han rammer TP. Et eksempel er, at han limper JTo i CO, small blind siger 6, BB siger 18, han kalder med 100$ stack i alt.
Jeg har spillet denne hånd mod ham tidligere. Jeg raiser JTs UTG, han kalder i BB. Floppet slår Ks Tx 2x, han c/c mit cbet, turn slår 9s, han check-clicker mit 35$ bet, jeg kalder, river er Tx, og han c/c mit 129$ bet med K6h.
Jeg har tidligere set ham flatcalle T8s på et 3s 6x 9s med to mand efter sig.
Det centrale i denne hånd, som jeg ser det, er at jeg ikke tidligere har set ham CR hvor potten IKKE er HU. Jeg har spillet laggish, og tror nok han har lagt mærke til det, da vi ofte battler - jeg har det med at tyrekalde ham.
Seat 1: toman ($324.27 in chips)
Seat 2: loibedo ($237.95 in chips)
Seat 3: Hero ($533.70 in chips)
Seat 4: mickeyo7 ($166.70 in chips)
Seat 5: badboy100 ($210.25 in chips)
Seat 6: Kev_boy ($133.80 in chips)
Kev_boy: posts small blind $1
toman: posts big blind $2
----- HOLE CARDS -----
dealt to Hero [6 ♥ 4 ♥
loibedo: folds
Hero: raises to $8
mickeyo7: folds
badboy100: folds
Kev_boy: calls $7
toman: calls $6
----- FLOP ----- [4 ♠ 7 ♦ 6 ♠ (24)
Kev_boy: checks
toman: checks
Hero: bets $19
Kev_boy: calls $19
toman: raises to $49
Læg mærke til stacksizes.
NL200 bund to mod løs donk
Hovedproblemet er sådan set at I er dybe. Ellers synes jeg det er et nemt skub mod toman. I dette spot ville jeg blot calle og se turn og villains reaktion an.
som LOD
Du skal ikke gå broke mod toman i det spot når i er så dybe - så dårlig er han heller ikke. Enkelte gange kan du være heldig han har slowspillet overpair (har jeg set før), men ellers er det meget svært at se hvad der bliver betalt med på det flop som du slår. Og ja, toman er ringe - men han er ikke komplet idiot.
Ja som du beskriver ham hejser jeg også her og spiller for stacks.. Mod en alm sane villain, spiller jeg dog som hardkAre...
"jeg ikke tidligere har set ham CR hvor potten IKKE er HU. Jeg har spillet laggish, og tror nok han har lagt mærke til det, da vi ofte battler - jeg har det med at tyrekalde ham"
Har selv spillet lidt mod ham toman, og efter mit read plejer han at være meget stærk når han laver det spil som han gør der... Ellers normalt skub den op..
Der lyder til at være bred uenighed - love it! :)
Tråden er fortsat åben - dybdegående analyser modtages med kyshånd, og jeg graver gerne nogle HHs frem med Villain, hvis det skulle hjælpe tråden.
Rolig nu - ska' nok! - har tænkt over den i et døgn snart - post på vej herfra :o)
Mener ærligt talt ikke der er så meget mere ved hånden. Du har selv skrevet hvad du mener er det centrale i hånden - jeg er enig med dig og mener derfor obv ikke at et 3bet er på sin plads.
Check raise all in og tag til Barcelona og gå bust!!!
LOOOOOOOOOOOOOOOOOOL!!!!!!!!!!!!!!!!!
@ hardkare
Det handler om at få flere meninger på banen, da de får der har været er ret uenige. Jeg sætter pris du og I andre har givet jeres mening til kende.
Jeg lader den stå til midnat.
Flopped bottom 2 par er ofte en giftig og svær hånd.
En kommentar jeg har taget til mig, er Doyle Brunson's om, at det er den hånd der har kostet ham mest gennem hans karriere.
Jeg har min egen standard der siger at jeg potter/pot-raiser på floppet og hvis det ikke er nok går jeg X-easy resten af vejen - som regel ren F/C-F.
Denne linie giver på mit niveau (primært NL200) et pålideligt svar på hvor vi står i 9 af 10 tilfælde.
OBS.: Jeg er IKKE bekymret for strømlining - det er ikke langt fra at jeg gerne ville vise mine kort op hvis det var muligt. (En interessant og længere diskussion faktisk!)
Undtaget er hvis der er vild dynamik eller historie med villain eller villain er maniac - eller jeg af andre årsager tror nok på at der er numre i luften - så spiller vi selvfølgelig for stacks - og vigtigt: så hurtigt som muligt!
Som spillet:
Min første indskydelse er at der skal foldes (forstærket af Tha_karas read). Et CR på det bord i 3-way pot må næsten være value fra en mand med 1.5 - man har ikke 1.5 hvis man regelmæssigt check-raiser cbets med luft eller træk. Problemet er (jf din anførte K6 hånd) at han tilsyneladende har så ringe 0d level skills at du slår en del af hans value range - fx 7x.
Men det er ikke min erfaring at det er "et godt gamble" at spille videre her selvom du kan være foran.
Men skal vi længere i analysen må vi jo nok have nogen tal på
1) sandsynlighederne for at han sidder med hhv luft, draw og lavet styrke.
2) din equity mod hans ranges ved hhv luft, draw og lavet styrke.
Og det vil jeg ikke kaste mig ud i nu...