NL200@Ongame
En lille hurtig en...
Vi sidder to regs (jeg og Nina), en nit (JLM) og så villain og venter på at en mega drooler trykker sit in med sine $1000. Der har ikke været de store pots ved bordet når han har været sitout. Min stack har jeg fra en pot mod donken som ikke kom til SD.
Jeg har spillet 25/15 og generelt passivt pga. retarden. Jeg har 3bettet en enkelt gang (5%) hvor jeg har taget ned pre.
Villain har jeg kun 45 hænder på hvor han har spillet 30/23/1,7 og har ikke 3bettet. Hans VPIP fra SB er 30.
Seat 6: 6-Athena-6 (219.80)
Seat 7: Hero (269)
Seat 4: Nina_19 (190)
Seat 5: JLMS37 (207.30)
6-Athena-6 posts small blind (1)
Hero posts big blind (2)
---
Dealing pocket cards
Dealing to Hero: [T♣, Q♥]
Nina_19 folds
JLMS37 folds
6-Athena-6 raises 5 to 6
Hero calls 4
--- Dealing flop [8♠, 5♦, 6♦] - Pot $12
6-Athena-6 bets 9
Hero calls 9
--- Dealing turn [T♥] - Pot $30
6-Athena-6 checks
Hero ??
Planen er selvfølgelig at bette langt de fleste turns, men jeg bliver i tvivl om det nu er klogt når jeg rammer TP mod en der næppe har ramt så meget.
Hva synes PN?
NL200: Float rammer TP
Bet turn, for mange scarecards på river, og han har mange par+sd han caller med
Kan slet ikke se pointen i at checke bag. Tvivler på at villain skyder river efter at have checket turn, da han netop ikke repper noget som helst, med mindre river hedder A,K el, J.
Synes klart du skal bette turn.
Forstår heller ikke lige hvad præcis du er i tvivl om? Der er vel ca. halvdelen af decket du ikke gider se på riven(a,k,j,7,9, alle rudere+en del mere), så bet og få lukket potten..
Jeg er 100% med på bet vognen.
Hvad skulle argumentet for at checke bag være?
Enig med de andre.
Jeg vil dog hellere raise floppet, da en SB-opener basicly skal åbne store kort, fordi man ofte kommer til showndown BvB, mens BB sagtens kan tage et flop af med små suitede, connectede kort.
Med andre ord rammer floppet din percieved range, men ikke hans.
Jeg synes også, det er et klart bet af følgende årsager:
1. Du better vel mere eller mindre hele din range på turn - inkl. draws - hvorfor et bet her med TP også bør findes imo.
2. Du kan hente value fra dårligere hænder, der tager en potcontroller-linje på turn (99, 8x, 7x og XXd).
3. Du skriver, at du bliver i tvivl om, om du skal bette turn med din TP mod en, "der næppe har ramt så meget.". Du er ikke genialt inde mod en hånd som AK.
4. Der kan falde et hav af dårlige kort på turn, der enten kan ødelægge den value, du kan få fra de hænder, jeg nævnte i andet punkt, eller give dig den næstbedste hånd. Let 'im pay!
5. Min erfaring siger mig, at du ikke videre tit bliver check/raised i sådan et spot der. Folk byder vel 'bare' videre med sets, OPs og (pæne) FDs.
@meincke
Floppet rammer min range 10 gange bedre end hans.
@alle andre
Jeg better $16 og villain folder insta som forventet. Enig i de punkter I sætter op :)
Men tænkte bare senere om der var mere value i at villain evt selv skyder river, hvor jeg selvfølgelig caller allesammen.
Hvordan er hans c-bet tendenser på dette board?
Hvor ofte tror du han better turn efter at have bettet dette board?
Hvad er din generelle plan for turn?
Har 45 hænder på manden så dette er bare ud fra en ganske normal 30/23 spiller som er semi passiv.
Jeg regner med han cbetter 80+% af alle flops
Jeg regner med han giver op på turn hvis han ikke forbedrer.
Min generelle plan på turn, er at bette hvis han checker
Jeg vil nu godt stille lidt tvivl ved om han c-better 80+% på dette flop. Hvis han gør det er han godt nok ringe. Jeg ville forvente at hans c-bet frekvens er væsentlig nedsat her, pga. bordets natur. Han vil selvfølgelig have nogle hænder better flop for at give op med, men tror dog at han 2nd barreller ofte i dette spot. Det at du "kun" caller det flop, bør være et ekstra incitament til at skyde videre for ham. Din range virker ikke synderligt stærk, fordi du ofte vil raise flop. Konklusionen er at jeg tvivler på vi kan lave penge på at floate floppet, og derfor vil jeg hellere raise eller folde.
En 30/23 spiller der cbetter 80% og check/folder turn på alle de boards han ik har TP+, eksisterer ikke. Not happening, og hvis det gør, ring da hurtigst muligt til Hilberado Shipping Incorpofckinrated.
Anyways, jeg vil oftest også bette turn, men ikke nødvendigvis af balanceringsårsager, men hvis (som folk giver udtryk for i tråden) vitterligt forventer villain c/c 99, 8x, 7x og sådan (hvilket kan nok ikke burde, hvis hero floater /peeler light) så er turnudstik med QT nok bedst.
Turncheck bar også masser af merits dog. Såfremt han vitterligt er autopilot check/fold turn unimproved har vores bet ikke megen værdi, udover lidt equitybeskyttelse og fuck da det.
Merits er også at de gange river blanker ud, han checkker og vi bomber kan han lvl0 tyre os "nu er de 2 draws missed" jadada.
Desuden bareller han måske lidt A og K vi kan betale, plus the golden Q hvor vi stacker svinet.
Men sure, turn bet er default, og for de fleste et decideret problem for deres ranges hvis de begynder at floate og checkke når de improver til TP på turn.
QTo er en udmærket kandidat til at folde floppet. Jeg ved ikke om du skal bette eller checke turn. Jeg ville nok bette.
Hey
Har ikke lige fået læst de andre posts. Synes egentlig dit flopspil er fint, især hvis du er i stand til at flatte draws i pos, hvilket jeg antager du er, da du kommer halvsløjt ind med en række draws på dette board og raise/f eksempelvis JT♦ er bare horribelt imo.
For lige at lægge lidt bombastisk ud;o)
PÅ turn hælder jeg til at bette. Vi charger en række par+draws og evt. nøgne draws han ikke vil b/f. + vi folder hænder ud, som har equity imod os.
Fordelene ved at checke er, at vi kan sikre os bets på river fra svagere made hand, bluffs og i en større kontekst kan jeg meget godt lide at bevare nogle nogenlunde solide hænder i min turncheck-range.
Men som sagt synes jeg bet er bedst.