Hey,
Hero har spillet 24/21/4 med 3bet på 9% ved dette bord, men kun været få gange til showdown hvor jeg har haft den hver gang.
Villian er regular multitabler og spiller 9borde. Hans stats over 992 hænder hedder 23/19/3,5 og hans PFR fra UTG er 16%.
Han CB 92% og han giver næsten altid op turn hvis han intet har.
Hans WTSD er 24% og W$SD er 66% !
$200.00 USD NL Texas Hold'em - Tuesday, March 02, 10:58:45 ET 2010
Table Whirlaway (6 max) (Real Money)
Seat 1 is the button
Seat 1: jim-steelers ( $120.30 USD )
Seat 2: Peadar110 ( $427.40 USD )
Seat 3: ThWall3 ( $244.80 USD )
Seat 4: VILLIAN ( $224.95 USD )
Seat 5: YKNOW1 ( $211.10 USD )
Seat 6: HERO ( $326.10 USD )
Peadar110 posts small blind [$1.00 USD].
ThWall3 posts big blind [$2.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to HERO 7♣ 7♦
VILLIAN raises [$7.00 USD]
YKNOW1 folds
HERO calls [$7.00 USD]
jim-steelers folds
Peadar110 folds
ThWall3 folds
** Dealing Flop ** 4♣, Q♦, Q♠
VILLIAN bets [$12.00 USD]
HERO calls [$12.00 USD]
** Dealing Turn ** 4♣, Q♦, Q♠, 7♠
VILLIAN bets [$32.00 USD]
HERO calls [$32.00 USD]
** Dealing River ** 4♣, Q♦, Q♠, 7♠, A♦ Pot: 105$
VILLIAN bets [$173.95 USD]
HERO ??
Flop caller jeg netop fordi han næsten altid C/F turn hvis han intet har. Så klonker jeg på turn og han better igen, her er jeg temelig sikker på hans range er noget Qx, AA, KK, 44 og måske en rare gang 1010/JJ.
Han er god/tør nok til at komme væk fra AA og KK her hvis jeg jammer/reraiser så derfor vælger jeg kun at flatte. Da han vil skyde eller C/C river igen.
A♦ river og han overbet jammer - er vi nogensinde gode her?
Hans range må består af 44, AQ, AA, KQs, KQo. Tror aldrig han bluffer her.
Hvad siger PN - autobetaler vi bare eller kan vi overveje et muck når man også tager hans W$SD på 66% ind i billedet?
Sugeren
NL200 - FH møder overbet river
Me den præcise range kan du opstille det i poker stove og få dit svar. men:
44: 3 måder
AQ: 6 måder
AA: 3 måder
KQ: 8 måder
Du er kun bagud til 9 ud af de 20 måder ----> Call :)
Fint spillet, call river.
Btw hvis han reelt raiser 16% UTG er nok QJs nok også iblandt dem.
@djowgren
Det som jeg blev slået lidt ud af er, tror vi reelt han jammer QJ eller KQ for den sags skyld for value på river?
@Royal_Wacko
Det er under forudsætning han virkelig overbet jammer KQ eller VB han den normalt.
Syntes ik spottet var så easy - hvad siger resten af PN.
Syntes det close, men jeg folder ikke huset her.
Men man skal nok være klar til at tabe tæt på 50% af gangene.
Hand 0: 52.381% { 77 }
Hand 1: 47.619% { AA, QQ, 44, AQs, KQs, AQo, KQo }
Jeg er sku med sailor her, vi har en helt utænkelig båd som vi ikke bør have i vores range her. Er sku ikke her man skal herofolde.
@joonas.
Og det kendetegner så mange spillere, at de overtænker spots. De får "leveled" dem selv altså for meget, hvilket gør at de i den sidste ende kommer til at lave flere fejl. Altså ffs, bare "keep it simple" og Ikke gør det sværere end det er!:)
Hentyder du til mig Daniel:-)?
Snakket med nogle venner på MSN omkring denne også og tror ikke den er så lige til som mange vil gøre den til.
1. Manden er vindende reg og ikke en random donk - så hvorfor ville han skubbe sine marginal value hænder her istedet for at få normal value fra dem. Så jeg tror aldrig en mand med W$SD på 66% jammer JQ eller KQ i dette spot.
Ville i selv nogensinde gøre det?
2. Hvilken range er realistisk han har som han raiser UTG med og fyre 3bullets hvor den sidste er overbet all in? Jo mere jeg ser hånden igennem jo mere tror jeg AQo, AQs, QQ, AA, 44 ELLER pure air.
3. Pure air ville være usandsynligt da han næsten aldrig skyde second bullet OOP uden noget at falde tilbage på.
4. Vores pokerstove Equity mod ovenstående range er 23% !
Jeg var desværre ikke god nok i situationen til at gå disse tanker igennem og endte selvf med at calle og tabe til hans AQ.
Men tror mod denne type villian så er et fold mere korrekt - siger ikke det er std men husk manden har en W$SD på 66% + hans normalle betting mønstre med dårlige/air hænder er CB og C/F eller C/C turn.
Er jeg virkelig helt i skoven her - tænker igen ikke generelt men specifikt mod denne type modstander.
Raise turn og få det ind! Ud fra din beskrivelse lyder det ikke til at du får mere value fra hænder mindre end Qx anyways.
Som spillet betal river hver dag i ugen.
@ OP
Godt, du ikke er resultatorienteret:-)
Til hånden. At folde er obv. fuldstændig retarderet.
Jeg folder aldrig nogensinde river.
Jeg raiser dog formegentlig turn af flere årsager. Boardet er helt igennem genialt til at c-bette på= det er genialt at floate/ raise for at tage den ned med skrald, og det vil jeg indimellem gøre. Derfor vil jeg også gøre i de tilfælde, hvor jeg rent faktisk har noget. Desuden er det ikke mange villains, der skyder 2nd-barrel her med absolut intet på NL200, og da slet ikke den her gut, som du beskriver som tør= ind med lortet på turn, for at holde dit spil fra at blive gennemskueligt.
Det "read" du bruger til at mene det er rigtigt at folde river mener jeg du kan bruge til at sige det er rigtig at raise turn... Det er ikke et godt 2nd barrel-spot OOP for ham, og jeg tror næsten aldrig han gør det her uden et eller andet.
Mange mener sikkert det er elendigt at raise turn, men mod en gut som her, så synes jeg sgu det er oplagt. Maniacs/LAG's skal naturligvis ha lov til selv at skyde river, men ham her synes jeg bestemt vi skal raise.
MVH Skod
Raise turn. call river.
OP
Det er std call her, og ja, jeg overjammer any Q i det spot... Og hvis dynamik er til det, overjammer jeg også Ax og bluffs
Din equity mod hans range er ikke 23%. Du skal bruge 38% og selv sick gode villans på nl200 der har W$SD på 100, så messer de stadig up i ny og næ. Hånden viser netop at han ikke er super skrap handreader, for din range er mest svag Qx og 22+JJ, hvor der ikke er meget i den range der kan calle river. Faktisk er stort set hele din checkback range = din fold-range for et bet, med de reads du har på ham. Og han overbetter alligevel... Så overbetter han, fordi han tror du har den sidste Q, som statistisk set, ikke forekommer ret ofte og dit spil ikke repper, eller bluffer han?
Når vi kan konkludere at han ikke er verdens bedste handreader (eller rent faktisk er verdens bedste, der bare ved du har 77 her) kan vi også forvente at han laver fejl på river. Eksempelvis er et bet-call eller crai klart at foretrække mod din range på river
Ja du er helt i skoven, husk at pakke en madkurv. Og raise turn er imo meh i langt de fleste spots her, tror han er i stand til at folde alt andet end Qx, og Qx er ikke ret stor del af hans range
OP, som lidt af en side pointe b0r villain ogsaa skubbe KQ paa river naar han skubber AQ medmindre han har en plan om at folde hvis hero pusher indover til et standard bet, hvilket nok er temmelig tvivlsomt.