NL200 dobbelt check-raise??

#1| 0

Jeg har ikke lagt mærke til villain i hånden, og har selv spillet rimeligt friskt til. Hvad er PNs erfaring med den linie villain tager (check-raise på såvel flop som turn), og er der i øvrigt nogen kommentarer til linien, samt et evt. call?

TEXAS_HOLDEM, NO_LIMIT, played at "Suva" for USD

Seat 2: The_Boulder ($272.75 in chips)
Seat 5: HERO ($587.45 in chips)
Seat 10: The_Nagle00 ($453.85 in chips)

Dealt to HERO: T,J
ANTES/BLINDS
The_Nagle00 posts blind ($1), The_Boulder posts blind ($2).

PRE-FLOP
HERO bets $6, The_Nagle00 folds, The_Boulder calls $4.

FLOP [board cards: 9,8,6
The_Boulder checks, HERO bets $10, The_Boulder bets $35, HERO calls $25.

TURN [board cards: 9,8,6,J
The_Boulder checks, HERO bets $62, The_Boulder bets $231.75 and is all-in

13-08-2008 16:20 #2| 0

Jeg synes det er et rigtig dårligt lead du laver på turn.
Fint at følge op med et c.bet efter rasiet preflop. Da du så bliver reraiser, ville jeg nok tænke mig lidt om, da du ikke kender Villain særlig godt. Et call kan godt forsvares, da du har position.

Når han tjekker turn efter at have raiset floppet, så vil jeg ikke leade ud i ham igen. Du har nu en hånd, der potentielt set har showdownvalue men ved at bette ud på turn, laver du det om til et bluff. Hvis du tjekker turn, kan du evaluere river, og tage den derfra.




13-08-2008 16:51 #3| 0

Hvis vildandens range er 66+, 710 og JT har du lidt over 33%, derudover er der bluff (mod en random hånd er du 80% foran) Så vildanden skal ikke bluffe eller semibluff før du er rigtig godt inde. Så kan ikke rigtig se dig komme væk.

Hvis han også har A6+ i klør med så er du faktisk 45%

edit: Spiller den som dig nu og går til bunds

Snoogs

13-08-2008 17:01 #4| 0

Som spillet sætter jeg nok Villain på 77 eller måske en svagt spillet TT, dog mindre sandsynligt.
A9 er også en mulighed, men jeg hælder mest til 77/97/87/67. Jeg tænker nok i bund og caller. Mod set eller two pair er du selvfølgelig lidt skidt inde, men ikke værre end at Villains samlede range, samt det at han ligner 77/97/87/67 gør, at vi godt kan calle med en nogenlunde fornuftig følelse i maven.

EDIT: PS. Er det mig, der læser HH forkert, eller er I ikke kun 3-handed? - og hvis I er 3-handed, hvordan kan du så ikke have lagt mærke til Villain?

13-08-2008 17:15 #5| 0

@Snoogy: Svært at check-raise modstanderen i position :)

Der er ingen tvivl om, at jeg havde checket turn, hvis jeg havde skulle acte først, men givet at han checker den til mig, og at turn rent faktisk har forbedret min hånd, vælger jeg at byde ud.

Jeg har selv svært ved at forestille mig, at en fornuftig villain ville checke turn på det bord med en made hand, og det er derfor jeg vælger at skyde turn. Jeg bliver dog forvirret over hans dobbelte check-raise...

14-08-2008 12:58 #6| 0

Easy fold IMO

Hvis en NL200 spiller er i stand til at CR mig x2 med mindre end to par/set/str8 - so be it.

Forventer ALDRIG bluff/svaghed her uden saftig historik. I hvertfald venter jeg til et bedre spot.

Hvor tit har I oplevet en forholdsvis ukendt spiller CR x2 med fx et draw her på NL200? Sjældent på grænsen til det "aldrige"!!!

I så fald han var svagere (fx par + draw) ville jeg forvente han leadede turn efter flop rr.

14-08-2008 13:46 #7| 0

Snapcall. Er godt nok 1-2 niveauer over mit level, men når folk bliver lidt for fancy, plejer det at være fordi de har et draw, som de ikke rigtig ved hvad de skal gøre med oop. Derudover synes jeg det er helt hovedløst at b/f turn. Hvis du ikke vil ind på turn, så check bag og reevaluer river imo.

14-08-2008 14:40 #8| 0

@Claude666

Det her er også en af de situationer hvor du med et bet committer dig på turn --> lad være med at bette med en så stærk hånd som JT hvis du ikke vil kalde et allin (hvis du ikke vil kalde allin så check turn bagved)

Jørn

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar