Villain: 21/17/4, F/T/R AF 3.2/2.4/1.8, 3bet 5.8%
Villain ser nok hero som 22/19/3.5 med 3bet på 6.7%.
Hero og villain har ikke haft nogen major clashes. Vi har hver især 3bettet hinanden 3-4 gange i løbet af sessionen (har ham på fire borde), en af gangene defender han og jeg tager den ned på floppet. Desuden har jeg 4bettet ham CO vs. BTN hvor han smed.
Han har en enkelt gang CR'et et J84 board mod mig. Derudover har jeg set ham C/R et Q73 board mod en gut og turne et set med sin 55 (han stackede AQ).
***** Hand History for Game 2768100824 ***** (Prima)
$200.00 USD NL Texas Hold'em - Monday, August 10, 02:25:46 ET 2009
Table Unibet Open 3 (Real Money)
Seat 1 is the button
Seat 1: FaramirTFK ( $40.00 USD )
Seat 2: damaskus169 ( $290.50 USD )
Seat 3: Tiny1949 ( $421.65 USD )
Seat 4: electer ( $160.00 USD )
Seat 5: HERO ( $486.33 USD )
Seat 6: no_ilytort ( $214.35 USD )
damaskus169 posts small blind [$1.00 USD].
Tiny1949 posts big blind [$2.00 USD].
Dealt to HERO [ 3♣ 3♦ ]
electer folds
HERO raises [$8.00 USD]
no_ilytort folds
FaramirTFK folds
damaskus169 folds
Tiny1949 calls [$6.00 USD]
** Dealing Flop ** [ 2♦, K♦, 7♣ ]
Tiny1949 checks
HERO bets [$12.00 USD]
Tiny1949 raises to [$32.00 USD]
HERO calls [$20.00 USD]
** Dealing Turn ** [ A♠ ] pot = 80ish
Tiny1949 bets [$55.00 USD]
HERO calls [$55.00 USD]
** Dealing River ** [ Q♦ ] pot = 190ish
Tiny1949 checks
HERO bets [$391.33 USD] <--- 315ish til villain
Umiddelbart er det svært at se, hvad han skal CR for value udover 22 og 77 på det board her, tvvler på han CR Kx-type hands, og dem er der alligevel ikke så mange af i hans range når det er deep OOP. Når turn bringer et A, tror jeg han skyder alle bluffs/draws og river Q♦ kan jeg ikke se hvad han kan check-calle, da jeg checker utroligt mange holdings bag her, og jeg har nærmest ingen bluffs i min range (lige udover dobbelt float hvis jeg har FPS :D).
Like? Eller for fancy?
NL200: Fancy play syndrome
Fjern resultatet.
Hvorfor shover du river?
Hvad folder han til 300 som han ikke folder til 200? 100?
Jeg går ikke ud fra du prøver at bluffe ham af 22 og 77 (som han nok better igen på river anyway)
@Xizor
Jeg vil bare maxe min FE mod hænder som KQ, A7 etc.
Gider ikke have han kan tale sig selv ind i et call hvis jeg better like 125.
Hvad er din plan på henholdsvis:
Helt blank river, hvor villian better 100-150?
non ♦ der parrer, hvor villian better ud?
♦ hvor villian better ud?
Syntes det er svært at vudere din plan, uden at vide hvad du havde gjort i ovenstående situationer? Q♦ er et rigtigt godt kort at bluffe på, da villian chekker, men vel os en af de eneste kort/situationer, hvor du får mulighed for at lave et så "godt " play.
Overbetter du normalt monster hænder, ville du valubet 1,5xpot river hvis du havde ramt flush?
Du prøvet at ligne et compl. fd og gør det sådan set os, mht dit overbet kommer det vel an på hvad level villian tænker på os - f.eks. tror han, at du tror, at han aldrig ville sætte dig på flush da du overbet skubber river osv?
Han har enten et bluff eller en hånd, han check/kalder med.
Medmindre han er dårlig/weak, burde han indse, at du har nuts eller et bluff. Dit bet lugter mere af, at du vil have et fold. Hvorfor ville du ikke nøjes med ca. 150$, hvis du havde nuts?
Jeg tror, at jeg ville kalde med KQ+ og A♦3+, men han har nok et bluff.
Jeg ville derfor bette mindre på riveren, hvis du tager denne linje. Under 100$ er nok til at folde bluffet. Jeg raiser nok turn i stedet.
@TonyG
Min plan er jo bare at tage potten fra ham, da der er sick mange bluffs i hans range.
Dno om jeg overbetter en flush, men kan ikke se hvad villain kan betale med i det spot her, givet hans (og min) linje.
@Ludomaniac
Raiser du selv 22, 77 og AK på turn her? Jeg ville aldrig raise en stærk hånd på turn pga villain har så mange bluffs i sin range.
Og fine pointer ang. betsize.
er det en ny reg der er rykket op på dette level, kan jeg rigtig godt lide det af flere grunde...
men mest fordi det lyder til han allerede har ladet dig få tvivlen til gode et par gange, og ikke tager flops af særlig light oop, hvilket jo selvfølgelig antyder en ok tænkende spiller...
udover det så kan jeg faktisk ret godt lide din linje, og synes det er fint bare at sende den ind på river..
folder skurken vil han nok endnu mere sidde og gruble over situationerne tidligere mod dig...vinder han den får du en note som sikkert ikke kan være længere fra sandheden, som du så kan udnytte...
wp
Hvorfor vælge at floate ham med en hånd fuldstændig uden equity og stort uden mulighed for at improve?
Jeg ville langt hellere have en hånd som A♦T♣ (bdfd+bdsd+1oc) eller 65♣ (bdfd+bdsd) etc etc. hvor du kan turne et draw som kan semibluffes.
Jørn
@Thyssen
True, men jeg tænkte egentligt kun på hans range, som jo indeholder usandsyneligt mange bluffs.
@walth
Det er muligt han har mange bluffs, men vi kan altså ikke vinde hver eneste pot, så vi kan ligeså godt vælge de bedste spots til at floate ham. At floate med 33 er IMHO ikke noget godt spot, da vi også "bluffer" (vi rammer yderst sjældent noget vi kan komme til showdown med og vi kan aldrig semibluffe på turn).
Jørn
@Thyssen
Mener du at det i et vacum heller ikke er +EV dette move med 33?
Næppe, med mindre vi kender ekstremt godt til villains tendenser. Aktuelt har vi set ham check-raise to gange og den ene gang kommer han til showdown med et "bluff". Det er klart at det giver anledning til at lave den justering at inkludere bluffs i hans c/r range, men jeg synes altså at floate med 100% af vores range er en overjustering.
Desuden kommet boardet jo måske til vores fordel når flushen rammer. Hvad med de 66% af hænderne hvor flushen IKKE kommer, hvor turn og river kommer T♥ og 4♣ eller de gange hvor villain også byder river?
Hvis vi har A♦T♣, så er der 9 turnkort som giver os nutflush draw, 5 kort som giver os et par og 6 kort som giver os en gutshot. Dvs. der er 20 ud af 46 kort som giver os mulighed for at lave en semibluff-raise / bet (eller kalde med meget større equity -- vi har ofte mindst 4 outs efter turn sammenlignet med blot 2 outs for 33). Derudover vil mange af disse draws være til NUTS, hvorimod vores set-draw med 33 IKKE er til nuts (det har nogen værdi når vi er 200bb dybe).
Sagt på en anden måde: både 33 og A♦T♣ giver mulighed for vinde potten ved at bluffe "cold" på turn eller river, men A♦T♣ har ydermere fordelen at vi rent faktisk kan lave en hånd som kan vinde i et showdown!
Jørn
Jeg er ik meget for det walthebabs, dog kan jeg sagtens forstå dine tanker mht til hans flopraise. Som thyssen er inde på, er der ingen equity i 33, og 2 outs til at improve. Generelt synes jeg ik folk kommer ud i hjernedødt meget sjov, for 200bbs @ NL200, på et K høj flop, hvor man ik selv er int. raiser.
Du modsiger lidt dig selv, da du siger du gerne vil maxe din FE mod A7 og KQ, men hvem raiser de holdings 200bbs dybe, uden meget dynamik? Det er ik utrolig mange.
125 river er rigeligt, og tror nu også du vil fortrække at bette for value på river, istedet for overbetshove med en made flush.
Dog kan man sige det er ekstremt positivt for dit METAGAME hvis han callede :D