Poster en hånd for en kammerat.
Spillet er 1/2 zoom. Min kammerat spiller uden stats, og har ingen reads på modstanderen.
HERO får A♠K♣ på knappen.
UTG raiser til 6.
HERO reraiser til 16.
UTG betaler.
Flop: Q♣7♦7♠ (Pot35)
UTG checks
HERO bets 17
UTG calls 17
Turn: A♥ (pot 69)
Utg checks
HERO checks
River: 4♥ (pot 69)
Utg checks
Hero bets 41
UTG raises AI 140 total.
HERO?
NL200 c/r'et på river
Mine egne tanker er vi skal bette turn med 100% af vores range.
For river call:
Få kombinationer af valuehænder som kommer til river
Villan burde leade de fleste valuehænder på river, da vi super tit har en hånd, når vi vælger at checke turn bag.
Imod call:
Ingen info om modstanderen
Villan checkraiser på et board der rammer vores range.
Vi skal vide om villan kan finde på at lave en made hånd om til et bluff, og spille AQ på den måde for value.
Readless har jeg ikke så meget fornuftigt at sige, udover jeg ikke kan huske hvornår jeg sidst har set den linje UTG tager, som et bluff.
Er det 6max eller 9max? Findes begge ting overhovedet? :) Har vel lidt betydning for UTG's range trods alt.
En ting der taler for et call, er at vi virkelig ikke repper noget stærkt på den måde vi spiller. Kan ikke se nogen monster vi checker turn. Vi bør jo så heller aldrig checke turn med AK i spottet, og som du siger bette alt på turn. Villain må derfor også se vores range være vægtet mere mod Qx eller dårligere, end Ax og bedre. Jeg betaler derfor, da vi underrepper ret meget. Derudover får man også altid en god note på villain som bonus :)
Magnus, ikke nødvendigvis enig i at villain ser vores range som hovedsagligt Qx og værre. Tror rigtig mange NL200-spillere vil have tendens til at checke turn med et A.
Vi underrepper meget og derfor vil du betale. Fair - men hvad sætter du villain på? Det er ikke nok at se på hvad vi repper.
Af ting vi slår, så mid pocket pairs og nogle Qx hænder. Så det er selvfølgelig hænder med showdown value, som jeg mener han laver om til bluff. Kan ikke se ham floate OOP med rent skrald, og så ikke skyde river, når vi checker tilbage turn. Af valuehænder kan jeg ikke se meget mere end 78s, AQ og måske en 44 i ny og næ. Ikke særlig mange value combos, i forhold til hvad han kan have af bluff combos. Og vi skal betale 99$ for at vinde de 250$ i potten. Så vi får altså en fin pris.
Nu er det her helt uden nogen form for info om villain, og det taler selvfølgelig for et fold, da vi ikke kan forvente at en random gut på stars kan finde ud af, at lave made hands om til bluffs i sådan et spot. Derfor er det heller ikke et no brainer call, men meget tæt om det er fold eller call. Jeg foretrækker dog call, også fordi jeg mener at jeg kan bruge den info jeg får bedre, end den info han får om mig.
Jeg synes umildtbart at 3-bettet preflop skal være større, ca. 20$. Da jeg tror at hænder som 107s,79s og 75s kan være fristet til at kalde ved et re-raise til 16$.
Cheket på turn virker fint, hvis han har ramt damen består han range vel mest at KQ og AQ og det vil måske være svært at få to streets value fra KQ.
Jeg synes hånden er spillet fint postflop, jeg hælder dog til et fold da jeg sjældent ser villian bluffe i dette spot og næsten aldrig laver sin Qx om til et bluff.
@Bab
Det er da pænt profitabelt at spille AKo vs. T7s-75s i pos. Hvorfor skulle vi skræmme de hænder væk?
@Tassadar
Det har du jo nok ret i:) Pos ftw! Jeg bryder mig dog ikke om at villian har en for stor range når vi kun har A høj.
Jeg vil dog stadig gerne have et større 3-bet også fordi det er mere standard. Hvad ville du personligt havde gjort det til?