Nu har hele min november været så flot med en bb/100 på 11-12 stykker over 16k hænder.. men havde så her en session som ikke gik helt efter planen.. Jeg var ikke helt så oplagt som jeg plejer fra starten + mit PT3 crashede lidt så kørte uden stats.. Så dette kan være årsagen.. men vil alligevel gerne have lidt respons på denne hånd, da jeg stadig har meget at lære når man sidder deepstack..
Villian virker som en dårlig TAG... Han åbner ok tit, men smider til næsten alt modstand.. Når han 3-better så har en god hånd...
Dvs TT-AA + AK/AQ.. Det er 6-mands på ipoker og i Euro (men skriver her $ da jeg ikke kan finde Euro tegnet på mit keyboard) ..
bb Villian (492$)
utg Hero (534$)
Hero (8♥8♠) raise to 7$
alle folder om til bb
Villian raise to 24$ (jeg tænker han har en god hånd men at siden vi er så dybe så er det fint at køre på setvalue.. så)
Hero calls
FLOP K♣Q♥8♣ (pot=49$)
Villian bets 32$ (Mht min range af ham så vil jeg her sætte den på AA, AK, KK, QQ + 10% af KQ, TT, JJ osv.. Så her tænker jeg længe over hvad der skal gøres.. men siden jeg tror at han er så stram at f.eks. vil kunne finde på at folde AK hvis jeg reraiser så dybe + at jeg ikke sætter ham på et draw så ender det med at)
Hero calls
TURN 4♦ (pot=113$)
Villian bets 76$ (360$ tilbage)
Hero ??????
nl200 bundset deep
For det første: = Alt Gr+E
Dernæst bør du selvfølgelig ikke spille, hvis du føler dig uoplagt - specielt ikke, hvis du allerede har haft en supermåned... slap af og nyd det i stedet; spillet er der jo igen, når du skulle få lysten tilbage.
... Og til sidst: Du bagud til 2 x 3 kombinationer af hænder - alle andre hænder er du godt inde imod... skulle han have QQ/KK er det ærgeligt, men at tænke på at smide her (sådan tolker jeg din post), er en kæmpe katastrofe. Du bør nærmere overveje, hvordan det kan lykkes dig at få alle pengene til midten!
Der kan vidst ikke være så meget at rafle om, hvis du tænker på at folde her! Der skal selvfølgelig skubbes til midten.
Hvis du ikke har tænkt dig at spille det flop, skal du ikke betale hans reraise pre.
Som jeg skrev så 3-better han meget sjædent... og er generelt weak... Og af de hænder som jeg beskrev om hans 3-bet range så er det jo ikke særlig mange hænder han igen skyder turn med...
TT, JJ og AQ vil han aldrig skyde på turn med... Dvs jeg har kun KK, QQ, og så måske AA, AK... De sidste to kunne jeg godt mistænke ham for at lave potcontrol med.. måske..
Og så tænk lige på at det er 250bb dyb vi sidder begge... Den kan da ikke være så nem som i antyder??
Villian bets 32$ (Mht min range af ham så vil jeg her sætte den på AA, AK, KK, QQ + 10% af KQ, TT, JJ osv.. Så her tænker jeg længe over hvad der skal gøres.. men siden jeg tror at han er så stram at f.eks. vil kunne finde på at folde AK hvis jeg reraiser så dybe + at jeg ikke sætter ham på et draw så ender det med at)
Hero calls
Som jeg læser OP så går spørgsmålet på om han skal repoppe turn eller vente til river (Right?)
Hvis du vitterligt mener at han er så stram at han folder AK her, så syntes jeg er det fint at vente til river. Med din linje kan jeg ikke se hvilket kort der skulle afholde ham fra skyde river også, og så slipper han aldrig væk.
EDIT: Tilsyneladende læser jeg ikke OP rigtigt :)
preflop og flop er ikke så vigtigt.... det mener jeg er nogenlunde std mod den bestemte villian...
Men jeg er utrolig i tvivl om turn...
1. Om den skal reraises med tanke om at kalde et all in?
2. Om den skal kaldes for at bet/raise river?
3. Om den skal kaldes for at bet/call river?
4. Om den skal kaldes for at folde til et evt, riverbet?
5. Om den kan foldes på turn?
Min første tanke var nr. 1.. Men udfra den range jeg har opstilt, så er den tvivlsom.. Nr. 2 er hvis jeg vil slowplaye og er sikker på min handske er den bedste.. den er jeg ikke fan af.. Nr. 3 er en mulighed når man er i tvivl.. men enten mister man value, eller også smider man for meget, hvis man alligevel ved man er slået.. Nr. 4 er også en mulighed.. men hvis tanken om at folde hvorfor så ikke bruge nr. 5? men det er en meget stram mulighed..
Alt i alt så ser jeg nr. 1, 3 eller 5 som muligheder..
Andre meninger??
Er enig med cosmic. Du skriver selv "men at siden vi er så dybe så er det fint at køre på setvalue". Så når du i dette tilfælde rammer dit set, og får action, ville jeg slikke mig om munden i stedet for at bekymre mig om at være bagud. Der er 2 hænder vi er bagud til, og har han den så har han den. Jeg hælder mest til at raise flop. Der er så mange kort du ikke vil se turn, og der er mange scarecards til hans range, og du kan misse god value af hænder, som AA, A-K og K-Q.. Desuden er det jo muligt, at han selv sidder med et europadraw, som han ikke skal have lov til at trække gratis til imo. Men som spillet raiser jeg, og får det ind turn.:)
Edit: Du kan desuden også selv reppe et stærkt draw ved at reraise flop. Imo ser et reraise stærkere ud på turn:)
Er helt og aldeles uenig i, at vi skal raise turn som spillet, altså det er helt sort. Call og hold din range bred og rep noget showdown value der ikk er klar på så meget heat, tror aldrig du får action af andet end KK, QQ og KQ (som i øvrigt er meget discountet, idet du siger "når han 3better har han en god hånd").
Obv call de fleste rivers også.
Caller kun turn, da han virker stram i forhold til din egen beskrivelse.
Hvis han leader ud i mig river caller jeg kun og hvis han checker VB vi.
Mener det er spew at få skillingerne hovedløst til midten på turn mod en så stram modstander som OP lægger op til, hvad forventer i at få et call fra som er i godt inde imod?
AK - så stram som OP beskriver Villian så kunne han muligvis nok folde denne
AA - samme betragtning som AK, da den ikke er bedre i situationen
KQ - smider han nok ikke, men 3better han denne iforhold til OP beskrivelse?
A♣Q♣ - tvivler han skyder turn med denne
KK og QQ smider han selvf ikke.
Så imo de hænder vi er foran til giver vi ikke en chanse for at komme flyvende river eller betale vores VB, da vi netop ligner det vi er ved at komme over toppen turn.
Call Turn
Call eller VB river