Hej! I forbindelse med oprykning på NL200 vil jeg til at poste nogle flere hænder. Nogen af dem vil måske give sig selv, men ønsker gerne kommentarer til mit spil alligevel.
Unibet - 6 max.
Kender ikke meget til villains tendenser, men har spillet ham 422 hænder, og hans stats er som følger:
22/17/1.9.
3bet: 9%.
Fold to cbet: 43%.
WTSD: 33% - W@sd: 33%.
Seat 5 is the button
Seat 1: dimaf7 ( $202.00 USD )
Seat 2: Hero ( $200.00 USD )
Seat 3: chipdrunk1 ( $304.72 USD )
Seat 4: JoinMyRoll ( $65.40 USD )
Seat 5: Chickenlal ( $311.03 USD )
Seat 6: pokerbaronen ( $300.20 USD )
pokerbaronen posts small blind [$1.00 USD].
dimaf7 posts big blind [$2.00 USD].
Dealt to Hero [ Q♦ Q♠ ]
Hero raises [$8.00 USD]
chipdrunk1 calls [$8.00 USD]
JoinMyRoll folds
Chickenlal folds
pokerbaronen folds
dimaf7 folds
** Dealing Flop ** [ T♦, 8♥, J♥ ] POT: 19 Euro.
Hero bets [$12.00 USD] - Bør have et hak mere?
chipdrunk1 calls [$12.00 USD]
** Dealing Turn ** [ A♣ ] POT: 43 Euro.
Hero bets [$28.00 USD] - Fint 2nd barrel kort?
chipdrunk1 calls [$28.00 USD]
** Dealing River ** [ 2♣ ] POT: 99 Euro.
Hero checks - standard?
chipdrunk1 bets [$82.00 USD]
Hero går i tænkeboks, og overvejer hvad det forholdsvise store riverbet betyder, på en river der misser mange draws.
Kan vi nogensinde betale her?
Kommentarer til alle streets ønskes. ♥
NL200 Euro. Vådt board med QQ
Sjovt nok har jeg lige siddet 4 borde i det selvsamme game til en pokeruni video. Så har et rimelig frisk indtryk af gamet.
Hvorfor better du turn? Laver du din hånd om til et bluff?
Riverbet ligner et valuebet i mine øjne og jeg tror jeg mucker
En del over mit niveu, men...
Jeg synes du skal value-bette river. Der er ingen oplagte draws, der går hjem på turn og river. Desuden vil du hellere bet/folde 1/2 pot på river end du vil check/calle eller check/folde til hans pot sized bet.
På et så vådt flop better jeg som standard mere, hvis jeg better. Jeg synes også et check/call kan forsvares i denne situation, da det er et oplagt spot for ham at raise når du c-better.
Giver den 17 på flop da vi gerne vil have betaling af draws. Fint med et lille cbet hvis det var et tørt board.
Turn synes jeg er fint. Valuebetter 53 på river, men som spillet snap kalder jeg da det ser alt for stort ud og så vil han oftes raise Ax ♥ på flop. synes meget at han ligner noget 89, J9, Q9, som prøver at bluffe dig af din hånd.
@ Klaphat
Hvad sætter du ham på, siden du mener det er et valuebet?
Efter min mening repræsenterer han nærmest kun A9 og AQ her. A9 er meget unlikely givet hans flatcall af et UTG-raise og vi blocker for rigtig mange AQ-kombinationer.
Jeg forventer at han raiser alt der har os slået på floppet, da det er et forfærdeligt board for os at c-bette, hvorfor vi nærmest altid har guf.
Han har vel cirka aldrig A8/AT/AJ her på baggrund af hans preflopkald og hans flatcall af vores turnbet.
Ender med at betale fordi hans linje på ingen måde giver mening.
@ Klaphat.
Hvad er dit nick? Du kan jo nok godt regne ud, hvem jeg er så ;-)
Generelt better jeg turn, fordi floppet er rigtigt vådt, og jeg gerne vil charge draws. Tanken var også, at charge et par J', da en semi-passiv NL200 reg oftest kalder på et A. Både fordi han er en calling station, men også fordi han ved, at esset er et godt 2nd barrel kort for mig. Jeg kan dog efterfølgende godt se, at det reelt kun er JK og J9 vi er foran.
Hvad forventer du han valuebetter på river så stort, og hvad sætter han mig på?
@ Kaptajn Kold
Hvad kan vi valuebette river, som villain kalder med? Hvis vi better river er det et bluff imo.
Tjaeh der er bare generelt ikke mange spillere på NL200 der dobbelt-floater. En spiller med halv-passive stats som ham her gør da slet ikke.
Han range er større end du tror, og alle hans hænder med showdown value checker han bagved.
Jeg syns du spiller den fint, jeg kalder river da hans linje ikke giver nogen mening, til trods for at det umiddelbart virker som et dårligt bluffspot for ham. Syns det er et meget close spot og både fold og call er imo fint teoretisk, så følg din gut feeling :-)
Jeg better mere på floppet, hvilket betyder jeg igen better mere på turn.. Ja synes turn kortet er fint at 2nd barrel..
Nu til river.. Her må jeg indrømme jeg c/f, fordi jeg aldrig kan se, hvordan QQ skal være god her mod sådan en gut.. Nægter at tro han pludselig går ud over begynder at bluffe her.. Slet ikke som spillet..
Jeg forventer at se noget 2 par, AJ, AQ her..
Jeg antager, at du better dine draws på samme måde, og at du derfor nogen gange vil sidde med at busted draw, som du bluffer river med? Derfor kan jeg godt se for mig, at han kalder et 1/2-pot sized bet med bonden.
Hvis han checker alle hænder bagved, som du slår, så skal du jo netop bette, da det er din eneste mulighed for at få ekstra value på river.
Han sidder på den anden side også nogen gange med et busted draw, som han vil forsøge at bluffe med, men jeg vil altså hellere selv bestemme taksten end at overlade bet-sizing til ham.
hvad skete der på riven tak ??