Jeg vil ikke sige at bordet er nittet, men det er relativt stramt in generel. Vi har siddet her et stykke tid, og jeg er latest man in.
Villain er CPC06. Jeg har 556$, han dækker (!). Jeg rykkede for halvanden måned siden total rundt på NL100, hvor han ender med at tiltcalle mit AI bet med AK på 37Q8 twotone, jeg havde par + FD, han havde A high, no draw. Tror nok han kender mig, og husker dette.
Jeg har doblet tidligere, ved at raise 53s på knappen. SB vil trappe ved at calle med KK, og jeg dobler på 4678 board, da pengene kommer ind. Har ikke HH, så det bliver manuelt.
Villain i CO siger 8. Jeg caller i SB med 5 ♦ 5x. BB smider.
Flop: 2 ♦ 4 ♦ 7 ♦ (18$)
Hero bets 14$, Villain calls 14$
Turn: 5 ♠ (46$)
Hero bets 38$, Villain raises to 128$, Hero?
Jeg har ikke leadet ud i ham før. Now what?
NL200 deep, turnet set mod CPC06
Villains linie er lidt mystisk, når I er så deep. Jeg kan aldrig se ham flatcalle med en made hand i dette spot pga. stacks, så jeg tror enten han er på ren air og floater, eller har noget A♦x-værk, måske et skrøbeligt OP.
3-bet er muligt, jf. jeres historie. Han er måske villig til at calle et 3-bet med two pairs, og helt sikkert 222 og 444, og sammeholdt med, at han næppe flatcaller dette flop med en made hand deepish, tror jeg, at et 3-bet er bedst. Så kan vi også skubbe river brick.
Problemet her er imo bare, at river bliver rigtig kedelig at spille, hvis en ♦ eller straight kort falder, hvilket taler for en lidt mere passiv linie, altså call turn og c/c river.
Svær hånd, ved ikke hvad der er bedst.
EDIT: Måske han endda caller et 3-bet på turn med A♦, hvis han er træt af dig. Dette virker dog mindre sandsynligt.
som fitty har skrevet er 22/44 i hans range - Ofte tror jeg også han sidder med OP, med rudertræk - Og hvis han tidligere har overspillet en AK så fælt, så vil jeg ikke udelukke han tænker sig selv ind i et call med fx. AxA♦ her (Eller med 2par)
Desværre har han self. en pæn del af gangene en made flush --- 63/68 går jeg ik ud fra vi ser særlig tit.
- Men som du beskriver ham må jeg til midten
Jeg er også AI af flere grunde.
For det første er vi foran hans range.
For det andet vil vi ikke risikere at miste action fra toparskombinationer, fordi et scarecard falder på river.
For det tredje skal han ikke have frikort til sit eventuelle overpar med rudertræk.
Har spillet ham en del og han er altså ikke dårlig (som det kunne tolkes ud fra op). Han kan dog godt finde på at floate og han er ofte ude i nogle (lidt for) store bluffs/semibluffs.
Tror jeg vælger at skubbe, for at få max udbytte de gange han har et mindre set (han folder ikke 22, 44), samt undgå at han får odds til at se river med A♦. De gange hvor han har en bedre hånd end dig (77/flush), har du stadig outs, så mener det må være den mest profitable løsning.
Edit: btw, finder du aldrig på at check/raise turn?
@ Jklaen
Jeg synes du er meget spot on, så det er jo bare herligt at poste, når man er forkert på den, som jeg aktuelt er her.
Jeg bør måske nok CR turn, da villain ikke checker bag ligeså mange gange som han byder.
Andre med input?
EDIT: Klaen, hvad er dit crypto nick? PM evt.
Call. Check/call river, medmindre du laver huset.
@mancini
nederenDK
Spiller dog ikke så meget derinde mere (som jeg gjorde sidste måned anyway)
Spiller mest £1/2 og $2/5 når jeg spiller derinde for tiden.
@dem der vil "Call. Check/call river, medmindre du laver huset." I kalder altså blindt any bet på any river?
Med den historie villian og HERO har sammen, er det alt for weakt at gå i c/c mode.
Det er en skæv linje, fordi ganske enkelt ender med at miste value, dels fra hænder, som vi har slået men ikke vil betale os af, når et scarecard falder på river, og fordi vi ikke charger draws hårdt nok.
@ Jklaen
Okay.
Jeg er enig i, at caller vi ham, bør vi være klar til at folde på river. Måske nok derfor jeg også hælder til et 3-bet, da vi må være foran hans range af hænder. Kan han bluffe her? Ved han, at det er en fucked linje?
Jeg pusher også her, er helt enig i Jklaens observationer af CPC06.
Jeg har ikke så meget på ham, men over 400 hænder er han 19/7/1. Men jeg har også spillet en del mod ham, imens min strømforsyning var til rep. uden pokertracker. Og mit generelle billede er han forsøger at udspille sine modspillere i raised pots, og laver alle mulige moves. Jeg tror han floater meget i position og som jeg husker det, reraisede han mine cont. bets uafbrudt.
Meh, YoghurtKongens read giver jo lige pludselig en anden side af sagen.
Call og c/rAI på non ♦ river?
"Tror jeg vælger at skubbe, for at få max udbytte de gange han har et mindre set (han folder ikke 22, 44), samt undgå at han får odds til at se river med A. De gange hvor han har en bedre hånd end dig (77/flush), har du stadig outs, så mener det må være den mest profitable løsning."
Jeg gør som Jklaen/nederendk her.
Det er et skidt spot at leade i deepstacked på floppet, jeg giver den op i det her spot. Som spillet hælder jeg mere til at calle turn med så dybe stacks. Jeg tror ikke på villain går død her til et push med noget du er foran. Blanker river af, eller du spiker huset er der en del mere value at hente fra de made hands han kan have i det her spot. Ydermere får du ham måske til at bluffe et nøgent es. At pushe er bare 500BB i midten med 20% basicly, det kan jeg ikke lide.
@joonas
Det er jo helt væk det du sidder og siger.
Læs lige tråden igennem og læs så din egen post.
Efter dette er gjort, kan du så passende slette din egen post, da den ikke giver nogen mening overhovedet.
En del personer (mig selv inkl) har gode reads på villain og vurderer at vi er foran mod hans range, hvorefter du (uden nogen form for argumentation), konkluderer at vi roughly er 20% mod hans range.
jklaen:
"En del personer (mig selv inkl) har gode reads på villain"
Jeg forstår ikke helt dette. Skal vi ikke vurdere i OPs sted og ikke med alle mulige reads, vi selv har? Jeg mener, readsene var jo ikke til stede, da hånden blev spillet.
Asger Dokkedal
www.dokkedalpoker.dk
Ud fra det jeg har læst, kan jeg også bedst lide at calle og CF/CC/CR river, afhængig af om den er hhv. en ♦, blank eller den parrer.
At smide 275bbs til midten her er jeg heller ikke fan af...
@dokke
Med Hero's read er hans post også helt væk. Giver ingen mening det han skriver. Prøv lige at læs det. Han vil både give op i det her spot, calle for value på blank river/parring af bord, og mener samtidig at vi er ca 20%.
jvf. OP laver villain nogle syge tyrecalls, hvorfor denne kommentar: "Jeg tror ikke på villain går død her til et push med noget du er foran." også er helt væk uden andre reads end OP.
Ser btw ikke noget galt i at analysere hånden selvom reads kommer efterfølgende (selvom det selvf ikke bliver helt det samme)
@Turbo
Mener du mister meget value med den linie.
Du mister din FE (vil med et push ofte kunne tage en pot på 150bb ned uden showdown)
Ved ♦ på river må check/folde eller har tabt action fra hans set.
Ved blank på river aner vi ikke hvor vi står, men har effektive stacks på 200bb oop i en 150bb pot, hvilket ikke er nogen drømme situation. Hvor meget caller vi på river?
Hvis vi mener vi er foran mod hans handrange (som jeg er overbevist om vi er, selvom det kan være farvet af egne reads), mener jeg et push er den klart bedste løsning.
Villain og jeg har denne hånd fra NL100:
Seat 1: mic4321 ($100 in chips)
Seat 2: RiverRat ($120 in chips)
Seat 3: ace_up ($127 in chips)
Seat 4: mancini ($98.50 in chips)
Seat 5: kasamanne ($17.73 in chips)
Seat 6: CPC06 ($235.25 in chips)
kasamanne: posts small blind $0.50
CPC06: posts big blind $1
----- HOLE CARDS -----
dealt to mancini [3 ♥ A ♥
RiverRat: folds
ace_up: folds
mancini: raises to $4
kasamanne: folds
CPC06: raises to $15
mancini: calls $11
----- FLOP ----- [8x 3x Th]
CPC06: bets $20
mancini: calls $20
----- TURN ----- [8x 3x T ♥[5 ♥
CPC06: checks
mancini: bets $63.50 and is all-in
CPC06: calls $63.50
----- RIVER ----- [8x 3x T ♥ 5 ♥[6x]
----- SHOW DOWN -----
mancini: shows [3 ♥ A ♥ (A Pair of Threes, Ace high)
CPC06: shows [A ♠ K ♣ (High Card Ace)
mancini collected $194.50 from Main pot
Villain og jeg ved altså vi før har tyret den for hårdt mod hinanden.
@ Joonas
Et fold er helt væk. Kommer aldrig på tale. Floppet er "standard" på den måde, at jeg leader med en million ting her. Det ved villain godt. Aktuelt andvendte jeg det for lidt i denne session.
@ Alle
Jeg læser lige lidt mere af jeres input, så poster jeg resultat i aften. Sid ikke inde med noget, kom ud med det.
Der er et par faktorer der taler imod et skub synes jeg. For det første er han sane, tyret, men sane. Der er dermed stor forskel på, når hero better AI for potbets osv og bliver betalt af AK, og når hero leader og leader/3-better. Jeg tror derfor kun vi bliver kaldt af en snæver range som vi slår: 22, 44 og evt AA med ♦.
Derudover virker hans linje også rimelig stærk. Det lyder til at han er i stand til at bluffe, men vi spiller altså med 275bbs effektive og det ændrer billedet en smule. Hvis han virkelig gerne vil bluffe, er det også oplagt for ham at bette river hvis det ikke er en ♦ da disse, måske inkl. par udgør en stor del af vores range hvis vi caller.
Jeg synes absolut ikke det er helt væk det jeg skriver. Jeg siger ikke vi er 20% mod villains hand range, det ved jeg ikke helt hvor du får fra. Jeg prøver igen; push er direkte dårligt synes jeg, for det FE du snakker om er en 20% chance for der rammer en diamond på river fra et eventuelt overpar. Alt andet manden betaler med er vi dybt i sækken af, eller langt foran. Situationen på river bliver bestemt ikke favorabel, men i mine øjne langt mere profitabel mod en NL200 spiller.
Hvorfor findes der sådan nogle hidsige mennesker der får tårer i øjnene hver gang man er uenig? Jesus kristus
@jklaen og andre
hvis vi skubber her for 200bb mere så vil de eneste hænder der måske caller som vi er foran mod, vel være 2,2 og 4,4, tror seriøst ikke på at vi får nogen overpar kombinationer med en ruder til at calle her for 200bb.
Vil det derfor ikke være mere profitabelt at calle, og dermed induce et bluff på enhver non ♦ river fra villain??
Synes altså heller ikke du kan bruge en tidligere hånd fra nl100, hvor villain på tilt får lavet et call for 50bb med ak som argumentation for at skubbe her mancini..
@ Djoffer
Hvem siger Villain var på tilt? Jeg mener absolut ikke vi kun bliver kaldt af 22 og 44...
Jeg skubber aldrig her. Efter jeres historie at dømme, tror jeg han føler at han skylder dig meget, og derfor er det mere sandsynligt at han trap-caller flop med nuts eller semi-nuts. Han har ofte flush her (60-70% af tiden imo) og resten af tiden høje par med ♦'s, og A♦x.
Jeg caller dog turn og re-evaluerer river, afhængigt af hvad kort falder.
@ Djoffer
At tiltcalle og være på decideret tilt er ikke det samme. Hans call virker tiltet, men det er nogenlunde os det eneste hab gjorde galt i den session. Han blev vel bare træt af mig....
@ Alle
Jeg caller aktuelt hans raise. Jeg CR river, da jeg fylder op. Han byder 175, men vil ikke calle de sidste $$. Han skriver i chatten han har KQd. Han sagde han havde mig læst fulgt ud. Havde han så os, det er så hvad det er. lol .
Han folder ikke KQ♦ der...
@ Turbo
Tror jeg heller ikke... Jeg tror han var på skæg, men hvem indrømmer os man lige er blevet owned, vores AK vs A3 hånd taget i betragtning? ;)
Præcis :-)